Bukefalos 28 år!

Sv: Täcken

Har ni täcken på era hästar nu? i såfall varör/varför inte ?:)

Har bara täcke på ute när det är riktigt superkallt (runt -20 och nedåt) eller om det blåser mycket eller snöar mycket.

Varför? Därför att det är då hon fryser, såklart! Täckar inte om hon kan hålla värmen själv.

Varmblod som är klippt undersida hals och bak mot sadelgjorden. En halv spårklippning, kanske man kan kalla det.;)
 
Sv: Täcken

Jag har täcke på min häst eftersom hon har sån fjantig vinterpäls.
Och för att hon fryser om det inte är typ 20 grader varmt och solsken. :grin:

Givetvis ETT täcke, ett 400g.
Ska skaffa ett 100-150 g som hon kan ha när det blir plusgrader.
 
Sv: Täcken

Denna vinter har mina hästar varit utan förutom om det har varit nederbörd.

Dem har fått behålla vinter pälsen i år då ingen av dem har tränat hårt utan bara lullat i skogen.

Kram
 
Sv: Täcken

Ja, vi har täcken. Hästarna är klippta då vi tränar även på vintern. Står i kallstall. Hur tjocka täckena är beror på hur kallt det är.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Funderar lite på hur ni andra har det med försäkring som täcker ridhjälm? Tänker främst när man inte uppsöker vård men ändå känner...
Svar
14
· Visningar
646
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 768
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
1 018
  • Artikel
Hästnyheter Skenande hästar skapade panik i centrala London på onsdagsmorgonen. På bilder syns hur två hästar galopperar på gatorna, den ena täckt i...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp