Bukefalos 28 år!

Stulet hjärta

Sv: Stulet hjärta

Fortsätt att hålla utkik, annonsen kan komma tillbaka även om det dröjer ett tag. Annonsen för min häst försvann i ett par månader för att förra ägaren hann ångra sig en gång innan hon hittade sin nya häst. Fram tills det kanske händer så kan du ju se dig för efter stallplats och liknande, kika runt i området, kanske till och med bli medryttare? :)
 
Sv: Stulet hjärta

Klart jag håller utkik. Under tiden passar jag på att provrida en annan pålle på söndag.
 
Sv: Stulet hjärta

Kan ju också vara så att hästen IRL inte riktigt motsvarande annonsen. Det är ju tyvärr rätt vanligt. Drömhästen kan mycket väl tänkas gömma sig bakom en tråkig annons. ;)
 
Sv: Stulet hjärta

Kan bara säga att jag vet hur det är ;).
Har flera hästar redan men ridhästen är lite halvrisig och man får vara glad så länge hon håller. Men vet nu en häst som är till salu som jag väldigt gärna vill ha. Har sett den och följt den lätt (på avstånd) sen den föddes och är lite kär i denna. Jag har råd att underhålla en häst men inte för inköp. *suck* Så det är liksom bara att glömma. :(
 
Sv: Stulet hjärta

Så var det i mitt fall. Läste igenom en annons utan bild, en ganska tråkig text och jag avskydde dessutom hästens namn. Klickade bort den ganska fort, men av någon anledning "förföljde" annonsen mig, kunde inte sluta tänka på den och bestämde mig till slut för att ta kontakt med ägaren. Idag står pålle hemma hos mig sedan 3-4 månader tillbaka och jag hade inte kunnat önska mig någon annan häst. Är det något jag skulle vilja ändra på så är det möjligen färgen (brun med stjärn - hade gärna fått vara något lite ovanligare), och namnet då :p

Ägaren gick dessutom ner 15.000kr i pris eftersom hon tyckte att vi passade så bra ihop, inte helt fel! :D

Den hästen som lät bäst i annonsen var nog den som var "sämst" irl faktiskt, så lita inte för mycket på annonser :grin: I mitt fall var det bara magkänslan som gjorde att jag hittade mitt hjärta.
 
Sv: Stulet hjärta

Så var det med min första häst, fick den visserligen genom tips men när jag sen såg annonsen som var ute (va ju inte annons på internet på den tiden utan en sådan där hästtidning med annonser) så var annonsen så trist att jag aldrig ens hade tittat på den, men hästen var HELT underbar.
Så bakom de tristaste annonserna kan pärlorna gömma sig :).
 
Sv: Stulet hjärta

Sitter i samma sits :crazy: är med ryttare på en isis men vill gärna ha en egen. Kikar runt lite vad som finns och har hittat en jättefin nära mig....har anmält mitt intresse för boxplats i mitt område och väntar svar då en av det stallets hästar är till salu.
Sen har jag inte sparat ihop alla pengar ännu, hade tänk köpa mig en till hösten......men nu har den här dykt upp och jag bara döööööör av att vetaskapen att det kanske är HAN med stort H. Jag har fast anställning sen många år så att äga blir inga problem.

Sen kan man säkert fråga om man får hyra/ vara foder men jag tror att dom behöver pengarna så det känns pinsamt att ta upp någons tid.
 
Sv: Stulet hjärta

Ja för mig är det inte läge att fråga om hyra eller vara fodervärd då det ju handlar om just en unghäst och jag vet att ägaren vill sälja av olika anledningar. Men... gah vad jag vill!!!! (men om jag hade råd skulle det samtidigt betyda att jag skulle behöva ta bort hästen jag har idag och det är ju inte heller kul förståss...)
 
Sv: Stulet hjärta

Nä det är aldrig kul att behöva ta det beslutet.
 
Sv: Stulet hjärta

Slutade med att jag åkte o kikade, han var jättefin så nu blir det köp för mig ändå :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:
Ska besiktas nästa vecka o om allt går bra då så blir han min :banana:
 
Sv: Stulet hjärta

Vad kul! Grattis,vet precis hur det känns,fick hem min dröm för snart 2 veckor sen,hade set annonsen på honom ett tag och drömt mig bort,dock så kostade han 15.000:- mer än vad jag hade,men pga en tråd jag startade här på buke så kom jag i kontakt med ägaren till honom via PM (ägaren hörde av sig) och ägaren tyckte att jag skulle köpa,men jag sa att jag inte hade pengarna,slutade med att ägaren gick ner 15.000:-,och han vart min! :love:

Jag höll på att svimma över mejlet jag fick av ägaren där det stog att jag skulle få han för det priset,sen vart jag helt tossig och bara hoppade runt som en liten unge! :D (jag fyller snart 25....:o) Hundarna undrade vad fan jag höll på med,men sen hoppade dom med dom också! :rofl:

Hur löste det sig med priset för dig,lyckades du få ihop det sista?
 
Sv: Stulet hjärta

Oh vad roligt !! Grattis, är det en isis?? Ja jag är helt pirrig nu, kan inte sova tänker hela tiden på allt kul vi ska göra.
Jag ringde till banken helt enkelt och sa som det var, jag har sparat pengar men nu har jag hittat HAN lite tidigare än det var tänkt ha ha ha. Jaha sa dom o beviljade ett lån. :banana:
 
Sv: Stulet hjärta

Nej,ett halvblod var det som stal mitt hjärta. :love: Jag håller tummarna att han går igenom besiktningen,så han får flytta in hos dig snart! :D
 
Sv: Stulet hjärta

Nu måste jag hitta sadel till min isis, verkar inte vara det lättaste. Alla tips mottages tacksamt.
Tack
 
Sv: Stulet hjärta

Klickade bort den ganska fort, men av någon anledning "förföljde" annonsen mig, kunde inte sluta tänka på den
Så var det för mig med, för på pappret var hästen helt fel. Den såg ut som en arab på bilden men det var den inte. Fel ras, fel storlek, fel pris, fel färg, fel allt. Ändå fastnade just den annonsen i tankarna och jag kunde liksom inte sluta fundera på hur hästen var. Då kollade jag ändå på säkert uppåt femhundra annonser, det här var den enda som jag inte kunde släppa och som jag återkom till i tankarna gång på gång. Efter en månad var jag bara tvungen att kolla om annonsen var kvar, och det var den inte... Och då blev jag ledsen! Fastän hästen inte var rätt någonstans! Sedan satt jag ytterligare en månad senare och hade sett en annons på en helt annan häst som lät intressant, så jag ringde till min hästköpsvapendragare och sa

"Kolla hästnet, arab/pre-korsningen på första sidan..."
"Jaha, den vita?"
"Nej, den här är brun."
"Men du, kolla in den vita där, "Prissänkt, måste bort!" det ser ju ut att vara precis en häst för dig, eller?"

Och så var det den! Och ändå sa jag att nej, det är det ju inte, den är ju fel, det är ju ingen arab och stor och vit är den och usch... men nu ligger den ju i alla fall inom min budget... Äh, tyckte min vapendragare, den står ju knappt en mil här ifrån, vi åker väl och kollar för skojs skull?

Så då gjorde vi det och direkt när jag satte mig på honom så visste jag att det var min häst. Ringde kliniken samma kväll och bokade besiktning och sedan var han min. Så sjukt coolt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 631
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 204
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 157
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 467
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp