Svarar ni när telefonförsäljare ringer?

Nej, jag svarar aldrig.

Däremot gör min man alltid det, lyssnar på deras erbjudande. Tackar ja ibland och sen när papperna kommer hem så står det helt olika mot vad dom kommit överens om. Senast förra veckan hände det. Men då ringer han och reklamerar och det har alltid fungerat.
Ibland säger han nej direkt också som tur är.

(Jag tror ibland att han gillar att prata med dom O_o)
 
Jag kan inte se varifrån man ringer så jag svarar när det ringer. Det värsta är att de ringer bara 4 signaler för det mesta så när man hinner fram till telefonen får man kopplingston i örat. Så kan det hålla på 10 ggr på en dag. Irriterande, kan vara 10 min eller 2 tim emellan.

För ett par dar sen ringde Viasat för jag vet inte vilken gång i ordningen (säkert minst 20:e). Så fort han presenterat sig sa jag att jag har ingen TV. Jamen jag ringer inte från Radiotjänst sa han då. Nähä sa jag kan du då notera att jag har ingen TV så behöver ni inte ringa fler gånger och sen hejdå. De ringer säkert fler gånger ändå. Hopplösa.
 
Jag brukar svara.När jag hör att det är telefonförsäljare frågar jag varför de ringer till mig när jag är nixad. Några förklarar att jag haft kontakt med något företag som är knutet till dem, då tackar ja nej och säger att jag aldrig handlar av telefonförsäljare. Andra låter generade och mumlar svar, någon har t o m lagt på luren. De företagen har jag anmält till konsumentverket.

Särskilt mäklare ringer som idioter, jag har inte varit kund hos någon mäklare på tio år. När jag väl ska sälja min lägenhet kommer jag inte att anlita något av företagen som struntat i nix.
 
Jag svarar inte, kollar upp numret på nätet, letar fram email adress och mailar att jag (mitt telefonnr) inte är intresserad av att de ringer mig mera.
Funkar jättebra
 
Jag har nästan aldrig någon telefonförsäljare som ringer, men när de väl gör det (1 - 2 gånger per år) berättar jag på ett trevligt sätt att jag inte är intresserad och önskar en fortsatt bra dag. Det tar mig 30 sekunder och är definitivt värt det då det inte tar någon energi från mig sen (går inte runt och suckar och svär över dem efteråt).
 
Jag svarar alltid och är trevlig. Brukar säga att jag inte tar några ekonomiska beslut över telefon (eller på gatan från sådana säljare) och sedan avsluta samtalet.
 
Jag svarar och tackar artigt nej tack till erbjudandet och sedan lägger jag på. Jag vet hur det är att vara arbetslös och tvingas ta ett telefonförsäljarjobb mot sin vilja. Telefonförsäljare är också människor som bara försöker få ihop till mat och hyra så varför vara otrevlig mot dem? Det ser jag ingen anledning till.
 
Jag svarar alltid men telefonen är nixad så är det någon från ett företag jag inte har någon relation till säger jag bara det, då brukar de lägga på snabbt. Jag är alltid trevlig men kort och försöker se till att inte svara ja på något med tanke på inspelning.

Innan det gick att nixa mobiler var jag med om en märklig upplevelse. En relativt ung tjej (lät det på rösten och ordvalen) ringde och skulle sälja något ointressant skräp och ville bara inte ge sig. Tillslut blev hon riktigt otrevlig och då brände mitt vallontemperament till :devil: och jag sa några väl valda (otryckbara) ord till henne. Det jag inte inte fattar är hur man kan tro att man får sälja om beter sig så? Påstridig är väl en sak men rakt av otrevlig? Nu är det ju länge sedan som sagt, idag hade jag bara lagt på.
 
Min sambo svarar aldrig när det ringer från nummer som kan antas är telefonförsäljare. Sen blir han arg för att de ringer hela tiden. Jag svarar när jag har möjlighet, tackar vänligt men bestämt nej och sedan ringer de inte mer.

Svarar ni när de ringer?

Jag gör som du; svarar och tackar nej. Annars fortsätter dom ju bara att ringa kväll efter kväll.
 
Jag svarar aldrig om det är ett okänt nummer (jag kan svara om det är ett mobilnummer eller ett nummer som kommer lokalt med vårt riktnummer, men aldrig när det är en lång radda med siffror som telefonförsäljare oftast har), utan kollar upp det på nätet först. Sen har jag rätt hyfsat sifferminne, så ringer de fler gånger minns jag att det är det numret. Jag har så sjukt svårt för att vara otrevlig mot folk (de gör ju egentligen bara sitt jobb), men samtidigt är många så påstridiga och börjar anklaga en för att en inte går med på deras erbjudande och då struntar jag helt enkelt i att svara. Det var en envis rackare som ringde tio gånger på en kväll, då var jag på hockey så ljudnivån var skyhög och jag hade inte ens kunnat ta ett vanligt samtal där inne, jag har provat och hörde inte ett ljud.

Men 99 % av alla samtal på min mobil är antingen från nummer jag har inlagda (släkt och vänner) eller från någon som jag vet vem det är, är det ett okänt nummer är det nästan garanterat en försäljare. Använder telefonen enbart privat.
 
Jag svarar, både på okända nummer och dolda -för jag vet ju inte vem det är som ringer, kan ju vara vem som helst = kan inte vara säker på att det är försäljare.

Är det någon försäljning så brukar jag lyssna på vad de säger och sen säga att; nej tack, jag är inte intresserad. Det brukar respekteras.

Har själv arbetat med telemarketing och det var det värsta jag gjort, var mycket trevligare att jobba på inkasso.... Jag var inte särskilt bra på telefonförsäljning heller :angel:
Jag ser ingen anledning till att vara otrevlig när någon ringer, det är sällan de älskar att sitta där och irritera folk.
 
Min sambo svarar aldrig när det ringer från nummer som kan antas är telefonförsäljare. Sen blir han arg för att de ringer hela tiden. Jag svarar när jag har möjlighet, tackar vänligt men bestämt nej och sedan ringer de inte mer.

Svarar ni när de ringer?

Jag gör som du. Jag svarar, låter de presentera sig och tackar sedan så artigt som möjligt nej. Emellanåt har de ju faktiskt något som kan låta intressant och då får de dra hela sin presentation.
 
svarar alltid .Svrar alltid med efternamn sälj frågar är det thomas berglund jag pratar med ,jag svarar vad säljer du han svarar något varvid jag säger hej då och lägger på,eller bara lägger på.
 
Jag svarar inte om jag jobbar eller nåt annat som är strax mer värt än att pilla mig i naveln, men annars svarar jag så att de slutar ringa. Brukar efter de presenterat sig säga att jag inte är intresserad av att köpa eller binda upp mig på något per telefon. Om de då tackar för sig och avslutar så har alla parter haft ett trevligt samtal, men om de istället börjar argumentera varför jag ändå ska göra det så blir jag lite grinig. Respektera vad jag säger, så är jag trevlig tillbaka.

Mitt senaste irritationssamtal var tyvärr från en telefoninsamlare för FN-förbundet. Jag har flera gånger skänkt pengar till olika kampanjer hos dem och nu var det en envis kille som ville att jag skulle bli månadsgivare. Jag tycker inte att jag ska behöva försvara mig varför jag inte vill bli det, vill jag av princip inte ha abonnemang så vill jag inte. Det betyder inte att jag inte donerar pengar på andra sätt som jag är mer bekväm med. Det kändes så trist att bli irriterad på en god sak :(
 
Jag svarar på både dolt och nummer jag inte känner igen.

Är det från mitt jobb är det Dolt nummer, och de samtalen vill jag inte missa.

När jag ringer från jobbet ringer jag Dolt, och det är sjukt frustrerande när folk inte svarar...
 
Har jag tid så svarar jag, men oftast ringer de olämpligt. Försöker tacka nej så tidigt som möjligt om det inte är något jag är intresserad av. Brukar vara artig och trevlig. Har dock varit väldigt kort när de har ringt upprepade gånger om samma sak när jag tydligt informerat gång på gång att jag inte är intresserad. Eller som det är några som terrar mig just nu om några lånelösningar som inte ens är aktuella för mig eftersom jag inte har några såna lån eller krediter, men det verkar de inte vilja förstå eftersom de ringer gång på gång ändå.
 
Jag svarar på alla samtal om jag har möjlighet. Hör jag att det är en försäljare, vilket brukar höras innan de hunnit säga en mening, frågar jag om de vill sälja något, säger tack men nej tack och lägger på. Det tar mig mindre än trettio sekunder att ta och avsluta sådana samtal på ett trevligt sätt. Jag förstår inte hur man kan tycka att det är så jobbigt att man hellre väljer att telefonen ringer stup i kvarten, om man inte lider av svår telefonskräck.
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
816
Senast: alazzi
·
Tjatter Har senaste tiden blivit uppringd av nummer från Belgien. Svarar inte utan trycker bort det hela tiden, vilket gör att de ringer igen...
Svar
13
· Visningar
7 136
Senast: Otherside
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 967
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp