Stora jobbsökartråden

Söker jobb hela tiden men det ger inte ett jäkla dugg.
Skulle man mot all förmodan få en intervju så skiter det sig alla fall så fort de hör att man har barn och är själv med dem.
Jag ger upp.
 
Jag börjar på det tillfälliga jobbet i morgon och det känns grymt.

Annars står det lite still just nu och jag är sjukt less på rekryterare som gör sig otillgängliga. Jag tål att höra ett nej och lovar man att komma tillbaka med feedback får man gärna göra det också.
 
Det blev tyvärr ett nej:(
Hon gav iallafall bra feedback och sa att jag inte hade kunnat göra något annorlunda på intervjun utan föll på mållinjen pågrund av att den andre hade bättre kvalifikationer, så antar att det bara är att skaka av sig och på´t igen!

Var första och enda jobbet jag sökt hitills så bör väl inte bli för nergången, men såklart det känns lite tråkigt:down:
 
Det blev tyvärr ett nej:(
Hon gav iallafall bra feedback och sa att jag inte hade kunnat göra något annorlunda på intervjun utan föll på mållinjen pågrund av att den andre hade bättre kvalifikationer, så antar att det bara är att skaka av sig och på´t igen!

Var första och enda jobbet jag sökt hitills så bör väl inte bli för nergången, men såklart det känns lite tråkigt:down:

Fick samma svar idag om tjänsten jag var på intervju för härom veckan. De tyckte att jag gjorde ett gott intryck och att jag var väl förberedd men en annan kandidat hade mer relevant erfarenhet. Känns lite surt men skönt ändå med feedback.
 
Fick samma svar idag om tjänsten jag var på intervju för härom veckan. De tyckte att jag gjorde ett gott intryck och att jag var väl förberedd men en annan kandidat hade mer relevant erfarenhet. Känns lite surt men skönt ändå med feedback.
Ja känns verkligen surt.. tråkigt att inte du heller fick jobbet:down:
Men det var absolut uppskattat att få feedback, och det var skönt att höra att det inte var intrycket man gav som gjorde att man inte fick tjänsten. Nu var det ju av en orsak man helt enkelt inte kunde styra över.

Så har tillåtit mig att vara lite besviken idag så ska jag ta nya tag imorgon och gå vidare, stärkt av att jag gjorde ett bra intryck iallafall:D
 
Ja känns verkligen surt.. tråkigt att inte du heller fick jobbet:down:
Men det var absolut uppskattat att få feedback, och det var skönt att höra att det inte var intrycket man gav som gjorde att man inte fick tjänsten. Nu var det ju av en orsak man helt enkelt inte kunde styra över.

Så har tillåtit mig att vara lite besviken idag så ska jag ta nya tag imorgon och gå vidare, stärkt av att jag gjorde ett bra intryck iallafall:D

Tycker jag att du gör helt rätt i :)
 
Jag hängde här i tråden under ungefär ett halvår medan jag sökte jobb hysteriskt. 2 mars påbörjade jag en provanställning på sex månader som tjänsteman i kommunen, för en vecka sen beslutade vi att riva provanställningen - och igår skrev jag på papper på en tillsvidareanställning på samma tjänst :bump:
 
Jag tror jag ska maila facket lite om vad man ska tänka på inför intervjun/ev. anställning.
Typ skälig lön och sånt. Är väl inte i någon direkt förhandlingsposition men man vill ju ha lite koll ändå :)
 
Jag tror jag ska maila facket lite om vad man ska tänka på inför intervjun/ev. anställning.
Typ skälig lön och sånt. Är väl inte i någon direkt förhandlingsposition men man vill ju ha lite koll ändå :)
Ta fackets rekommenderande ingångslön med en nypa salt bara, i min bransch ligger löner ca 5000 kr under ingångslön. :crazy: Nu med snart 2 års erfarenhet kommer jag inte ens vara uppe på ingångslön på det nya jobbet. Men kan rekommendera dig att prata med facket innan du skriver på anställningsavtalet! Har haft ett riktigt skitavtal på nuvarande jobb, med konkurrensklausul.
 
@grodan21 Jo, samma för min sambo - ingen av hans vänner kommer upp i fackets "rekommenderade" ingångslön... Men ändå bra att känna till :)
Ska ta till mig det där om anställningsavtalet! Inte lätt att veta vad som är "bra" och "dåligt" där direkt..
 
Igår ringde de från stället där jag har sommarjobb iallafall, så ska dit på tisdag för info och skriva papper. Känns skönt att veta att man har inkomst i sommar och att det är först i september det börjar brinna i knutarna på riktigt om jag inte fått jobb:p
 
Jag hängde här i tråden under ungefär ett halvår medan jag sökte jobb hysteriskt. 2 mars påbörjade jag en provanställning på sex månader som tjänsteman i kommunen, för en vecka sen beslutade vi att riva provanställningen - och igår skrev jag på papper på en tillsvidareanställning på samma tjänst :bump:

Åh vad roligt, grattis! :)
 
Hej alla bukisar, nu "skriver jag in mig här" igen :p

Börjar med att också jag säga ett stort grattis till @Gimlan till tillsvidaretjänsten! :D Heja dig!

Själv har jag jobbat nu sedan oktober som lokalvårdare och börjar mer o mer tröttna på det :meh:
Kollegan är toppen, vi kommer bra överens o vi kan bestämma lite som vi själva vill, hur vi ska lägga upp dagen osv. vilket är kanon = ett av de bättre jobben jag haft. :):up:
Problemet är att vi inte har något kollektivavtal, vilket betyder att vi har lägre lön än vad man bör ha och dessutom får vi endast betalt/lön för den tiden vi är hos någon kund och städar. Inte under tiden vi åker i bilen mellan kunderna eller förbereder/packar..(Vilket är olagligt).
dessutom får man vara glad om man kommer upp i 80 - 90 timmar/månaden för så pass lite jobb har vi. Även fast vi får fler o fler kunder nu så har jag räknat ut att vi aldrig kommer komma upp i 100% :down: (dels pga arbetstiderna o kunderna).

Min sambo tycker som jag, att jag borde leta/hitta ett bättre jobb, men som alla här vet redan så är det inte så bara att hitta ett jobb idag :(
Till en början letade jag ett till deltids jobb som jag kunde ha tillsammans med det jag redan har, men har inte fått något napp.
Letar fortfarande deltidsjobb men framförallt heltidsjobb. Börjar dessutom tröttna på yrket i sig, att städa hela dagarna är ganska tråkigt i längden..
(Ilandsproblem nr2 är att vi har bestämda tider hos kunder. Ex: Vi ska vara hos en kund i 2 timmar men är klar redan efter 1 timme = Vi måste sitta o vänta ut tiden tills vi kan åka = att göra det nästan varje dag i veckan är dö tråkigt! Och pga att vi redan har så lite arbetstimmar så vill vi heller inte säga något till chefen o korta ner tiderna hos kunderna o själva få ännu mindre i lön...så ja, man blir ganska trött på att "jobba" såhär i längden)

Dessutom är jag lite rädd för att säga upp mig (efter jag hittat nytt jobb) då jag har minimal chans att få komma tillbaka om den nya tjänsten inte skulle passa. O jag vill ju inte hamna utan jobb igen (+ att jag inte kan skriva in mig hos AF fören typ vid årsskiftet, då jag lär vänta ut tiden till en "ny period/börja om på fas1" För jag vägrar skrivas in i fas3 + att jag blir berättigad till a-kassan då med). Så mitt enda alternativ är att hitta ett nytt jobb under tiden som jag har detta jobb.

Jag vill ha ett nytt passande jobb NU! :angel:


Oj oj, blev visst rätt långt detta...hoppas ni orkar läsa om mina problem ;) hehe
 
Senast ändrad:
Så, då har jag varit iväg med en ansökan till ett café här i stan :) Chefen där verkade trevlig, så får hoppas han gillar mitt CV/PB o hör av sig till mig :angel: Vore riktigt nice att få jobba där! :up::laugh:

Hejar på dig! Din nuvarande arbetssituation låter inte bra. Om det är ngn tröst så brukar många säga att det är enklare att hitta nytt jobb när man redan har ett jobb. Sen hur stor sanningshalten är i det vet jag inte, men det visar ju iaf att du vill jobba.

Jag kommer antagligen att påbörja en lönebidragsanställning till hösten. I sommar jobbar jag som PA och lite på kaffehandeln, så det är bra. Söker inte så jättemycket jobb just nu om jag ska vara ärlig. Det har varit fullt upp med arbetsprövningen och mitt jobb på kaffehandeln.

Frågar mig fortfarande varje dag om vad jag vill jobba med i framtiden. Jag veeeeet verkligen inte! :crazy: Men nu får jag ta dagarna som de kommer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp