Sv: Sur häst

inann du köpte den hästen kanke ägaren var jätte dum mot den då kanke den har tappat säkerheten hos mäniskan!:crazy:
 
Sv: Sur häst

Nej, det har jag svårt att tro. Han är lite försiktig eftersom han inte varit i direkt kontakt med människor tidigare.
 
Sv: Sur häst

*kl*

Hoppas det går bättre nu för TS och dennes häst!
Trillade in i tråden bara, och reagerade, så jag kunde inte låta bli..

Direkt blir det massa spekulationer om hästen varit vanvårdad eller misshandlad för att den är "sur", vilket jag tycker är lite konstigt, det finns många hästar som är försiktiga/osäkra utan att för den sakens skull har varit vanvårdad! Hästar är individer och alla är olika.

TS skriver att han vill komma fram och kela - det tycker inte jag låter som en sur häst, snarare en social typ - man behöver inte fixera sig vid öronens placering.

Om inte hästens beteende förändrats drastiskt sen denne bytte ägare så har den förmodligen varit så även hos förra ägaren, och då borde väl köparen ha märkt detta när denne kollade på hästen? Då är det ju enklast att fråga ägaren om hästen alltid varit så här, är det någon som vet varför, vad kan det bero på? Är hästens mamma/syskon likadana, ligger det i släkten? Förändras det när de blir äldre? Osv. Tycker jag det är skumt med en reserverad häst skulle åtminstone inte jag köpa den, annars får jag acceptera att den kanske behöver mer tid än andra hästar jag haft kontakt med.
Den enda som kan veta något om hästens beteende, som inte bara är spekulationer, är ju hästens ägare.

TS skriver också att hästen är "verkad två gånger och kastrerad typ", det tycker jag låter som dålig information, och om inte hästens nya ägare vet mer, så kan ju andras spekulationer leda precis varsomhelst..

Edit: Efter att ha kollat runt lite så kan jag garantera dig TS, att om du bara ger killen den tid han behöver så kommer du att få en underbar häst! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Sur häst

Han ÄR en kanonhäst :love: Han är blivit jättetrevlig den senaste tiden :love: Han är ännu kelnare nu.
 

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 352
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 197
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Vet inte om vård är rätta underforumet men det var det närmaste till min fråga. Jag känner en häst på ridskolan som gillar att gosa, få...
Svar
6
· Visningar
966
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
434
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp