symptom för att vara gravid?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: symptom för att vara gravid?

Jag håller på att bli tokig!!!
Jag är såååå hungrig att jag inte vet vart jag ska ta vägen, men känslan av att må så dåligt och spy känslan gör att jag tappar matlusten lika fort som den kom, synd att inte hungerkänslan kan göra samma sak!!

Finns det något som är lätt att äta när man mår dåligt, är det soppor och krämer eller??
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Kex / skorpor och te är alltid bra när man är hungrig, men mår illa :smirk:
 
Sv: symptom för att vara gravid?

LilaTiger skrev:
Jag testade i vecka fem och fick ett väldigt starkt plus, så nog tror jag att man kan testa innan vecka åtta och få ett starkt svar....

det gjorde jag med...o det syntes hur bra som helst...både hemma o 'borta'.
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Vilken osis att man bara har te hemma... =S Men jag vet vad som står på schopping listan imorgon i alla fall... det och g-test... tur att man slutar tidigt!

Hur tidigt började du må illa/känna av det??
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Blir 5 veckan from imorgon så... vet inte om jag vill att det ska bli pos eller neg... vilket är bäst?!?
 
Sv: symptom för att vara gravid?

mitt illamående började i v. 4
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Det stämmer ju in bra i alla fall... jag har redan 2 kattbäbisat, 5 årig häst och gubbe på 3 (ibland i alla fall) räcker med småttingar känns det som =S

får se vad testet visar imorgon då...
 
Sv: symptom för att vara gravid?

o visar det positivt så besök mödravårdcentralen...de tar testet på en gång utan att man behöver beställa tid. Det tar 2 min! ungefär. O skall du sedan göra abort om du väljer den vägen så bered dig på en väntetid på 3-4 veckor.
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Har faktiskt aldrig mått illa under någon av mina graviditeter :D Däremot, har jag TIDIGT v3/4 kännt att jag varit gravid :smirk:
 
Sv: symptom för att vara gravid?

MoonFlight skrev:
Blir 5 veckan from imorgon så... vet inte om jag vill att det ska bli pos eller neg... vilket är bäst?!?

OM du är gravid, så tänk efter i lugn och ro hur DU vill göra... Det är endast DU som kan besluta det.. Låt INGEN pressa dig åt endera hållet...
*håller tummarna för dig i morgon*
 
Sv: symptom för att vara gravid?

När jag gjorde gravtestet så var jag bara i andra veckan (visade det sej senare...) och det var inget tvivel om att jag var gravid vad jag minns...
 
Sv: symptom för att vara gravid?

fjärde veckan menar du, i slutet av andra veckan har man ju ägglossningen först :-P
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Här med upplyser jag om att mitt prov var så POSITIVT det bara kunde vara... *läskigt* Vet inte riktigt hur jag ska bete mig...

Jag jobbade idag, mådde så dåligt på jobbet att jag spydde... När jag kom in i köket var den första kommentaren från en av mina kollegor: - Är du gravid??
Vad ska man svara??!? Då visste jag ju inte men han har fått det bekräftat i alla fall.
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Om jag säger så här... det hände den 1/7 så kan ni räkna ut själv... lite dålig på att räkna... =S
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Fundera du i lugn o ro hur du vill göra åt ena eller andra hållet. Det är ett stort beslut. O som någon annan sa...låt ingen annan bestämma åt dig.
 
Sv: symptom för att vara gravid?

MoonFlight skrev:
Här med upplyser jag om att mitt prov var så POSITIVT det bara kunde vara... *läskigt* Vet inte riktigt hur jag ska bete mig...

Du har gott om tid att smälta faktumet att du är med "bebbe"
Tänk över saken i lugn och ro... Som jag skrev tidigare.. Beslutet är ditt och det är bara du som kan komma fram till vad som är det bästa för dig att göra..
*liten Gnist skickar många stödkramar*
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Tackar för allt stöd och hjälp.
Som det känns nu vill jag behålla "bebbe", men frågan är har man råd, tid, ork??
Hur mycket kostar en "bebbe" ungefär/mån första året med blöjor och allt??
*har ingen kolla vad sådan kostar eller hur mycket som går åt*
 
Sv: symptom för att vara gravid?

De stora inköpen som vagn, säng, bil o matstol m.m. är dyrt om man köper nytt, men det finns ett enormt begagnat utbud på dessa saker, annars tror jag inte att inköp av blöjor o kläder m.m. har kostat mer än barnbidraget/mån det första året.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 775
Senast: gulakatten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 225
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp