Svullen framför juvret, ej dräktig

Jabbe

Trådstartare
Har en unghäst på två år som är svullen framför juvret,som en limpa, har varit det sen vi hämtade henne i januari, och även varit hos tidigare ägare som fött upp henne.

Hon har ingen feber, tränar bra och är fin.

Jag har inte haft ut veterinär då hon inte lider av det, och förra ägare har haft veterinär, inte just av den anledningen, men veterinären har inte påpeka det.

Vad kan det vara?
 
ingen aning faktiskt. Det är inte hårt.. Hon hade fösta brunsten för ca en månad se, tänker om det har med hormoner at göra, men efteromhon haft det innan hon kom hit borde det ju inte vara det heller.

ska ringa veterinär imorgon o rådfråga lite
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
769
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 999
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp