Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, vad bra! Det verkar som att det går hem hos herr Kräsen. Får se hur det är i storleken bara, har trosmönstret och det är lite litet.
Jag har också trosmönstret, det funkade inte på mig heller, det kändes liksom "för kort" i grenen på något sätt. Hann aldrig sy ett par kalsonger åt I innan han åkte, så kan tyvärr inte säga nått om det.
 
@Trott Jag får helt enkelt testa och komma med utvärdering :up: Har köpt mönstret nu, ska bara lyckas koppla ihop skrivare och dator sen ska här sys kalsonger!
 
Då ska vi se vad herrn tycker! Han hatar insekter, men valde tyget själv. Pucko :p
 

Bifogade filer

  • 15209572462431003154790.jpg
    15209572462431003154790.jpg
    395,5 KB · Visningar: 81
Ahhhhhhhhhhrg :devil: har sytt några hunddynor i läderaktigt material med kardborreknäppning,min maskin hatar kardborre :arghh:
 
Korrigerat jackmönstret, och nu passar inte ärmarna i ärmhålen. Fattar inte vad jag gjort för fel! Ärmarna är mycket större än hålen och jag som tyckte jag mätte och grejade så noga.. :down: Ska försöka lite till och rita om lite grann till sen ger jag nog upp det här mönstret.
 
Korrigerat jackmönstret, och nu passar inte ärmarna i ärmhålen. Fattar inte vad jag gjort för fel! Ärmarna är mycket större än hålen och jag som tyckte jag mätte och grejade så noga.. :down: Ska försöka lite till och rita om lite grann till sen ger jag nog upp det här mönstret.
Det är tyvärr svårt att tipsa så här utan att se nått, men jag hoppas du får ordning på det! Skickade jag några bilder på hur man kan ändra ärmar? Eller har du fått hem mönsterboken?
 
Det är tyvärr svårt att tipsa så här utan att se nått, men jag hoppas du får ordning på det! Skickade jag några bilder på hur man kan ändra ärmar? Eller har du fått hem mönsterboken?

Ja du skickade :) har inte fått boken än, den var tydligen besvärlig att få hem.. Men har köpt en egen kopia nu så den borde komma nästa vecka.

Jag funderar på att helt enkelt ta saxen och klippa upp ärmhålen lite :angel: Den här gången syr jag i lakan så det gör inget om det blir lite konstigt.
 
Ja du skickade :) har inte fått boken än, den var tydligen besvärlig att få hem.. Men har köpt en egen kopia nu så den borde komma nästa vecka.

Jag funderar på att helt enkelt ta saxen och klippa upp ärmhålen lite :angel: Den här gången syr jag i lakan så det gör inget om det blir lite konstigt.
Om du istället sänker ärmkullen, så borde ärmen bli mindre. Alltså klipper bort lite av ärmens högsta topp.
 
Fast är det inte risk att det blir för smalt då, eller tänker jag galet nu? Äsch jag testar!
Nja, det beror ju på om ärmen fortfarande är för liten eller inte. Du sa ju att ärmen är för stor mot hålet, om hålet verkar bra, så bör överflödet på ärmen bort.
 
Nja, det beror ju på om ärmen fortfarande är för liten eller inte. Du sa ju att ärmen är för stor mot hålet, om hålet verkar bra, så bör överflödet på ärmen bort.

Sant sant. Får försöka igen. Nu är ena ärmen bra, den andra för liten.. Fattar inte vad jag gjort :p
 
Då tar man av den bra ärmen o använder den som mall :idea:

Jag har gjort men ser fanimej ingen skillnad.. Funderar på att börja om och klippa nya ärmar.

Jag har för stora armar helt enkelt. Allt annat sitter bra men ärmar är nästan alltid för tajta på något sätt. Får inte till ändringarna bra heller.. Träna träna!
 
Det är helt normalt att ha med sej 7m tyg +1kh stuvar och några meter mudd hem frpn Sverige och ha 5 m tyg och några fler meter mudd på väg med posten va?
Vet inte vart det ska få plats men har fått hem och tvättat 10 meter, de sista 2 här inte dykt upp. Har pratat med försäljaren som säger att det skickades 22-28e, beställt 21a, och skyller på posten och vädret. Beställde på rea av en annan på lördag kväll och det kom fram på tisdag så jag vet var jag handla framöver.

Ny ska jag planera sommargarderoben till dottern av allt nytt tyg sen efter påsk har kg tid att sy ostört när hon börjar dagis :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 136
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 313
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp