Bukefalos 28 år!

Storlek på ridskolegrupper

Sv: Storlek på ridskolegrupper

på ena ridskolan är motionsgrupperna upp till 10 ekipage medans de inriktade lektionerna är 7 ekipage..
på andra ridskolan är motionsgrupperna 7-8 ekipage (finns bara 10/10 hästar/ponnies) specialgrupperna där brukar vara 5 pers tror jag..
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

just nu håller min ridskola på att bygga om vårt ena ridhus sen oktober eller nått (ska bli färdigt i apil men det hadde gått snabbare än äntat så de blir klart i mars istället tror dem iallafall.) så just nu delar två ridgrupper på ridhuset (en halva per ridgrupp) i ett 30x60 ridhus. i min ridgrupp är i nog 9 pesoner om jag har räknat rätt men jag har säkert glömt nån. fast jag tycker vi fåt plats ganska bra endå visst blir det lite rångt ibland tex när vi ska galoppera då får några hästar gå på en volt innanför och några hästar galoppera utanför men vi lär oss ju att hålla avstånden :D jag tycker att vår ridlärare ser alla bra och jagtycker att jag lär mig ganska mycket...:) men snart så har vi ju ett nytt ridhus igen :) fast det kommer vara lite mindre än det var innan (då var det 20x43 nu kommer det bli 20x40):D
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

*kl*

Vi är max 12 st i gruppen. Någon enstaka gång går en D-ponny med i gruppen, men annars är det stora hästar för hela slanten. Hyfsat stort ridhus. Alla i gruppen är jätteduktiga på att hålla avstånden och är uppmärksamma på var de andra hästarna befinner sig, så det fungerar superbra. Däremot hade jag önskat att det fanns mer tid för läraren att ge feedback till var och en.
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

Det finns olika grupper, olika tider och med olika priser...

11 ekipage i 20*40 ridhus något billigare än...
11 ekipage i 20*60 ridhus

något dyrare
10 ekipage i 20*60 ridhus
10 ekipage i 20*60 ridhus

Och så extraridning på lördags eftermiddagarna
dyrast
6-7 ekipage i 20*60 ridhus
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

I min grupp är vi oftast 4 st. det är nog max vad min ridlärare klarar av, om man vill ha ut något dvs, då hon ofta har övningar som man måste komma en och en till. I grupperna kan man vara allt från 2 till 10st. Min förra ridlärare kunde hålla bra lektioner även i större grupper.
 
Sv: Storlek på ridskolegrupper

I vår grupp är vi högst sju personer. Precis lagom:idea:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 112
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 125
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 638
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 168
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Valp 2024
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp