Bukefalos 28 år!

"symtom" på analsäcksinflammation?

bengeten

Trådstartare
förutom att katten hasar/åker kana.... (som jag antar de även kan göra om de har lös avföring)

finns de andra "symtomer":crazy: tex beteende problem, felkissning, pratigare mm ser man alltid om analsäckarna är inflammerade?
 
Sv: "symtom" på analsäcksinflammation?

Enligt flertalet veterinärer jag pratat med är det vanligt att dom slickar bort päls på magen.
 
Sv: "symtom" på analsäcksinflammation?

Katten är "irriterad" och tvättar sig i baken ovanligt mycket samt att den precis som du säger, åker kana.
Om din katt haft diare ofta så kan detta vara en anledning till att analsäckarna ej tömts som de ska. Detta leder till att de blir överfyllda och blir inflammerade.

Om du misstänker att katten har en inflammation kan du åka till vet. som tömmer analsäckarna på katten.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
518
Senast: tessan.g
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 321
Senast: Ridinglady
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Trassel12
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 083
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp