Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har tips på vilket typ av tyg man kan använda istället för ullcrepé. Ska sy en pennkjol. En detalj är att det är draperingar på höfterna som jag tycker är snyggt. Så jag kan tänkta mig att det behöver vara ett tyg som inte är så stelt. Och så skulle jag vilja ha tyg som kanske är lite mer vårigt än ull... ;)

/Lizzie
 
Någon som har tips på vilket typ av tyg man kan använda istället för ullcrepé. Ska sy en pennkjol. En detalj är att det är draperingar på höfterna som jag tycker är snyggt. Så jag kan tänkta mig att det behöver vara ett tyg som inte är så stelt. Och så skulle jag vilja ha tyg som kanske är lite mer vårigt än ull... ;)

/Lizzie
Har tyvärr ingen aning :( Lättast är nog att gå till en tygbutik och fråga?
 
Nä, inte vad jag vet faktiskt. Tror inte jag sett nån på forumet på fb heller.
Nämn dom gärna :) . Vi hade gladeligen använt finare sånna än tomteröda, och när hon kom till nästa sjukhus klippte dom till en mössa i samma material som förlossningens nättrosor :cautious: . Det är som sagt vanligt med dessa infarter under tiden som inlagd, och hade varit kul/praktiskt att kunna låna nåt fint från avdelningen när man inte kan använda en vanlig mössa
 
Någon som har tips på vilket typ av tyg man kan använda istället för ullcrepé. Ska sy en pennkjol. En detalj är att det är draperingar på höfterna som jag tycker är snyggt. Så jag kan tänkta mig att det behöver vara ett tyg som inte är så stelt. Och så skulle jag vilja ha tyg som kanske är lite mer vårigt än ull... ;)

/Lizzie

Spännande, har inget vettigt att tillägga men är nyfiken på modellen. Bild?
 
Spännande, har inget vettigt att tillägga men är nyfiken på modellen. Bild?

Avfotograferat från Burdatidningen :)

20180225_204507.jpg
 
Nu vet jag varför min symaskin krånglar.
Det är tråden, jag har märkt att den gör hoppstygn med vissa trådkvaliteter. Och jag som köpt en stor förpackning med olika färger :banghead:
 
Nån märkeslös, köpte billigt från en på Facebook. En stor plastlåda full..
Aha. Ja tråd kan vara kinkigt. Jag kör bara på Gütterman till min maskin. Overlocken kör jag främst dor takk eller hur fasiken det stavas. Har hört att Ikeas tråd är rent skit, så håll dig undan från det :p
 
Aha. Ja tråd kan vara kinkigt. Jag kör bara på Gütterman till min maskin. Overlocken kör jag främst dor takk eller hur fasiken det stavas. Har hört att Ikeas tråd är rent skit, så håll dig undan från det :p

Ja jag ska hålla mig till guterman! Trodde inte maskinen var riktigt så kinkig..
 
Jag kan ha köpt ännu mer tyg :angel: Billigt och bra på secondhand :up:
 

Bifogade filer

  • IMG_20180306_170449.jpg
    IMG_20180306_170449.jpg
    247,1 KB · Visningar: 45
Är det någon här som har tips på symaskin för enklare hushållsbehov? :)
Vad ska man titta efter? Behöver inga häftiga finesser utan någonting lättanvänt och som funkar.
Sett att det finns lite olika Singer-modeller för runt tusenlappen, är det något att ha?

Eller är det helt fel forum att fråga fullt av bara massor av superhäftiga elit-maskiner? :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 145
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
984
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 358
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp