Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Relaxed (kontorstoalettsselfie)
 

Bifogade filer

  • IMG_0736.JPG
    IMG_0736.JPG
    99,5 KB · Visningar: 83
Min mamma har handlar av JNY till dottern, 3 m och 1 kg stuvar, eftersom vi inte bor så nära så har jag bara sett bilder men dom är så fina :love: längtar tills jag kan sy upp dom.


Det är dags att planera sommargarderoben, vad har ni för planer?
Min förhoppning är att hinna sy och använda en Penny dress från Sew over it och två Mélilot kortärmade skjortor från Deer and doe. :) Dom vet jag vet att jag har tyg till hemma. Och en till Agnes top från Tilly and the buttons, men den är ju inte lika säsongsbunden.
 
Min mamma har handlar av JNY till dottern, 3 m och 1 kg stuvar, eftersom vi inte bor så nära så har jag bara sett bilder men dom är så fina :love: längtar tills jag kan sy upp dom.


Det är dags att planera sommargarderoben, vad har ni för planer?
En eller flera fendress, esmetunic och kanske några byxor och toppar.
 
Det är dags att planera sommargarderoben, vad har ni för planer?

Jag har inga planer, jag hittar tyg och mönster alltefter och så blir det som det blir. Ofta blir det någon klänning, och det är ju somrigt och bra.
En plan är att, som alltid, göra något av alla stuvar som ligger och dräller. Inser att jag behöver någon form av styvt mellanlägg till korgar (tänkte sy en korg av vävda stuvar att förvara stuvar i :idea:). Var hittar man så styvt mellanlägg tro?
 
Min förhoppning är att hinna sy och använda en Penny dress från Sew over it och två Mélilot kortärmade skjortor från Deer and doe. :) Dom vet jag vet att jag har tyg till hemma. Och en till Agnes top från Tilly and the buttons, men den är ju inte lika säsongsbunden.
3 kortärmade toppar hoppas jag hinna med
 
Min mamma har handlar av JNY till dottern, 3 m och 1 kg stuvar, eftersom vi inte bor så nära så har jag bara sett bilder men dom är så fina :love: längtar tills jag kan sy upp dom.


Det är dags att planera sommargarderoben, vad har ni för planer?
Ååh JNY har haft ROSA tyg med olika fordon på! Jag köpte dock inget för jag har köpstopp på tyg med fordon men jag blev så himla glad över att någon vågar bryta mot Grå/blå-trenden på fordonstyg :D
JNY överlag har en hel del roliga färger och former tycker jag. Älskar deras giraffer!
 
Var på symässan i Stockholm igår en sväng, köpte tyg för typ 2000 kr :o Mamma håller på att tvätta upp det, så jag bjussar väl på en bild när jag fått alla.

Oj, det var inte illa! Hoppas du fick rejält med tyg för den pengen.

Vill också gå på mässa!
 
Jag tycker det är så himla svårt med tyg. Jag samlar på mönster, men tycker inte jag hittar tyg som passar till modell (och min plånbok).

Nu har jag 3 olika kjolar som ska sys. Mönster kommer från tidningarna Burda och Handarbete - tyg som ska inhandlas är:

Milano-jersey (vad fasen det nu är)
Stretchtwill
Ullcrepe

Tips på bra hemsidor som har billiga tyger. Jag är ute efter enfärgat tyg, marinblått, mörkgrönt, brunt, svart för dessa underdelar.

/Lizzie
 
Provat att sy hjälmmössa till prematurerna, denna är i 48/50.
Visa bifogad fil 11595
Syr ni mössor som man knyter ihop ovanpå huvudet också? Alltså att man trär på mössan över huvudet och då är det en öppning över skallen, som man sedan försluter med en tygbit från vardera sida som knyts ihop ovanpå. Tänk typ två trekanter som är ihopsydda till hälften. Vi hade sånna på karonlinska, men jag har inte sett det på akademiska eller här i stan. Sånna mössor kan man använda även när det sitter en infart ovanpå huvudet :up: (dom infarterna är väldigt vanliga)
 
Jag tycker det är så himla svårt med tyg. Jag samlar på mönster, men tycker inte jag hittar tyg som passar till modell (och min plånbok).

Nu har jag 3 olika kjolar som ska sys. Mönster kommer från tidningarna Burda och Handarbete - tyg som ska inhandlas är:

Milano-jersey (vad fasen det nu är)
Stretchtwill
Ullcrepe

Tips på bra hemsidor som har billiga tyger. Jag är ute efter enfärgat tyg, marinblått, mörkgrönt, brunt, svart för dessa underdelar.

/Lizzie

Tyg.se har billigt tyg, men leveranserna kan krångla från Tyskland.
 
Syr ni mössor som man knyter ihop ovanpå huvudet också? Alltså att man trär på mössan över huvudet och då är det en öppning över skallen, som man sedan försluter med en tygbit från vardera sida som knyts ihop ovanpå. Tänk typ två trekanter som är ihopsydda till hälften. Vi hade sånna på karonlinska, men jag har inte sett det på akademiska eller här i stan. Sånna mössor kan man använda även när det sitter en infart ovanpå huvudet :up: (dom infarterna är väldigt vanliga)
Nä, inte vad jag vet faktiskt. Tror inte jag sett nån på forumet på fb heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 164
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 468
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp