Stora NH tråden!

M

Millan_gulligast

Pådenna tråd kan man dela med sig av sin kunskap,visa bilder,skriva roliga upplevelser med sin häst inom NH m.m..om man har frågor kan man ställa dom här och hoppas på ett svar!;) en kul tråd tyckte jag!:) så skriv på nu!:bow: //becca
 
Sv: Stora NH tråden!

Har någon nåt bra tips var man kan få tag i en bra repgrimma? Har letat överallt och där jag har köpt min hade dom inga i Ponny storlek förrän till sommaren :smirk:
 
Sv: Stora NH tråden!

kanske hööks elr böjes,om du vill ha i nylon förtsåss..:smirk:
 
Sv: Stora NH tråden!

tycker inte att dom är något bra.. är alldeles för tjocka och klumpiga..

Ingen som vet nån bra internet sida?
 
Sv: Stora NH tråden!

Jag köpte min på mässan i Globen, i Horzes monter. De är smala, lätta och billiga.

*bästa bilden jag har för tillfället*

___________________________________________________________________________________________________________

Någon som hittat på nått kul med sina hästar idag från marken? :)
Själv red jag lite och sen tränade vi lite stanna, backa och länga och korta steget. Och så blev Ella rädd när några plåtar slog i luften och flög iväg i balanstrav 20 meter, men sen stannade hon när jag sa "Wow" och kom tillbaks till matte igen :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stora NH tråden!

Putteli putt!vill att denna tråd ska va aktiv!:)
 
Sv: Stora NH tråden!

Ok, jag har en enkel lite fråga...

Hur får man hästen att SLUTA käka upp grimskaftet/uppbindningslinorna/repet? ;) Jag har en tvåårig unghingst som det måste klia något enormt i käften hos. Han har varit hos hästtandläkare och plockat bort två vargtänder för ett tag sen men det bör ha läkt vid det här laget.

Inte NH egentligen, men det finns säkert någon som har något fint tips. ;)
 
Sv: Stora NH tråden!

Jag har lärt min häst att plocka upp spön och grimskaft på kommando, och då har jag mer kontroll över det :)

*sötis*
 
Sv: Stora NH tråden!

Tror en del hästar tkr om att ha något att hålla på med, när mitt varmblod (10 år) står uppbunden på gången börjar han ofta tugga på repen när han har tråkigt...
 
Sv: Stora NH tråden!

Ella bockar och bugar, och tackar för berömmet! :bow:
 
Sv: Stora NH tråden!

Kan berätta lite vad jag gjorde med millan idag!:)

idag jobbade jag lite i skritt med millan,jag longerade henne i skritt och övade mkt halter,så skritt,halt,skritt halt osv.sedan övade jag lite med last pallen,funkar såper nu!om jag säger upp,då går hon uåpp och om jag vinkar ner så går hon ner,min älskade ponny!:love: sedan övade vi lite olika ridvägar,att hon ska följa mig,de gick super!:) vi gosade massa med!:)

har ni NH tränat idag?isf skriv!puttar :bump:
 
Sv: Stora NH tråden!

Igår tränade jag och Ella lite på vägen efter ridningen. Vi gjorde mycket tempoväxlingar som skritt-trav och trav-skritt och halt. Vi tränade även att backa ur 4:e positionen, alltså när jag står bakom. Det är väldigt svårt för Ella missförstår mig då och då, och vänder mot mig istället för att backa till mig. Men tillslut funkade det jättebra :bump:

Backar!


Tempoväxlingar i trav


Tvärnit^^ Ella var inte riktigt med, och jag skulle gett tydligare signal så hon stannade på framdelen istället och kom i obalans.


Och så tränade vi på att hon stod med rumpan mot mig och sedan skulle vända och komma till mig. Det är för att hon ska se skillnad mellan signalen "back" och signalen för att vända :)
 
Sv: Stora NH tråden!

Jag har sett rättså många bilder på er och jag tycker ni är såå fiiina ihop:)
Jättesöt ponny:love:
 
Sv: Stora NH tråden!

ella och agnes är så fina!:heart

putt!:bump:
 
Sv: Stora NH tråden!

Idag har jag tränat löslongering med Ponyta. Sedan blev de lite flytta sidleds och följa john. Som avsluting red jag med ett rep runt halsen bara.

Gick jätte bra, vi behövde en "genomkörare" :)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
935
Senast: mamman
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 077
Senast: Mineur
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 481
Senast: cili
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 024
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp