Bukefalos 28 år!

Tävlingar 2006

Sv: Tävlingar 2006

Jag var inne på FEI:s hemsida och hittade en kalender över 2006.
Där står det bla att det ska vara 2x80km 22-23 april i Katrineholm, så det är ju Nybygget. Övriga svenska tävlingar (och danska) står nämnda ovan.
Någon som vet vad det finns för planer för simlångsritten?
 
Sv: Tävlingar 2006

810110 skrev:
Jag var inne på FEI:s hemsida och hittade en kalender över 2006.
Där står det bla att det ska vara 2x80km 22-23 april i Katrineholm, så det är ju Nybygget. Övriga svenska tävlingar (och danska) står nämnda ovan.
Någon som vet vad det finns för planer för simlångsritten?


Mjo men dom har ändrat sig och ska ha 160 istället. Undrars om det inte blev en int 120km för YR?
Blir vanlig 120 med.

Simlångsritten skulle vara 160 och 140.

Är inte helt säker.
 
Sv: Tävlingar 2006

Hej,
Hur har ni hittat datumen för de svenska tävlingarna? Jag tycker jag varit inne och klickat på ridsportsförbundet hundra ggr om dagen! Finns det info på någon bättre, lättare sida?
 
Sv: Tävlingar 2006

Bergaritten ligger ju faktiskt inte så dumt till för mig, bor norr om Gävle... ska även jag rida min första distansritt så det är PP eller CR som gäller. Måste bara fixa grönt kort, men annars kan jag nog vara med. Spännande!
 
Sv: Tävlingar 2006

I senaste protokollet från Distanskommittén står att domarutbildningen ska ske i samband med Mössebergaritten - var när hur är det?
 
Sv: Tävlingar 2006

Texaz skrev:
nej min häst är inte så liten vbl 155cm...:bow: Jag längtar redan! Kanske vi kan få ihop ett jättegäng med debutanter, då kan vi peppa varandra i träningen och förberedelserna också;) .

Hrm. Min häst är 176 cm hög. :crazy: Med ett jättelångt steg. Men hon kan i och för sig gå ganska långsamt i traven, i alla fall på träning. :angel:

Vi skulle ha debuterat på Rönningeritten i år, men då fick hon lymfangit strax innan. Så jag är luttrad och vågar inte hoppas på att allt går vägen nu också. Men visst vore det trevligt att peppa varandra! Jag börjar följa mitt "träningsschema" i december. Längtar!
 
Sv: Tävlingar 2006

Jaa! Det blir min distansdebut också (äntligen).
 
Sv: Tävlingar 2006

Hej,
Ni i västra Sverige, glöm inte Mössebergsritten i Falköping. Det är vi i Floby Ryttare som anordnar den istället för Remmeneritten som vi hade i 3 år. Mössebergsritten var en träningsritt i år och avlöpte så bra att det blir en tävling nästa år lördagen den 22 april. 50 km tävl, 50 km CR och en PP på 30 km. Den skall du väl rida Annoj, med min ystra arab? Hela tävlingsledningen önskar alla hjärtligt välkomna.
Lilian
 
Sv: Tävlingar 2006

PS,
Domare och veterinärutbildningen blir tyvärr tillsammans med en annan ritt. Jag tror inte att det är bestämt ännu. De som skall leda utbildning är fullt upptagna på Nybygget den helgen.
Lilian igen
 
Sv: Tävlingar 2006

knapplån

Kan säga att ser ni ett varmblod och en haflinger på Bergaritten med tillhörande ryttare så är det jag och min kompis :D
 
Sv: Tävlingar 2006

Tror att det blir en Svegsritt i början av maj också - det borde väl inte vara alltför långt bort för dig?

/Camilla
 
Sv: Tävlingar 2006

Blir kanske ingen Grytritt då Grytan inte kommer att plogas nu när militären är borta.

Men Eva har kanske annan tävlingsplats på gång.. *lurig* ;)

/Camilla
 
Sv: Tävlingar 2006

Tja allt är ju relativt... Har inte tidigare tänkt på min häst som liten, men nu känns det pyttigt. 176 cm, har du stege, eller:D :angel: undrar Lotta sim måste stå på stol för att komma upp på 155 cm vbl, kan det vara gammeln som satt in, är bara liiiite stel:crazy: . Ska nog lägga MIG i hårdträning till våren!!!:banana:
 
Sv: Tävlingar 2006

Camilla_H skrev:
Tror att det blir en Svegsritt i början av maj också - det borde väl inte vara alltför långt bort för dig?

/Camilla
Nä, det är också här i faggorna och är absolut aktuellt!!
 
Sv: Tävlingar 2006

Texaz skrev:
Tja allt är ju relativt... Har inte tidigare tänkt på min häst som liten, men nu känns det pyttigt. 176 cm, har du stege, eller:D :angel: undrar Lotta sim måste stå på stol för att komma upp på 155 cm vbl, kan det vara gammeln som satt in, är bara liiiite stel:crazy: . Ska nog lägga MIG i hårdträning till våren!!!:banana:

Jag har först en liten stubbe som jag använder för att kliva upp på en stor stubbe och därifrån sitter jag upp i sadeln. Är bara 163 cm hög själv. :angel:

Jag ligger redan i hårdträning, skall springa vårruset i maj och tjejmilen i augusti, så lite distanstävlingar däremellan är nog bra. :D
 
Sv: Tävlingar 2006

Nej, vad tråkigt. :( Ännu en tävling mindre här uppe...snart lägger jag ner detta med distans tror jag...suck...
 

Liknande trådar

Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
1 666
Senast: Murray
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
339
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp