Bukefalos 28 år!

Stulet hjärta

Sv: Stulet hjärta

Ja, vem vet.

Hur som helst är det dags för besiktning av min herre på tisdag. Det går inte fort här, men det känns bra att inte hasta igenom något. Jag är säker på min sak!

Kanske är jag hästägare snart! Det låter konstigt.
 
Sv: Stulet hjärta

Usch, tråkigt när det blir så... Jag vet inte vad jag hade gjort om han inte hade blivit min. Blev jättenervös när jag ringde säljaren på kvällen och frågade om tiden på kliniken passade bra och hon frågade om vi kanske kunde gårdsbesiktiga istället... Anade ugglor i mossen på två röda och krävde klinikbesiktning, annars skulle det inte bli något köp. Då ändrade hon sig snabbt som blixten och sa att självklart går det bra, men att hennes stallkompis helt friska häst hade besiktigats på den kliniken och att de böjt så hårt att hästen hade visat hälta och inte gått igenom. Känslan när jag trodde att hon hade något att dölja var obeskrivlig, sån enorm besvikelse...
Det roliga var att när jag hämtade hästen i hagen och han stod i stallgången så tänkte jag direkt att guuud vilken personlighetslös häst :crazy: Den här vill jag ju inte ha, han går ju som en klocka. Tack och lov så dömde jag honom inte på att han var loj och snäll i gången...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 631
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 204
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 157
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 467
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp