symptom för att vara gravid?

Status
Stängd för vidare inlägg.

MoonFlight

Trådstartare
Vad är det för symptom när man är gravid?
Hur vet man? Hur lång tid tar det innan man känner något?




Jag mår jätteilla nästan hela tiden och känner mig trött, sen hugger det till i magen rätt som det är och jag kan knappt gå för att det gör så ont. Sen släpper det efter 1-2 min. Är även sen...
Ska jag ta ett test och se?? Eller är det inget??
TACKSAM för svar!!
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Om man är gravid så är det inte så bra om det hugger till i magen och gör jätteont... ring mvc och gör ett gravtest och är du inte gravid, så gå till läkare...
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Glömde säga att jag inte har någon matlust som helst och sen helt plötsligt vänder det och jag blir JÄTTEhungrig helt plötsligt.
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Vissa symptom låter som att du kan vara gravid, men det här med magsmärtorna låter inte bra..... Inte för att skrämma upp dig, men de gånger jag haft magsmärtor tidigt i en graviditet, så har det slutat med missfall... 3 ggr... Så kolla upp det snarast...
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Ok, hur tidigt i grav kan man få missfall? Ellr jag misstänker att man kan få det från början så men, ja d u kanske förstår vad jag menar...
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Får man missfall de första veckorna märker du knappast av det.. Då är det mer som en vanlig mens..
Mina missfall har kommit i v 8 -12 och då har jag haft "hugg" i magen några veckor innan.. Vi de andra 3 graviditeterna har jag inte haft magsmärtor och det har hållit hela vägen ..
 
Sv: symptom för att vara gravid?

ok, vet inte riktigt i vilken vecka jag skulle vara... (hittar inte min kalender) men det är inte så långt som 8-12 v i alla fall... Men då borde man inte känna av det ju... Eller??
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Skulle tippa på att det är individuellt, men jag har känt redan i v4 att jag varit gravid och fått det bekräftat med invärtes ultraljud i v5.. Så helt klart kan kroppen känna tidigt att man är gravid. Likaså om det är något galet... Du kanske hör till den typen ? Men far och kolla upp det till veckan för att vara på den säkra sidan... Det kan ju bara vara gaser.... :angel: :smirk:
 
Sv: symptom för att vara gravid?

mm, hoppas nog nästan på gaser i så fall =)
vet inte riktigt om jag vill ha en lite knatte just nu... eller snarare om vi har råd och tid. Har så mycket planerat inför kommande år...
Kan jag tar gravtest idag och verkligen få ett riktigt svar??
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Det är snudd på att det syns på gravtest om man kollar innan v 8.. Strecket blir väldigt svagt.. syns knappt eftersom garv.hormonhalten är låg.. men det skadar ju inte att kolla och på mvc kostar det ju inget heller...
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Tror nog att jag har ett sådant test liggandes någonstans här hemma...
är det bara på apotek man kan köpa dom annars eller finns det på andra ställen med??
Inte lätt när man aldrig köpt innan (dom jag har hemma köpte jag i USA)
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Jag testade i vecka fem och fick ett väldigt starkt plus, så nog tror jag att man kan testa innan vecka åtta och få ett starkt svar....
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Puls????
Tror inte man kan se puls på ett hemmatest....
Möjligtvis med ultraljud, men när jag ultraljudades i v 5 på mellan barnet, så inte var det nån puls...Hon var strax under en ärta i strl då....
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Finns nog bara att köpa på apoteket.... ännu så länge iaf :smirk: Dröjer nog innan man kan gå på ica och köpa gravtest.. :angel:
 
Sv: symptom för att vara gravid?

PLUS inte PULS ;-)

ta ett test omgående!
Ang. huggen kan det mkt väl vara molvärk då livmodern växer... jag har haft liknande mensvärk i perioder och lill*n lever och mår i magen :-)

/filiduttan i vecka 21
 
Sv: symptom för att vara gravid?

hi, hi!!! När du skrev puls gick jag tillbaka för att se om hon skrivit fel och inte plus som jag först läste. Tror du inte att jag läste om det till en puls jag också....


Javan
 
Sv: symptom för att vara gravid?

Det finns gravtest i vanliga butiker!
RFSU har en variant som de säljer som butiker kan köpa hem precis som de köper kondomer.
Jag har graviditetstest i min närbutik, har haft i flera år tom :smirk:
Och de säljer riktigt bra.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 775
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 662
Senast: Madalitso
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 357
Senast: Milosari
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 416
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp