Bukefalos 28 år!

Ta över försäkring

J

JumpForMyLove

Har troligtvis hittat häst och kommer ta över försäkringen, krävs ombesiktning eller går det att ta över om man inte ändrar den? :)
 
Sv: Ta över försäkring

Kolla med försäkringsbolaget!

om det inte görs några ändringar i försäkringen borde det inte vara några problem att ta över befintlig försäkring.

...men är det inte bäst att besikta först...?
 
Sv: Ta över försäkring

Agria kan man föra över försäkring på ny ägare utan bes osv.. Förutsatt att inga ändringar ska göras.
 
Sv: Ta över försäkring

Opartisk; Det är folksam. :)

neferra: Den kommer idagsläget inte gå ua igenom utan jag ska ta över den och fortsätta behandla men vi funderar på om försäkringen måste stå kvar för att gälla eller om det går att flytta den med.
 
Sv: Ta över försäkring

Men är det så att du köper hästen för mindre än den är försäkrad för så har du inte rätt att ta över försäkringen utan att sänka livvärdet. Läs igenom bolagets villkor!
 
Sv: Ta över försäkring

Den köps för försäkringsbeloppet (livbeloppet) :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
614
Senast: Catsu
·
Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 695
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 996
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp