Bukefalos 28 år!

Stora travare

Sv: Stora travare

Våran Clover Strömline är 172 cm över manken. Kanske inte så framgångsrik, men han sprang ju iallafall ett par säsonger. =)
Och iallafall, ett gaffelband gick sönder på honom, men det va när han slutat tränas för trav. Annars har han hållit jättebra.
 
Sv: Stora travare

:devil: :devil: :devil: det finns några fransoser men dom tävlar med kryoteknik kylning på bena för att hålla ihop men har haft en som var 171 men han var så dum att volta med men hållbar:smirk: var han
tills han blev gamal gafelband vid 6 års ålder hare bra med din stora stjärna tips träna mkt motion inte snabbt men tungt ;)
P.S. Jardy tout ou rien Stora men inte jättar
 
Sv: Stora travare

*knapplån*

Ebel är enligt tränare Timo Nurmos 174 cm över havet.
Han är väl ändå ganska hyfsad om än ingen kanon ännu?
 
Sv: Stora travare

Sweden trotter skrev:
:devil: :devil: :devil: det finns några fransoser men dom tävlar med kryoteknik kylning på bena för att hålla ihop

Vad grundar du detta uttalande på? Att använda kyla för att minska utbredningen på en skada används ganska frekvent både i Sverige och utomlands. Vilken teknik man använder beror nog på vad man har för något att tillgå... Kryo, flytande kväve, iskallt vatten, resultatet är ungefär samma...

I Frankrike har de dopingregler som i mycket liknar våra. Man får inte kyla ner för att bedöva innan lopp. Däremot vet jag ett fall där en häst kyldes med kryo innan ett lopp som han sedan vann, det hände i Italien. Hästen är svenskfödd men tränas i Frankrike.
 
Sv: Stora travare

*lånar knapp".
Den senaste forskningen visar att det inte är det faktum att hästarna är STORA som gör att de går sönder, utan att de fått för lite mat under sin uppväxt.
Detta beroende på att de fodrats som om dom skulle blivit "normalstora", och inte fått det som deras tillväxt behövt.
Enkelt, och säkert sant i många fall.
 

Liknande trådar

Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 691
Senast: JohannaB
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 016
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 029
Senast: valy
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på fritidsbyxor. Har ett par från Hööks som sitter bra men är ute efter något lite stabilare/mer rejält. Beställde ett...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp