Bukefalos 28 år!

Ta bort djurensrätts travsportsannons!

Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!

Nej inte här i Sverige men hundkapp är mer utbrett i andra länder och inte tror du väl att all veterinärkunskap forskas fram här i landet?
Och inte är smådjursmedicinen (utbildningar, forskning, djursjukhus) helt isolerad från de större djuren.
Och det finns väl bara hobbyuppfödare av smådjur som hundar till exempel. Eller?

Tror du att all veterinärkunskap om hundar har finansierats av hundkapp?

I Sverige finns det bara hobbyuppfödare, ja. Jag kan inte uttala mig om andra länder men jag har svårt att tro att de uppfödare som inte är hobbyuppfödare håller hundarna (eller andra smådjur) på ett sätt som vi svenskar skulle tycka var bra djurhållning.

Nej som sagt så ska inte djuren behöva vara vinstdrivande för att vi ska få incitament till att hålla dem och vårda dem på ett bra vis.
 
Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!

*lånar min egen knapp*

Gunnar! Om djurens rätts travannons tas bort så kräver jag att även denna annons tas bort!!!
annons.jpg


Den är definitivt en paj i ansiktet för alla oss som är feminister och kämpar för jämställdhet och avskaffande av kvinnoförtryckande könsnormer!
 
Sv: Ta bort djurensrätts travsportsannons!

Bara väntade på något liknande ;)

Jag har inte tagit bort och inte blockerat DR:s annons, antingen tog deras pengar slut eller så tyckte de inte att det var någon mening att annonsera på Bukefalos eller så fanns det något annat skäl.
 

Liknande trådar

A
  • Låst
Trav Är det trevligt att få den här reklambannern i ansiktet när man går in på Buke Trav? Om det är subtilt ställningstagande så känner jag...
Svar
14
· Visningar
1 465
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp