Syskonkarlek

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jillybean

Trådstartare
Min yngsta dotter fyller 7 idag. Eftersom min gamla trotjanare hamnade pa skroten haromveckan (vagrar att kora makens pick-up, bromsarna ar urkassa) sa hade varken jag eller storasyster nagon present at henne. Vi hade sagt att vi skulle aka in till stan pa lordag och kopa present och det var helt ok med lill-tjejen.

Men storasyster var inte nojd. Fyller ar gor man ju inte varje dag och hon gav sig den pa att lillasyster skulle ha en toppen-fodelsedag. Sa igar eftermiddag laste hon in sig pa sovrummet och kom ut nagra timmar senare med ett belatet flin pa lapparna. Nar lillasyster somnat vid halv-tio tiden sa satte hon igang. Jag gick till sangs kvart i tolv och da holl ungen fortfarande pa :eek:

Nar lillayster vaknade imorse sa kom hon ned till ett kok som forvandlats till en djungel/ocean/stjarnhimmel :bump:
Storasyster hade ritat pa fargat papper och klippt ut stjarnor, flamingos, krokodiler, lejon och alla mojliga sorters fiskar. Hon hade gjort lianer, sjogras och palmer av piprensare, papper och girlanger. Koksbordet var dekorerat med ballonger, paljetter och hjartan av piprensare. Med tuschpenna hade hon gjort en stor affisch dar det stod: Josie Rocks :D Hon hade rensat bland sina mjukdjur och overallt lag det djur: lejon, tigrar, nallebjornar, en zebra, en giraff och en baver. Hon hade ocksa gjort ett fodelsedagskort, dekorerat med paljetter och glitter dar hon hogtidligen lovade Josie att idag (bara idag dock ;) ) skulle hon vara hennes "slav" :rofl: :rofl: Det lar inte droja lange innan hon angrar det :devil:

Visst ar det harligt nar syskonkarleken blommar? :love: Synd bara att sasongen ar sa kort :angel:
 
Sv: Syskonkarlek

Ah, vilken harlig storasyster!! :love:

Jillybean, du har gjort ett bra jobb med dina barn!! :bow:
 
Sv: Syskonkarlek

Helt underbart att höra :D :bow: :bow: :bow: för den storasystern! :banana:
 
Sv: Syskonkarlek

Det dar kom fran hennes eget hjarta, jag tar inte at mig ett dugg av aran!

Fast det ar klart, liiite mallig blir man ju ;) :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 315
Senast: Inglorion
·
M
Övr. Hund Vi har arbetat pa med ensamhetstraningen med min 4,5 manaders dvargschnauzervalp nu ett bra tag. Gar utanfor dorren, vantar tills hon...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: mardley
·
  • Låst
Övr. Barn I lordags hamtade jag Em som tillbringat en vecka hos vara slaktingar. De har 1000 ha av paradis; skog, angsmark och strandtomt. De har...
Svar
10
· Visningar
1 710
Senast: slice
·
  • Låst
Övr. Barn Slakten AR varst. I sondags tog gubben bada tjejerna sa jag fick en dag till mig sjalv (avnjots btw i tradgarden och pa solstolen)...
Svar
16
· Visningar
1 500
Senast: Jillybean
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp