Bukefalos 28 år!

Tävla i väst?

Arwyn

Trådstartare
Är det ok att tävla i vit skjorta och svart väst? Alltså inte en stor dunväst, utan en vanlig, ganska tunn ridväst. Det är inget tryck alls på den. Jag ORKAR helt enkelt inte rida i kavajen när det bara är lokal hemmatävling... :o
 
Sv: Tävla i väst?

I dressyr nej. Kavaj krävs på lokaltävling.
I hoppning troligen nej. TR säger "fritidsjacka/tröja" och både jacka och tröja har ärmar.
 
Sv: Tävla i väst?

Just det ja, glömde att säga att det var hoppning...
Menmen, det verkar inte som om det spelar någon roll. Tack iaf!
 
Sv: Tävla i väst?

Inte tillåtet. Måste vara jacka eller tröja. Jackan/tröjan får inte heller ha en luva som hänger och slänger.
 
Sv: Tävla i väst?

Får man verkligen inte tävla i väst? Måste man ha kavaj på lokaltävlig? Hade för mig att man bara behövde ha vitt i halsen och en ren, snygg mörk tröja ovanpå. Men det är kanske ändrat?
 
Sv: Tävla i väst?

i dressyr måste man ha kavaj oavsett klass och status på tävling
 
Sv: Tävla i väst?

I hoppning på "klubbtävling" kanske man inte behöver, men i dressyr på till och med lokal måste man ha kavaj...
I hppning måste man antingen ha klubbjacka eller kavaj...( tror jag :smirk: )
ha d!
 
Sv: Tävla i väst?

Vad är det som är jobbigt med att ta på sig kavajen? Jag tycker det ska vara tävlingsklädsel vid tävling! Tävlingar i lättare klasser är ju faktiskt en förberedelse/övning för kommande högre klasser. Lika bra att göra det "rätt" från början.
 
Sv: Tävla i väst?

Sitter inte med TR framför mig nu, men är 95% säker på att det från lokal tävling och och regional krävs klubb jacka eller tröja. Kavaj behövs alltså inte men väst är inte tillåten och inte heller bara skjorta på sommaren.
 
Sv: Tävla i väst?

lånar tråden lite ;)
men om det är dressyr då, och programmridning för klubbmedlemmar?
Alltså inte tävling är det ok med väst o polo då?
 
Sv: Tävla i väst?

Minelli skrev:
men väst är inte tillåten och inte heller bara skjorta på sommaren.
om inte överdomaren har gett sitt tillstånd ja. tycker överdomaren att de e ok får man tävla hoppning i bara skjorta när det är varmt!
 
Sv: Tävla i väst?

Jag tävlade med väst utanpå tröja, det va en tunnare på en REGIONAL hopptävling i Hamre förra året...Det va ingen som sade något, jag såg en annan tjej som gjorde det så då gjorde jag det med!
 
Sv: Tävla i väst?

men de betyder inte automatiskt att de e tillåtet................
 
Sv: Tävla i väst?

Absolut inte....det är nog bäst att kolla upp det först så man inte blir diskad!!!
 
Sv: Tävla i väst?

Var på en tävling i skåne för en vecka sedan, där var en som red med väst och blev tillsagd av dommaren för detta
 
Sv: Tävla i väst?

Nu har jag iaf fått klart för mig (av domare) att detta INTE är tillåtet. Av okänd anledning... Tycker det är snyggt?
 
Sv: Tävla i väst?

När jag var i Timrå fick alla som ville tävla Utan kavaj (det var en lokal dressyrtävling) eftersom det var så varmt ute ;) Själv tycker jag att om det är tävlings så ska man ha tävlingsklädsel, inte bara för att det står så i TR, man känner sig ju lite extra tjusig också :P Jag tycker att man borde få tävla i väst om man har en långärmad tröja under (i hoppning då), det ger ju samma effekt som en klubbtröja.
Elin
 
Sv: Tävla i väst?

Men är det jobbigt att ha kavajen på sig i 1 minut inne på banan?
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 300
Senast: JennyLz
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 478
Senast: LiviaFilippa
·
Dressyr Det är ganska få topphästar som går ute i stora hagar med kompisar. De finns absolut men är verkligen inte vanligt. Är inte helt med på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 628
Hästvård En vän ska bli medryttare på en häst som hostar första halva varvet i trav, ca 4-5 gånger. Enligt ägaren slutar hästen med detta när han...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp