Bukefalos 28 år!

Stora kostnader efter vargangrepp

Sv: Stora kostnader efter vargangrepp

Jag bara visar att det finns problem med annat, liknande, än varg-hundar ex, fast det finns LAG på att de inte får springa lösa hursomhelst.
Du har väl insikt om att även hundar river tamdjur?, ska de utrotas?:sneaky::sneaky:

Och du, lägg ner det där med att tala om för andra att andra hånar- jag tycker inte samma som du, det betyder inte att jag hånar de få som blir drabbade. Gah!

Fast är det inte så att dessa hundar som biter små barn och river tamdjur i slutändan blir avlivade..

Sedan skall det absolut inte vara ett problem för en hundägare skall ha uppsikt över sin hund
 
Sv: Stora kostnader efter vargangrepp

För mig med små barn så anser jag det vara en väldigt allvarlig incident oavsett om vargen är skadad eller inte.

Bara för att få perspektiv. Om det är en väldigt allvarlig incident när en varg syns vid en skola, hur graderar du det i största allmänhet på en skala 1-10 när det gäller incidenter på en skola där 1 är ofarliga incidenter typ förvirrad pensionär råkar komma in på skolgården eller någon delar ut reklam till barnen och 10 massaker/massmord/brand med döda - de värsta tänkbara scenarios som kan uppstå på en skola alltså.

Gradera också gärna andra incidenter med varg, till exempel.

Varg stjäl mat från barnen under utflykt
Vargflock dödar flera barn
Varg syns 5 km från byn
Varg river jägare i skogen.
Varg dödar hund under jakt.
Varg jagar ko i hage men drar sig undan efter att ha blivit skadad (inga skador på djuren).

Bara för att få perspektiv som sagt.
 
Sv: Stora kostnader efter vargangrepp

Nu börjar det här bli aningen löjligt.
Det är samma sak nästan varje gång jag lägger in en nyhet som har med vargar att göra.
Jag kommer troligen stänga denna tråd inom kort.
 
Sv: Stora kostnader efter vargangrepp

Tycker du är rätt barnslig nu faktiskt men jo jag anser det vara en allvarlig incident när en varg går nära en skola med små barn och speciellt om den är skadad.

Liksom jag anser att det är en allvarlig incident om en stor hund gör detsamma.

Förstår du? Eller du är så insnöad på att du tror att det är endast vargen i sig som ensam skulle skapa en sådant incident där risk finns för att ett barn faktiskt skulle kunna bli skadat. Du kan för att förstå lite bättre sätta in i princip vilket djur eller galen männsika som helt i meningen
 
Sv: Stora kostnader efter vargangrepp

Förlåt om jag sårade dig på något vis, jag ville bara får perspektiv på hur allvarligt du anser det vara. Du behöver givetvis inte svara om du inte vill.

På vilket vis skulle jag indikerat att jag tror att bara vargar kan vara farliga eller att jag tror att du skulle tro det?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 074
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter Allt fler katter drabbas av bakterien salmonella, enligt Statens veterinärmedicinska anstalt (SVA). ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Företag som sedan senaste reformen av jordbruksstöden inte fått direktstöd på grund av att de haft fel verksamhet vid sidan om...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den djurinspektör som fått föreläggande för att sakna tillstånd för sin hästhållning får rätt i förvaltningsrätten. Hästhållningen anses...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp