Svensk politik nr 3

Det var inte min fråga, jag frågar för tredje gången om det fungerar bra mot de kriminella gängen? All gängkriminalitet i de >150 städerna har upphört?
Är det Ok att jag svarar här då? Nej gängkriminalitet i de 150 städerna har inte upphört. Kameror skrämmer inte kriminella. De kan däremot hjälpa till att fälla brottslingar.
Jag tycker det är bra att politiker verkligen på allvar förstår att det krävs bra mycket mer än att stå på valdagen och lova knäcka gängen och vända på varenda sten. Jag såg få stenar vändas av Magdalena Andersson och jag ser fler stenar vändas idag. Jag är nöjd.
 
Är det Ok att jag svarar här då? Nej gängkriminalitet i de 150 städerna har inte upphört. Kameror skrämmer inte kriminella. De kan däremot hjälpa till att fälla brottslingar.
Jag tycker det är bra att politiker verkligen på allvar förstår att det krävs bra mycket mer än att stå på valdagen och lova knäcka gängen och vända på varenda sten. Jag såg få stenar vändas av Magdalena Andersson och jag ser fler stenar vändas idag. Jag är nöjd.
Och det behöver Strömmer åka till USA för att titta på, det vi redan vet? Däremot så är det en fråga för gällande lagstiftning och det behöver man inte heller åka till USA för vilket tydligen @Smoothi tycker. Jag tycker du kan låta @Smoothi svara själv på frågorna som ställs till @Smoothi istället för att du ska springa till undsättning varje gång.
 
Är det Ok att jag svarar här då? Nej gängkriminalitet i de 150 städerna har inte upphört. Kameror skrämmer inte kriminella. De kan däremot hjälpa till att fälla brottslingar.
Jag tycker det är bra att politiker verkligen på allvar förstår att det krävs bra mycket mer än att stå på valdagen och lova knäcka gängen och vända på varenda sten. Jag såg få stenar vändas av Magdalena Andersson och jag ser fler stenar vändas idag. Jag är nöjd.
Å Morgan stod ju i Statstelevisionen gång efter gång och lovade heligt och dyrt att han skulle knäcka gängen. Det blev ju inget av det. Facit har vi idag och alla har sett det.

Jag är inte nöjd men det börjar bra med alla nya lagar mot gängkriminella. Nöjd blir jag när man på riktig går på knock out tex att sätta in militären. Militärförslaget har kommit närmare sen Skärholmen då det åberopades av många boende där. Man ska ochså komma ihåg Magdalenas hycklande då hon och hennes parti röstade nej till visitationszoner bara dagarna innan Skärholmen och sen har hon mage att åka dit för att fiska röster. Men hon blev utskäld av dom anhöriga som undrande vad hon gjorde där
 
Å Morgan stod ju i Statstelevisionen gång efter gång och lovade heligt och dyrt att han skulle knäcka gängen. Det blev ju inget av det. Facit har vi idag och alla har sett det.

Jag är inte nöjd men det börjar bra med alla nya lagar mot gängkriminella. Nöjd blir jag när man på riktig går på knock out tex att sätta in militären. Militärförslaget har kommit närmare sen Skärholmen då det åberopades av många boende där. Man ska ochså komma ihåg Magdalenas hycklande då hon och hennes parti röstade nej till visitationszoner bara dagarna innan Skärholmen och sen har hon mage att åka dit för att fiska röster. Men hon blev utskäld av dom anhöriga som undrande vad hon gjorde där
Åh, där kom militärkortet igen. Det där är en idé som ofta lyfts av personer ute på högerkanten. Militärer på gatorna kommer att lösa problemet!

Det är en riktigt dålig idé! Vår Försvarsmakt finns för att möta yttre hot. Försvarsmakten har vi för att hävda våra gränser och vår nationella suveränitet. Jag kan till del förstå din och andra högerdebattörers vurm för militär på gatorna. Det är vanligt i totalitära stater för att hålla ordning på befolkningen och det kan jag se att ni gärna vill efterlikna. Polisen är utrustad och utbildad samt har de befogenheter som krävs för att arbeta i det civila samhället. Militär är utrustad och utbildad för att möta militära hot och de kommer att möta det med militärt våld. Militär som utsätts för hot om våld kommer att möta det med miltärt våld.

Sen har Försvarsmakten en del särskilda kompetenser som andra myndigheter saknar. Men det finns redan lagstiftning på plats så att Försvarsmakten kan användas för stöd. Det kan handla om t ex mankraft vid naturkatastrofer eller specifik kompetens som taktiska helikoptertransporter. Men att patrullera gatorna ska vi låta polisen fortsätta med.
 
Å Morgan stod ju i Statstelevisionen gång efter gång och lovade heligt och dyrt att han skulle knäcka gängen. Det blev ju inget av det. Facit har vi idag och alla har sett det.

Jag är inte nöjd men det börjar bra med alla nya lagar mot gängkriminella. Nöjd blir jag när man på riktig går på knock out tex att sätta in militären. Militärförslaget har kommit närmare sen Skärholmen då det åberopades av många boende där. Man ska ochså komma ihåg Magdalenas hycklande då hon och hennes parti röstade nej till visitationszoner bara dagarna innan Skärholmen och sen har hon mage att åka dit för att fiska röster. Men hon blev utskäld av dom anhöriga som undrande vad hon gjorde där
Det har gått två år med den här regeringen, och jag kan inte se att några gäng verkar knäckta?

Man knäcker inte gäng genom att skapa repressiva lagar.

Man knäcker gäng genom att ta bort förutsättningarna för att det vara attraktivt att vara med gängen.

Alltså med mer resurser till skolan, genom att säkerställa att familjer "mår bra" och att vuxna är förebilder som går till jobbet., så att det är mer intressant att gå i skolan än att titta på gansterrap.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 042
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
910
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Vet ej om det finns någon sådan här tråd men tänkte att jag lägger upp den ändå. Meningen med tråden är att vi som har en/flera raser...
2
Svar
27
· Visningar
3 682
Senast: lil-sis
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 866
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp