Svensk politik nr 3

Jag gissar att kommunstyrelsen tar över och ändrar delegationsordningen. LVU som inte är akut beslutas av förvaltningsrätten.

Jag läste lite mer och det är tydligen hemtjänstens kostnader som rusat så naturligtvis är det hemtjänst det ska sparas in på. Ergo, sämre kvalitet på hemtjänsten. Eftersom det numera är nästan omöjligt att få plats på ett äldreboende tills man är riktigt gammal och skröplig undrar man hur den gruppen som är i behov men inte tillräckligt dåliga ska klara sig.

Regeringen skulle skjuta till 800 miljoner till kommunerna, kanske några av de miljonerna borde hamna i Perstorp.
 
https://www.expressen.se/nyheter/sv...ning-startar-egna-partiet-partiet-folklistan/

Hmm, detta ska bli intressant. Uppstickarna Nyans i Malmö har ju inte lyckats något vidare, inte ens inom den specifika målgruppen. Hur som helst så är det bra nyheter för oppositionen om Folklistan tar några väljare från M/KD/SD som därmed får mindre mandat, och i KD:s fall gör att risken att åka ur riksdagen ökar.
Å andra sidan har ju Skyttedal erfarenhet av att vara politiker i EU-parlamentet, vilket kanske har en annan dragningskraft. Men jag skulle inte gråta om det hela försämrar läget för KD. Sedan är det väl lite dubbelt, jag tycker att Skyttedal står för en politik som är fruktansvärd så önskar inte politiken hon står för framgång - men jag tycker att KD hanterat henne svinigt.
 
Å andra sidan har ju Skyttedal erfarenhet av att vara politiker i EU-parlamentet, vilket kanske har en annan dragningskraft. Men jag skulle inte gråta om det hela försämrar läget för KD. Sedan är det väl lite dubbelt, jag tycker att Skyttedal står för en politik som är fruktansvärd så önskar inte politiken hon står för framgång - men jag tycker att KD hanterat henne svinigt.
Jag hoppas hon inte tar sig in och att KD åker ut. :up:
 
Efter vad som framstår som femtielva turer så verkar det som att vi kommer få en ny könstillhörighetslag den 17 april. Enda frågan jag hittills ger L och faktiskt M credd för att vara lite liberala gällande. Men den avhumaniserande debatten som varit helt sinnessjuk senaste tiden lär väl fortsätta att eskalera trots att det i stort sett är klappat och klart efter moderaternas krismöte idag.
 
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/det-har-vill-folklistan--kallar-politiker-forradare/

Helt seriöst framstår inte Folklistan. Och förhoppningsvis försvinner Jan Emanuel från S. Hans värderingar och åsikter hör, enlig mig, inte hemma i socialdemokratin öht taget! Uteslut honom, tack.
S-ledningen har ju sagt att att han måste lämna partiet, fast också lagt till att han är välkommen tillbaka när han blir klar med projektet. Tycker de borde göra sig av med honom för gott ;)

Vilka blir de andra fyra på listan tro? Alexander Bard är ju på nåt vis alltid aktuell för sån här skit, till han gör sig för omöjlig även för missnöjespartierna, så gissar spontant på honom. Lägger till Hanif också, pga. lägligt när han senast häromdagen började prata raser pga. intellektuellt understimulerad under pappaledigheten som nu är slut.
 
S-ledningen har ju sagt att att han måste lämna partiet, fast också lagt till att han är välkommen tillbaka när han blir klar med projektet. Tycker de borde göra sig av med honom för gott ;)

Vilka blir de andra fyra på listan tro? Alexander Bard är ju på nåt vis alltid aktuell för sån här skit, till han gör sig för omöjlig även för missnöjespartierna, så gissar spontant på honom. Lägger till Hanif också, pga. lägligt när han senast häromdagen började prata raser pga. intellektuellt understimulerad under pappaledigheten som nu är slut.

Den enda som fattas är vad-han-nu-heter från Nyans
 
Även om jag förstår hur du menar, så tror jag inte att det är aktuellt för han hänger inte riktigt i samma kretsar. Däremot ska Joachim Gahm varit på lanseringsgrejen, så kanske den gamla "godingen" https://sverigesradio.se/artikel/7243121

Jag menade mest att det är det är diverse skumma personer med, vilka nu de andraär. Gahm har just sagt att han enbart är rådgivare. Och som nummer tre på listan har han i princip noll chanser att bli vald.
 
Naturvårdsverket: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ny-analys-sverige-bommar-alla-klimatmal/

Tidö: Lägg ner Naturvårdsverket/byt ledning

Nej, inte uttalat (ännu), men det ligger i luften.

Det är väl iofs inte speciellt höga odds på att Risinger slutar när hans förordnande går ut i höst? Då har han suttit 9 år på den posten, och ytterligare ett gäng år som GD på tidigare myndighet. Han är ju rätt nära pensionsålder.

Jag blir inte ett dugg förvånad om det redan är en process igång för att hitta ny GD till Naturvårdsverket.
 
Det är väl iofs inte speciellt höga odds på att Risinger slutar när hans förordnande går ut i höst? Då har han suttit 9 år på den posten, och ytterligare ett gäng år som GD på tidigare myndighet. Han är ju rätt nära pensionsålder.

Jag blir inte ett dugg förvånad om det redan är en process igång för att hitta ny GD till Naturvårdsverket.

Nån som SD kommer driva går i ledband till dem. Och Romina Pourmokhtari kommer tacka Naturvårdsverket för sina inlaga och försäkra att Sverige kommer uppfylla klimatmålen.
 
Det är väl iofs inte speciellt höga odds på att Risinger slutar när hans förordnande går ut i höst? Då har han suttit 9 år på den posten, och ytterligare ett gäng år som GD på tidigare myndighet. Han är ju rätt nära pensionsålder.

Jag blir inte ett dugg förvånad om det redan är en process igång för att hitta ny GD till Naturvårdsverket.
Ändå förvånande att han fått sitta kvar så länge, de har ju varit pigga på att byta ut myndighetschefer.
 
Ändå förvånande att han fått sitta kvar så länge, de har ju varit pigga på att byta ut myndighetschefer.

Vilka har de lyckats få bort utan att det varit inom ordinarie cykel av förordnande? Jag har lite dålig koll på dagsläget i de myndigheter jag inte jobbar direkt med...
 
Vilka har de lyckats få bort utan att det varit inom ordinarie cykel av förordnande? Jag har lite dålig koll på dagsläget i de myndigheter jag inte jobbar direkt med...
Strålsäkerhetsmyndigheten och Tullverket (där GD:n varit statssekreterare åt Magdalena Andersson, så det sved väl lite extra kanske), kanske någon mer, men minns inte på rak arm. Det är väl lite ovanligt innan förordnandet gått ut, hur som helst.
 
Jomen visst...gör du det!! Sen kan du vänta dig att ungen du tagit i örat samlar ihop sina brorsor och antingen misshandlar dig eller dina ungar.
Tråd Januari 2024 och väldigt aktuellt. Ovan är mitt svar från en tidigare tråd. Syftade på en händelse där en pappa såg till att några killar blev avvisade från ett badhus för dåligt uppförande. Dessa ringer in sina brorsor som väntar in att pappan ska komma ut och sedan misshandlar honom.
Jag fick till svar att - Det är ett stort problem om vi går runt och är ryktes-presumtions-rädda för våra medmänniskor Nu är det inte vanlig hederlig misshandel man kan förvänta sig om man säger ifrån till medmänniskor. Nu är det kula i pannan som gäller. Det är inte bara den vita mannen som är lättkränkt. Den lätt kränktheten ägs av alla typer av män......
 
Tråd Januari 2024 och väldigt aktuellt. Ovan är mitt svar från en tidigare tråd. Syftade på en händelse där en pappa såg till att några killar blev avvisade från ett badhus för dåligt uppförande. Dessa ringer in sina brorsor som väntar in att pappan ska komma ut och sedan misshandlar honom.
Jag fick till svar att - Det är ett stort problem om vi går runt och är ryktes-presumtions-rädda för våra medmänniskor Nu är det inte vanlig hederlig misshandel man kan förvänta sig om man säger ifrån till medmänniskor. Nu är det kula i pannan som gäller. Det är inte bara den vita mannen som är lättkränkt. Den lätt kränktheten ägs av alla typer av män......
Det tillhör god netikett att tagga den man pratar om, och ännu mer så om man citerar användaren i fråga på ett sätt som gör att den inte får en notis om det. Varsågod, jag hjälper dig denna gången: @sjoberga
 

Alla våras ivriga sopsortering funderar man på vad get gör förutom att känna att vi tryggt kan flyga på semester två gånger/år eftersom vi sopsorterar.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 068
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
912
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Vet ej om det finns någon sådan här tråd men tänkte att jag lägger upp den ändå. Meningen med tråden är att vi som har en/flera raser...
2
Svar
27
· Visningar
3 685
Senast: lil-sis
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 870
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp