Svarar ni när telefonförsäljare ringer?

Jag svarar inte om jag jobbar eller nåt annat som är strax mer värt än att pilla mig i naveln, men annars svarar jag så att de slutar ringa. Brukar efter de presenterat sig säga att jag inte är intresserad av att köpa eller binda upp mig på något per telefon. Om de då tackar för sig och avslutar så har alla parter haft ett trevligt samtal, men om de istället börjar argumentera varför jag ändå ska göra det så blir jag lite grinig. Respektera vad jag säger, så är jag trevlig tillbaka.

Mitt senaste irritationssamtal var tyvärr från en telefoninsamlare för FN-förbundet. Jag har flera gånger skänkt pengar till olika kampanjer hos dem och nu var det en envis kille som ville att jag skulle bli månadsgivare. Jag tycker inte att jag ska behöva försvara mig varför jag inte vill bli det, vill jag av princip inte ha abonnemang så vill jag inte. Det betyder inte att jag inte donerar pengar på andra sätt som jag är mer bekväm med. Det kändes så trist att bli irriterad på en god sak :(

Jag blir så gott som alltid stoppad av folk från oxfam när jag är på väg till stallet. Känns värre att säga att jag inte är intresserad av välgörenhet (även om jag visserligen redan är månadsgivare) än telefonabonnemang. Tycker att deras "säljare" är lika fula som de som säljer abonnemang så brukar bara säga att jag inte tar några sådana beslut på stående fot och gå om jag ens stannar öht.
 
Jag svarar väl relativt ofta och är det en säljare så säger jag nej tack. Frågar de om är det "J" jag pratar med? så svarar jag, -vad vill du? Ofta maler deras svada på ganska ordentligt och de gillar att använda mitt förnamn i var och varannan mening och det är sjukt irriterande. Ibland ilsknar jag till och säger att du, nu sa jag att jag inte är intresserad och vad är det du inte förstod i det jag sa? Brukar fortsätta med att: -jag har själv jobbat som säljare i 15 år och om jag hade betett mig som du gör nu så hade jag definitivt fått en varning av min chef! (vilket jag hade fått).

Annars när de har ringt på alla omöjliga tider så har jag ibland sagt: Du jag har inte tid just nu, men kan jag få ditt privata nr så ringer jag upp dig på lördag kväll vid tio-halvelvatiden, för då hinner jag prata. Konstigt nog är det ingen som har nappat på det :angel: :D
 
Har nixat telefonen, så det ringer ganska sällan och de är sällan så påstridiga eftersom de pratar med en befintlig kund (som kan bli pissed och bli en fd kund).

Innan Nix svarade jag sällan, mer de som attackringde brukade jag svara och bestämt tacka nej.
 
Får mycket sällan telefonförsäljarsamtal. Om jag får det så svarar jag enligt en mall som jag googlat upp och som hittills visat sig vara väldigt effektiv:
"Hej, vad har du för erbjudande och vad kostar det?"
"Jaha, nej tack jag är inte intresserad."
"Jag är inte intresserad" x antal vändor de orkar - det går liksom inte att föra en diskussion och således ger de upp rätt snabbt.
 
Nepp svarar inte, har NIX dessutom så händer sällan, och tja ringer det nummer jag inte känner igen så låter jag det ringa/trycker bort och kollar upp dom och är det försäljare så spärras numren oftast ser man ju att det troligast är försäljare!
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
816
Senast: alazzi
·
Tjatter Har senaste tiden blivit uppringd av nummer från Belgien. Svarar inte utan trycker bort det hela tiden, vilket gör att de ringer igen...
Svar
13
· Visningar
7 138
Senast: Otherside
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 969
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp