Suck, dessa hästförsäljare.

Sv: Suck, dessa hästförsäljare.

Jag pratar inte om fuskat med avtal, mutat veterinärer etc... Det enda jag säger är att jag uppfattar det som att Team Caf inte verkar vilja ta sitt lagliga ansvar kring en veterinärs felbedömning av en hästs rygg!

Fast är det en felbedömning eller är det olika bedömningar? Och är det bevisat att problemen har att göra med förändringarna (vilket det råder oenighet om att det är att betrakta som förändringar)? Enligt min åsikt är det endast bevisat att det finns oenigheter. Det lagliga ansvaret Team Calf har är att följa lagen och eventuella domstolsbeslut vid en tvist. De har inte skyldighet att ta tillbaks en häst bara för att experterna är oeniga i frågan.

Bevisligen (framgår ju i tv-programmet) har hästen haft tättliggande tornutskott före köp, även om Solvalla bedömt att detta inte frångår någon normal norm och därför låtit hästen gå igenom UA.. Vilket hos köparen visat sig inte stämma (framgår ju också i tv-programmet) när den blivit dålig inom kort tid.
Det är inte bevisat, det som är bevisat är att veterinärernas åsikter går isär 2 mot 1.

Utan att läsa in indicier eller förblindas av sensationslysten journalistisk så är iaf min uppfattning efter Plus-avsnittet att Team Caf som näringsidkare inte verkar visa intresse av ta sitt ansvar kring felbedömningen. Det öppna brevet som även publicerats förstärker min åsikt.
Du har här som enda källa just reportage sammanklippta av den typen av journalister, hur kan du då ha någon uppfattning som inte just grundar sig på sensationsjournalistik?

Jag står fast vid att jag tycker att företaget borde börja fundera på hur de hanterar sina reklamationsärenden..
Jag är övertygad om att CAF inte är guds bästa barn men egentligen säger dokumentären ingenting, ett mycket seriöst företag som har goda grunder för att inte ta tillbaks häst hade lätt kunnat få samma behandling och framstå som riktiga fuskare.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 306
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 355
Senast: Milosari
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 641
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp