Status
Stängd för vidare inlägg.
Sytt en t-shirt åt min vän och satte vinyltryck på den.
25353738_10159662411950114_259174708903821035_n.jpg
 
Någon som tänkt handla tyg på mellandagsrean? :angel:

Vart köper ni helst tyg?

Vilka har mellandagsrea? Hittat lite nya mönster jag vill testa men har inte tillräckligt mycket tyg :angel:
Jag föredrar att köpa i fysisk butik, har en bra i Skövde och en i Slutarp. Annars handlar jag på tyg.se men tycker det strulat med leveransen de senaste gångerna, de har skickat till fel adress bland annat..
 
Någon som tänkt handla tyg på mellandagsrean? :angel:

Vart köper ni helst tyg?
Nja, inte tänkt köpa nått. Har dock köpt mönster från Runi med 15 % rabatt :)
Men i vanliga fall köper jag från tygexperten och Rosahuset, ibland från Znok, tygrullen, vintage in my heart. Ibland från JNY och Lilofant också.
 
Vilka har mellandagsrea? Hittat lite nya mönster jag vill testa men har inte tillräckligt mycket tyg :angel:
Jag föredrar att köpa i fysisk butik, har en bra i Skövde och en i Slutarp. Annars handlar jag på tyg.se men tycker det strulat med leveransen de senaste gångerna, de har skickat till fel adress bland annat..

Jag har inte kollat runt så mycket än men tyglycka ska ha (ska köpa därifrån) såg jag.

Åh vill också ha en bra fysisk butik, den hemma är kass.
 
Snubblade in på Jonic textils vinterrea. Dumt :down: hittade massor med fina tyger. Och till några av dem har jag redan mönster.
Jag har verkligen massor med tyg, så jag borde inte köpa mer. Får spara mina idéer till en annan gång.

Nu ska jag sy en veckad ullkjol och lite fler kaffefilter. Minska på tygsamlingen lite :up:
 
Snubblade in på Jonic textils vinterrea. Dumt :down: hittade massor med fina tyger. Och till några av dem har jag redan mönster.
Jag har verkligen massor med tyg, så jag borde inte köpa mer. Får spara mina idéer till en annan gång.

Nu ska jag sy en veckad ullkjol och lite fler kaffefilter. Minska på tygsamlingen lite :up:

Höll på att få en mindre hjärtattack när jag läste ditt inlägg, turligt nog hittade jag inget på Jonic som passade mina projekt :D Väldans tur eftersom att jag precis beställt hem massa tyger :angel:

Håller du alla tyger kärt? Annars kanske det vore värt att säja av lite? ;) Så man kan köpa in nytt.
 
Jag har köpt ett mönster (ska sy en ulloverall så det var högst nödvändigt).
Fyra trikåtyger varav tre med mönster (jag som ska sluta köpa mönstrade tyger och istället se till att jag har enfärgade som funkar med de mönstrade jag har :banghead: ) och en enfärgad. Den enfärgade funkar till mycket och kompletterar min samling :up:

Sen blev det två joggingtyger. Enfärgade :up:
Och en tygsax då den jag har knappt är värd att kallas sax.

Now I'm broke.
 
Höll på att få en mindre hjärtattack när jag läste ditt inlägg, turligt nog hittade jag inget på Jonic som passade mina projekt :D Väldans tur eftersom att jag precis beställt hem massa tyger :angel:

Håller du alla tyger kärt? Annars kanske det vore värt att säja av lite? ;) Så man kan köpa in nytt.

Jag har funderat på att sälja. Det är mycket som aldrig kommer bli sytt.. Men mycket av det är typ gamla sängkläder och sånt jag hittat på second hand. Vet inte om det är värt besväret att lägga ut annonser på sånt.
Jag inhandlar fler mönster istället :angel:
Ska ge mig på att rita eget mönster idag, första gången någonsin! Ska bli spännande.
 
Jag har funderat på att sälja. Det är mycket som aldrig kommer bli sytt.. Men mycket av det är typ gamla sängkläder och sånt jag hittat på second hand. Vet inte om det är värt besväret att lägga ut annonser på sånt.
Jag inhandlar fler mönster istället :angel:
Ska ge mig på att rita eget mönster idag, första gången någonsin! Ska bli spännande.

Aha okej, men räknas de verkligen då? Tänker att de var billiga i inköp :angel:

Spännande, du får lägga upp resultat sen!
 
Aha okej, men räknas de verkligen då? Tänker att de var billiga i inköp :angel:

Spännande, du får lägga upp resultat sen!

Ja, de var väldigt billiga i inköp. Men de tar en hiskelig massa plats i tyghyllan :p Nej, jag ska inte handla mer tyg! Fast jag har hittat ett så fint mönster på kavaj som jag vill testa. Då behöver jag ett bra kavajtyg. Jag använder inte ens kavaj :arghh:

Går sådär med mitt mönsterritande, första försöket blev jättekonstigt och helt fel. Ska göra ett test till lite senare idag eller imorgon.

Funderar på att sy ridbyxor. Vad ska man satsa på för material?

Äsch, nu försöker jag bara hitta en anledning att handla tyg!
 
Ja, de var väldigt billiga i inköp. Men de tar en hiskelig massa plats i tyghyllan :p Nej, jag ska inte handla mer tyg! Fast jag har hittat ett så fint mönster på kavaj som jag vill testa. Då behöver jag ett bra kavajtyg. Jag använder inte ens kavaj :arghh:

Går sådär med mitt mönsterritande, första försöket blev jättekonstigt och helt fel. Ska göra ett test till lite senare idag eller imorgon.

Funderar på att sy ridbyxor. Vad ska man satsa på för material?

Äsch, nu försöker jag bara hitta en anledning att handla tyg!

Haha jag känner att jag inte direkt försöker hindra dig från att köpa tyg heller :laugh:
Nått tjockt, stretchigt bomullstyg känns ju lämpligt. Eller stretchig manchester.
 
Haha jag känner att jag inte direkt försöker hindra dig från att köpa tyg heller :laugh:
Nått tjockt, stretchigt bomullstyg känns ju lämpligt. Eller stretchig manchester.

Är inte manchester jätteute? Jag har ingen koll på ridbyxor längre, jag har ridit i jeans de senaste 13 åren (westernryttare). Vill ju inte vara helt omodern nu när jag skaffat engelsk sadel och sånt :D
Hmm. Ska kolla in sortimentet lite grann, men inte handla. Ska. Inte. Handla.
 
Är inte manchester jätteute? Jag har ingen koll på ridbyxor längre, jag har ridit i jeans de senaste 13 åren (westernryttare). Vill ju inte vara helt omodern nu när jag skaffat engelsk sadel och sånt :D
Hmm. Ska kolla in sortimentet lite grann, men inte handla. Ska. Inte. Handla.

Slutade rida för tre år sedan men nä machester är väl inte jätteinne direkt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 136
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 313
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp