Bukefalos 28 år!

SY-tråden, (maskin?)broderier

Slutmontering av det första täcket har inletts.

20150727_122314.jpg


Just nu sitter det ihop med säkerhetsnålar, men planen är att börja sy det efter lunch.
 
Ok. Nu ska jag sluta spamma tråden med mitt projekt. För nu är det färdigt! I alla fall det första. Det andra är det inte samma panik med, det kan jag göra klart under de kommande veckorna. Nu slipper jag skämmas på dopet på lördag. ;)

20150729_142923.jpg
 
Tack. :) Ska jag vara ärlig är jag rätt förvånad att det blev klart. :o Jag är rätt bra på att påbörja saker men sämre på att avsluta dom. :o
Du är inte ensam om den "sjukdomen"... :angel::o Broderier ska vi inte ens tala om... Tror jag har nån korsett jag har dragit ut på avslutandet i... 6 år kanske? :meh::o För mig gäller det oftast att göra klart det på en gång, helst inom 2 timmar, sen hinner jag tröttna :p Därför jag aldrig startar nått i perioder, jag orkar inte ens börja för jag tänker "det tar sån tid att göra klart/det är krångligt och kommer ta tid"...
 
Du är inte ensam om den "sjukdomen"... :angel::o Broderier ska vi inte ens tala om... Tror jag har nån korsett jag har dragit ut på avslutandet i... 6 år kanske? :meh::o För mig gäller det oftast att göra klart det på en gång, helst inom 2 timmar, sen hinner jag tröttna :p Därför jag aldrig startar nått i perioder, jag orkar inte ens börja för jag tänker "det tar sån tid att göra klart/det är krångligt och kommer ta tid"...
Jag tror att det är en hyfsat vanlig sjukdom. :o:D
 
@Monstermom vart har du tagit vägen?

Jag har ju tidigare "beklagat mig" över att jag sällan kommer igång med nått. Och ändå sitter jag här och precis har köpt mig 39 olika tygbitar för ca 350 kr på ebay för att använda till quiltning/lapptäcke eller vad man nu säger... Inte så sotra bitar, ca 17-19" i kvadrat. Nu är jag väl så illa tvungen börja med nått. Har tvättat mina tyger jag köpte på panduro outleten med, så det är ju bara att starta... :meh:
 
@Monstermom vart har du tagit vägen?

Jag har ju tidigare "beklagat mig" över att jag sällan kommer igång med nått. Och ändå sitter jag här och precis har köpt mig 39 olika tygbitar för ca 350 kr på ebay för att använda till quiltning/lapptäcke eller vad man nu säger... Inte så sotra bitar, ca 17-19" i kvadrat. Nu är jag väl så illa tvungen börja med nått. Har tvättat mina tyger jag köpte på panduro outleten med, så det är ju bara att starta... :meh:

Jag är i skogen hos mina föräldrar, där saker som "internääät" och "fåntäckning" är bisarra påfund för sörlänningar eller nåt sånt. :p

Planerar att dra till civilisationen snart dock - och jag har en ny leksak med mig! :love:
DSC04844.jpg

(bilden är bara snodd från internet, kan inte lägga upp egna just nu)

En underbar skomakarmaskin, loppisfynd! Har bara snabbrensat den för att den ska gå att ha i bilen utan att smutsa ner alltför mycket, men det går redan att få maskineriet att röra lite på sig. Lycklig! :laugh:
 
Jag är i skogen hos mina föräldrar, där saker som "internääät" och "fåntäckning" är bisarra påfund för sörlänningar eller nåt sånt. :p

Planerar att dra till civilisationen snart dock - och jag har en ny leksak med mig! :love:
DSC04844.jpg

(bilden är bara snodd från internet, kan inte lägga upp egna just nu)

En underbar skomakarmaskin, loppisfynd! Har bara snabbrensat den för att den ska gå att ha i bilen utan att smutsa ner alltför mycket, men det går redan att få maskineriet att röra lite på sig. Lycklig! :laugh:
Wow, avis!!! På ditt fynd då alltså ;) Inte på sånt där tjafs som "endast nödsamtal" ;)
 
Gjorde du den NU alltså?:rofl::rofl::rofl:

TILLÄGG: Du måste dokumentera den post Monster också!

Ja det är klart - har du fortfarande inte lärt dig läsa mina strålande rebusar? :mad:

Tyvärr är Monster vääääääldigt försiktig med sina leksaker, så det lär inte hända så mycket med den. Han la den för all del i vattenskålen, men det är ju en bläckfisk, så... :D
Men det får ni inte berätta för Ni-Vet-Vem, då funkar ju inte hotet längre! :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp