Bukefalos 28 år!

E

eeelinD

Har ni täcken på era hästar nu? i såfall varör/varför inte ?:)
 
Sv: Täcken

ja på fulllblodet har jag ett vintertäcke, på ponnyn har jag inget alls. fri tillgång på grovfoder i hagen. men så har vi mellan 20-32 minusgrader just nu.
 
Sv: Täcken

Inget täcke på någon häst,är dom täckade kan dom inte resa sina hår
för att kunna hålla värmen.
Fri tillgång på grovfoder
 
Sv: Täcken

Nej inga täcken, lösdrift päls som håller värmen, nästan fri tillgång på hö. Upptäckte att mina pojkar börjat lossa päls idag fast det är -15, -20 i morse, kan det vara solen som påverkar?
 
Sv: Täcken

Alla tre hemma har vintertäckentäcken (200-300g), går ej på lösdrift och är ej klippta.
Har det för att slippa blöta, smutsiga hästar och för att undvika att de sätter så jättemycket päls. ;)
 
Sv: Täcken

Vi har täcke på 2 hästar som är klippta, men lägger bara på täcke när det är kallare än -15 grader ute,dem som är fullt påpälsade går utan täcke. Hästarna går på lösdrift.
 
Sv: Täcken

Vi har täcke på 2 hästar som är klippta, men lägger bara på täcke när det är kallare än -15 grader ute,dem som är fullt påpälsade går utan täcke. Hästarna går på lösdrift.

Får jag fråga varför dom klippta hästarna inte får täcke förrän vid -15? Man har ju tagit bort hästens naturliga skydd och det borde man väl ersätta?:confused:
 
Sv: Täcken

Täcke på den som rids (ej klippt, men känslig rygg pga skada). 150 gr stalltäcke och Rhino Wug regntäcke ute. Bara stalltäcke inne (kallstall). De andra tre har inte täcke. Vi har inte så kallt just nu, -4-5 ungefär.
 
Sv: Täcken

Är inte det här diskuterat till leda? Har du använt sökfunktionen? Hur många anledningar kan det finnas till att man använder täcke liksom?
 
Sv: Täcken

Ja, min häst är bara halvrakad (bara hals, mage o ben) men är otroligt känslig för kyla, därav ej rakad på ryggen. Så fort det blir minusgrader reagerar hon o ryggen blir stel som en pinne så tjocka täcken och värmelampa är de som gäller!!
 
Sv: Täcken

Både och, på olika hästar. Vissa behöver det när det är -10/-15C och inte får någon björnpäls, annars tycker jag de ska gå otäckade så långt det går utan att bli obekvämt för hästen.
 
Sv: Täcken

Araben har stalltäcke inne och antingen regn eller vintertäcke ute beroende på väder och vind, han har inte så mycket päls och fryser lätt. Shettisen har endast regntäcke när det regnar eller snöar, han har tjock och fin vinterpäls.
 
Sv: Täcken

Jag har täcke på min ponny. Hon är 23 år gammal och hon trivs med täcke. Och jag slipper tillbringa 3 timmar och försöka få en något ren ponny. :crazy:
 
Sv: Täcken

ja mina hästar har täcke . har blivit väldigt daltig med mina hästar detta år . har ny häst sedan 7 mån så det är hur kul som helst med allt igen. den stora hästen har 3 täcken på sig och ingen päls shettisen helrakad och 2 flis och ett tjockt . det yttersta på dom båda är ute täcke fär dom går på lösdrift i ett stall med 4 vägar och en liten öppning så dom hade nog inte frysigt med mindre täcke men nu känns detta rätt .

vill inte ha massa klago svar ok
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Funderar lite på hur ni andra har det med försäkring som täcker ridhjälm? Tänker främst när man inte uppsöker vård men ändå känner...
Svar
14
· Visningar
645
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 768
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
1 018
  • Artikel
Hästnyheter Skenande hästar skapade panik i centrala London på onsdagsmorgonen. På bilder syns hur två hästar galopperar på gatorna, den ena täckt i...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp