Bukefalos 28 år!

Tävlingar 2006

Sv: Tävlingar 2006

Tja, det var ju liksom det jag undrade, om Marias ritt är "gamla" Järlåsaritten.....??????
 
Sv: Tävlingar 2006

fast jag har pratat med Maria och hon sa att hon inte skulle annordna Järlåsaritten. Fast detta var enbart en cr, så jag vet inte.
 
Sv: Tävlingar 2006

lånar knapp

Det där såg ju bra ut. Önskelistan blir:

1. Sveg 50 (jag tror att det inte bara blir CR där, det är prat om lag-DM nämligen)
2. Filipstad 80
3. Härjedal 105 (alt. NBM? nja, tror inte vi vill debutera 120 på Härjedal...)
4. Karoliner 120

Sen var vi nöjda!

/Camilla
 
Sv: Tävlingar 2006

Förresten - var går SM? Det var ju prat om att öka den distansen till 140 km, men då är ju det en svårare klass än NBM, blir inte det konstigt?
 
Sv: Tävlingar 2006

SM ska gå på Göingeritten 140km och YR-SM på fornbodaritten 120km. Lag-SM ska gå på Rökullaritten 80km.
 
Sv: Tävlingar 2006

Camilla_H skrev:
Förresten - var går SM? Det var ju prat om att öka den distansen till 140 km, men då är ju det en svårare klass än NBM, blir inte det konstigt?

Visst är det bakvänt men...
Tanken är den att SM ska vara kvalificerande för EM och VM och då MÅSTE SM vara CEI*** 160km.
 
Sv: Tävlingar 2006

haha hade inte läst att marias ritt skulle gå, så jag fattade alltså inet mycket av den frågan ;)
 
Sv: Tävlingar 2006

Simlångsdalen? var ligger det? är det vid halmstad? Är ju jättesugen på att pröva på en PP eller en CR men blir helt förvirrad av alla distansrittnamn. Jag hade behövt en karta med alla ställena där distansritterna går så man snabbt hittar de som är aktuella för en själv.
 
Sv: Tävlingar 2006

ja, simlångsdalen ligger några mil utanför halmstad. Inte alls långt där ifrån..
 
Sv: Tävlingar 2006

aha ok, på distanslistan står inget om vilken typ av tävling det är. är det en regional, lokal eller?
 
Sv: Tävlingar 2006

Det beror på hur långt du skall rida.. jag tor att det är såhär. upp till och med 5 mil är det lokal, 5,1-12 mil regional, 12,1-16 mil nationell.
Har jag rätt?
 
Sv: Tävlingar 2006

annoj skrev:
Det beror på hur långt du skall rida.. jag tor att det är såhär. upp till och med 5 mil är det lokal, 5,1-12 mil regional, 12,1-16 mil nationell.
Har jag rätt?

5,1-9,9 regional 10-16 nationell. 10mil tror jag är nationell.
 
Senast ändrad:
Sv: Tävlingar 2006

Keep on Dreaming skrev:
5,1-9,9 regional 10-16 nationell. 10mil tror jag är nationell.

Spelar det någon roll?
Det finns ju inte regional och nationell licens längre?
 
Sv: Tävlingar 2006

aha så det är inte som inom dressyren att alla klasser under en tävling är av samma typ som tävlingen? Dvs en klass kan både finnas med i en lokal och en regional tävling.

Jag löser ju bara lokal licens.
 
Sv: Tävlingar 2006

Nej, det är inte som inom dressyren. En ritt blir klassad enligt den längsta klassen som ingår, tex om man har T50 och T80 så är ritten regional, men T50-klassen kräver bara lokal licens.

/Camilla
 
Sv: Tävlingar 2006

Vet du nåt mer nu om det "luriga"?:angel: Eller om Grytritten överhuvudtaget?
 

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
729
Senast: Ajda
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
578
Senast: Lady_S
·
  • Artikel
Hästnyheter Varför inte planera vilka tävlingar du vill hålla koll på nästa år nu när 2023 går mot sitt slut? Här får du hjälp med en lista över...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 488
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp