Stulet hästpass

En enskild polis kan kanske göra det men jag tvivlar på att det bedöms som korrekt. De kan säkert kontakta och förhöra någon om man polisanmält och även påtala vad det innebär. En polis får inte agera domstol.

Det låg en polisanmälan i grunden där så jag antar att det var därför.
 
Nej, det är en annan fråga. Som är fullt relevant.

Men det känns som om polisanmälan (vilket var ett förslag TS fick) verkar lite overkill. När det verkar handla om en tvist om huruvida det finns en skuld eller inte.

Jag ser det som utpressning. Att behålla något som tillhör någon annan för att få de andre att göra som man vill är utpressning oavsett vad det är man behåller.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 703
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 410
Senast: Spike
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Positiva tråden del 2
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp