Bukefalos 28 år!

Ta bort djurensrätts travsportsannons!

D

dolphinsmile

Djurplågeri inom travet?
Djurens Rätt granskar och avslöjar djurplågeriet inom travsporten.
www.djurensratt.se/trav


___________________________________________________

Det är VÄLDIGT otrevligt att få den här annonsens budskap slängd i ansiktet, VARENDA gång man kikar in på travforumet.

Jag har läst deras rapport. Och den är allt annat än sanningsenlig. Det mesta saknar både grund och verklighetsbasering. Men det har egentligen inte med saken att göra.

Utan jag tycker det är opassande att bukefalos inte blockerat den annonsen. Jag tolkar det som ett ställningstagande. Är fallet sådant så tycker jag att hela travforumet skall tas bort också då jag inte vill tillbringa min tid på ett ställe som anser att jag sysslar med djurplågeri.
 
Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!

Instämmer till 100 procent! :bow:
 
Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!

Instämmer.

Hoppas någon meddelar mig när bannern är borta. Jag går inte in på travsidan före dess.

/Skitsur
 
Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!

Istämmer med till hundra procent.
Sen kan jag väl tillägga att jag (och många med mig) skulle vilja att forumet inte modererades systematiskt med låsning av trådar.
 
Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!

Håller med.

Och undrar varför kalla fakta tråden låstes när praxis är 2000 inlägg o inte 1000?

Skulle oxå önska att det var ok med utvecklingar i riktning trav, utan att bli tyungen hela tiden hålla sig till ts inlägg o därmed inte få vidare utveckla saker utan måste då skapa en ny tråd.

Mycket i den nu låsta tråden ovan, där många användare var intresserade av att debattera vidare om olika fel inom travsport, men fick då endast hålla oss till kalla faktas program ungefär.. Utan fick hela tiden höra att vi skulle skapa nya trådar om allt...
Den tråden innehöll ju över 1000 inlägg och det kändes helt ok att gå vidare med alla som var där, utan att det blev direkt trådkap.
 
Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!

För att vara en bra och uppskattad moderator krävs lite fingertoppskänsla med.
 
Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!

Nu får vi passa oss så vi inte blir bannade för trådkapning.
Men du kan ju testa om korta centrifugprogramet hjälper
 
Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!

Nu kanske man kan få jobbat lite här då när man ändå inte ska skriva hätska inlägg på Buke Trav. :D
 
Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!

2867.jpg
 
Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!

Vilken bra idé, alla användare borde få ett hänglås att använda när man vill.

Jag vet en som jag ibland vill hänga hänglås på... Inte uppskattade hon min julklapp heller. :rofl:
 
Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!

För det första, det handlar inte om något ställningstagande. Som någon tidigare förklarat i en tråd jag uppmärksammades på idag så står det i princip alla fritt att köpa en annons via google. Dessa visas sedan på Bukefalos och även på andra siter som kanske innehåller de ord annonsen vill förknippas med.
Jag kan, om jag vill, blockera dessa annonser när jag fått reda på att de finns och till vilken sida de länkar till. Det går dock inte blixtsnabbt även om jag skulle vara blixtsnabb. Hur lång tid det dröjer innan en annons slutar visas på sidan efter att jag anmält att jag vill ha den blockerad vet jag inte, men man kan nog räkna med att det tar ca 24 timmar.

Nu till själva frågan om denna annons skall blockeras.
Jag anser inte att trav är djurplågeri, det finns dock säkert en och annan som inte borde ha häst inom travet precis som det finns inom andra hästsporter.
Av det jag sett från djurens rätt om olika saker finns det en hel jag inte håller med om (om jag skall skriva det diplomatiskt ;))
Dessa annonser lär inte generera många kronor till mig så vad det gäller detta är det enkelt för mig att blockera den.

Men jag förstår inte riktigt denna enorma upprördheten, att tycka att det är skit och att djurens rätt är idioter har jag full förståelse om ni tycker.

Det kommer alltid finnas folk som har alla möjliga uppfattningar i olika frågor, man kan inte, tycker jag, ta åt sig och ta det personligt alla gånger detta inträffar. Om man som de flesta inom travet rimligen sköter sina hästar exemplariskt, varför hetsa upp sig.

Andra hästsporter kommer säkert inom en snar framtid att attackeras av djurorganisationer och kanske även av media. Jag tror då att det bästa är att ta tag i det som eventuellt är illa på ett snabbt och kraftfullt sätt, dock rättssäkert, och sedan visa på det positiva och till hur stor del det överväger.

Kritiker skall inte tystas genom att de raderas eller att de inte får synas, de skall tystas genom att deras argument granskas, om något stämmer rätta till det, visa sedan på felaktigheterna i deras argument. Om felaktigheterna är många så tystnar de kanske, om inte annat slutar de flesta att lyssna på dem.

Annonsen kan i detta fall även fungera som så att ni kan lära känna er fiende, något som kan vara en stor fördel.
Att blockera annonsen kan kanske ge motsatt effekt när det gäller att visa på att trav och annan hästsport inte är djurplågeri.

Diskutera gärna detta, jag är absolut inte mot er, det är just därför jag är tveksam till att blockera annonsen.
 
Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!

Nu har jag inte kollat upp tråden eller anledning till låsning.
Men om en tråd är väldigt lång och aktiv kan det vara till stor nytta för de flesta att bryta ut och diskutera speciella frågeställningar i separata trådar så att fler hittar till dessa kanske högst intressanta diskussioner. Risken är annars att de försvinner i en stor tråd med en helt annan rubrik.

Om det finns klagomål på någon moderator får ni mycket gärna höra av er till mig via PM, gärna med konkreta exempel och länkar till trådar där något mindre bra skett.
 

Liknande trådar

A
  • Låst
Trav Är det trevligt att få den här reklambannern i ansiktet när man går in på Buke Trav? Om det är subtilt ställningstagande så känner jag...
Svar
14
· Visningar
1 465
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp