Sy om BoT täcke

Tratt

Trådstartare
Var och hämtade ut ett BoT nät täckte idag och passformen är jag riktigt nöjd med! Hon kan röra sig obehindrat samtidigt som den täcker alla stora muskelgrupper.
Problemet jag har, är att hunden alltid har svansen uppåt.. Jag provade att dra svansen igenom hålet, funderade lite på hur hon skulle kunna bajsa utan att få på täcket. Mycket riktigt visade sig att bajset snällt rullade ner för tyget :mad:

Ska försöka få in en bild, men ni som har lite koll, skulle det gå att klippa bort en del utav bakdelen så att det blir lite mer som ett vanligt täcke?

Jag ser det som att jag har 3 alternativ, 1. Sy om. 2. Inte dra svansen igenom hålet med sämre passform som följd ( och obehag för hunden?) eller 3. Springa efter hunden och fint lyfta täcket varje gång hon behöver bajsa? :nailbiting:

Alla tips är välkomna, känner mig lite vilse nu när det ändå kostade så mycket som det gjorde ^^
 
Var och hämtade ut ett BoT nät täckte idag och passformen är jag riktigt nöjd med! Hon kan röra sig obehindrat samtidigt som den täcker alla stora muskelgrupper.
Problemet jag har, är att hunden alltid har svansen uppåt.. Jag provade att dra svansen igenom hålet, funderade lite på hur hon skulle kunna bajsa utan att få på täcket. Mycket riktigt visade sig att bajset snällt rullade ner för tyget :mad:

Ska försöka få in en bild, men ni som har lite koll, skulle det gå att klippa bort en del utav bakdelen så att det blir lite mer som ett vanligt täcke?

Jag ser det som att jag har 3 alternativ, 1. Sy om. 2. Inte dra svansen igenom hålet med sämre passform som följd ( och obehag för hunden?) eller 3. Springa efter hunden och fint lyfta täcket varje gång hon behöver bajsa? :nailbiting:

Alla tips är välkomna, känner mig lite vilse nu när det ändå kostade så mycket som det gjorde ^^
Jag sydde om... Min hund stämmer inte överens med BoTs hundar så jag har fått modifiera lite allt efter som, men det fungerar bra! :D
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 077
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 740
Senast: Emine
·
Övr. Hund Bestämde mig hastig och lustigt för att lilltanten skulle få ett Back on track-täcke. Hittade en tysk sida där de sålde täcket (inte...
Svar
3
· Visningar
1 210
Senast: Iamia
·
Utrustning Hoppas ingen blir galen på alla mina trådar nu :angel: För ungefär 3 veckor sedan köpte jag ett ofodrat HW Amigo regntäcke till min...
2
Svar
24
· Visningar
2 459

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp