Bukefalos 28 år!

Svårt att hyra ut boxar?

Sv: Svårt att hyra ut boxar?

Men det är svårt det där ni säger om att inte annonsera... jag har till exempel tagit över ett stall där förra innehavaren snart flyttar och tar sina sex hästar med sig, vilket motsvarar ung. halva stallet. Alltså får jag många boxplatser över och måste ju annonsera mycket för att få in folk, annars kommer jag ju gå minus så att det stänker om det. Jag har ett fin liten anläggning och vill ju visa det också. Att sitta och vänta på att folk ska knacka på funkar ju helt enkelt inte. Det måste ju går runt, annars blir det ju att lägga ner fortaren än kvickt :(

Fast det är ju skillnad att annonsera vid något tillfälle, tex vid uppstart, och att ha annons ute jämt och ständigt. Vet stall som har det och har erfarenhet av vissa själv och hört ryktesvägen om andra och det verkar alltid finnas en orsak eller flera om jag säger så....
 
Sv: Svårt att hyra ut boxar?

Jag vet inte om vi tänker på samma stall, men jag bor ju i samma trakt som dig. Men de har ju annons ute ständigt och jag funderar allting över hur många som eg har häst där med tanke på ryktet och hur mycket de annonserar.
 
Sv: Svårt att hyra ut boxar?

KL
En fundering som vi pratat lite häromkring är att det verkar som alltfler bygger småstall hemma. Kan det stämma och kanske orsaka en del av problemet?
 
Sv: Svårt att hyra ut boxar?

KL
En fundering som vi pratat lite häromkring är att det verkar som alltfler bygger småstall hemma. Kan det stämma och kanske orsaka en del av problemet?

ja kanske, om fler går över till lösdrift behöver det inte vara så jättedyr anläggning för att det ska godkännas.
 
Sv: Svårt att hyra ut boxar?

Håller fullständigt med dig! Det var likadant för en som jag känner försökte sälja några ponnyer med riktigt bra kvalité och resultat, men köparna ville ha ponnyer för höga klasser men ville inte betala för detta.
 
Sv: Svårt att hyra ut boxar?

*kl*
Fortfarande supersvårt att hyra ut boxar, jag hjälper stallägaren och vi har 5 boxar lediga snart på anläggning nära storstad. Vi har terrängbana, superbra hagar, ridhus och ridbana, även riktigt bra ridvägar. Men det är tyst som i natten på mail och telefon. Några tips på hur man ska locka till sig hästägare som inte verkar finnas?
 
Sv: Svårt att hyra ut boxar?

Mycket service och flexibiltet i service och kunna välja vad som ska ingå, tex om man vill ha strö som ingår i hyran eller ha eget, sånt attraherar mig iaf :)
 
Sv: Svårt att hyra ut boxar?

Man kan ju få hästar för bra pris men allt runtomkring har blivit så väldigt dyrt så inte konstigt om hästägarna blir färre eller om marknaden åtminstone är mättad.
Det handlar inte om att folk är snåla utan de måste ju faktiskt ha råd också. Många vill väl ha ett liv utanför hästeriet också.

Jag tror många byggde ut stallanläggningar medan boomen gick upp och lastbilarna från Tyskland/Holland gick med fulla lass dagligen till lilla Sverige. Det förstår man ju att den ökningen inte är hållbar i längden.
 
Sv: Svårt att hyra ut boxar?

Håller med. Tror inte heller att folk har råd.

Står i ett stall i mellersta Skåne (ungefär) och vi hade tre platser som gick åt som smör i solsken. Tror inte folk tycker att de stora anläggningarna lockar helt enkelt. De vill ha det kravlöst och hemtrevligt. Litet och familjärt. Nära sitt hem.

Lösdrift ökar i populäritet också, det var några som ville ha det hos oss. Men lösdrifterna är fulla.
 
Sv: Svårt att hyra ut boxar?

Hos oss kan man välja vilka tjänster som ingår för ett ökat pris, och enbart mocka åt sin häst. Folket som står här har stått där i många år, inga tävlingsryttare osv. Utan mest där för att umgås med sin häst. Är nog mest jag och någon till som har tävlingsambitioner. Man ser massvis med stallannonser runt omkring som återkommer hela tiden. Etablerade äldre stall liksom. Tycker det är väldigt märkligt.
 
Sv: Svårt att hyra ut boxar?

Finns det mer stallplatser än hästar så blir det så här, inget märkvärdigt. Sedan kan man fråga sig om det beror på minskat antal hästar eller ökat antal stallplatser (eller en kombination).
 
Sv: Svårt att hyra ut boxar?

Tja, i norr finns det väldigt få kunder som vill betala vad det kostar - Så det är nog mest i Stockholmsregionen och kanske Göteborg som det finns någon marknad.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 165
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 794
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 331
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp