Stora NH tråden!

Sv: Stora NH tråden!

alla hästar är ju jättefina på sitt sätt, men det är något speciellt med vita araber :love: ;)
 
Sv: Stora NH tråden!

Haha, ja fast just den här årstiden önskar jag att hon vore ett brunt halvblod istället :p Så jobbigt med all lera som aldrig går bort^^
 
Sv: Stora NH tråden!

Jobbade lite med Ella idag också.

Först fick hon stå och beta lite av det gröna gräset utanför stallet medan jag fixade iordning alla ongerlinor och andra grejor i stallet.


Sen red vi lite med bara grimman hängd runt halsen.




FILM!

Sen när vi skulle gå in i stallet igen tränade jag lite stanna, och gå framåt när jag stod bakom Ella. Så jag skickade iväg henne framför mig, och stannade henne med ett "Wow" och så fram igen, och stanna, osv. Men när vi sedan skulle gå ner för backen till stallet blev hon lite stirrig på pressenningen som täcker halmbalen vi har utanför. Hon vågade inte gå förbi när jag skickade henne framåt utan vände bara tillbaka och ställde sig jämte med mig som om hon ville att jag skulle gå först. Hur jag än gjorde så vågade hon inte gå framåt utan mig.

Så jag bad henne stanna och gick ner och ställde mig vid pressenningen och gjorde sedan samma sak därifrån (alltså bad henne gå fram och stanna, och fram igen, och stanna osv). Det funkade bra och jag kunde till och med stanna henne när hon precis klivit in i stallet, trots att hennes boxdörr va öppen och jag stod utanför stallet :)

Men är det nån som har tips på hur jag kan få henne mer självsäker. Jag har visat henne pressenningen flera gånger och hon har till och med kunnat stå lös bredvid den, men hon vågar inte gå fram till den eller förbi den om inte jag går med henne. När jag skickar henne framåt förbi mig på grusvägen går det jättebra och jag kan stanna henne 10 meter framför mig (har inte försökt på längre avstånd). Men hur ska jag få henne mer självsäker och att våga, utan att ha mig vid sidan? :)
 
Sv: Stora NH tråden!

lägg ut en prässäning i hagen kanske?så hon får nosa på den i lugn och ro!:) och vänj henne succsesivt.:D:) du och ella är duktiga!de klarar ni!:) fina bilder!:love:

puttar lite!:bump:
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 692
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 486
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 362
Senast: Enya
·
Hästvård De senaste dagarna har jag funderat lite på det här med hur mycket olika hästar väger, dels från tråden om araber och vikt på ryttaren...
2
Svar
37
· Visningar
2 775
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp