Tävlingar 2017

En timme är promenadavstånd i fälttävlanssammanhang. :laugh::laugh::laugh:
Ja faktiskt! Vi har ju inte närmare till nåt utomhusevenemang förutom Ljuslingsbacken 1 gg per år utan man får traila. Dock hade jag inte åkt nån längre sträcka för att rida inomhusterräng, då åker jag hellre på lokala hopptävlingar.
 
113 km, så 1,5 timme inte direkt vad man vill åka för en träning.
Jag har åkt 1h20 till Enköping utan vidare; någon gång till och med på en vardagkväll. Det funkar. (Fast jag har haft tur och haft veckovis träningar på 20 minuters avstånd på senare tid.)
 
Jag har 25 mil till närmaste tävling (Bollnäs) och åker 12 mil för att träna, sen undrar folk varför man inte satsar på fälttävlan trots lovande unghäst...?
Och eftersom jag bor i Norrland är man ju van att köra men det blir förbaskat dyrt, tanken att försöka kvala till Breeders har passerat huvudet men sitta och köra runt 30-40 mil för att få ihop några debutantstarter känns inte värt det.
 
Jag har åkt 1h20 till Enköping utan vidare; någon gång till och med på en vardagkväll. Det funkar. (Fast jag har haft tur och haft veckovis träningar på 20 minuters avstånd på senare tid.)
Låt mig gissa, du slutar jobb eller liknande vid 16-tiden nångång då eller? :p
Jag slutar 17:30 i bästa fall, i värsta fall ännu senare, sen börjar jag även tidigt på morgonen med och måste komma i säng senast 21 för att inte bli grinig dagen efter.
Så näääääe, jag vill inte åka så långt för en träning, tävling är en annan femma. :p
 
Jag har 25 mil till närmaste tävling (Bollnäs) och åker 12 mil för att träna, sen undrar folk varför man inte satsar på fälttävlan trots lovande unghäst...?
Och eftersom jag bor i Norrland är man ju van att köra men det blir förbaskat dyrt, tanken att försöka kvala till Breeders har passerat huvudet men sitta och köra runt 30-40 mil för att få ihop några debutantstarter känns inte värt det.
Bollnäs arrangerar inte fälttävlanstävlingar, så jag skulle gissa att din närmsta tävling antingen är Hofors eller Leksand.

Men åh, det är värt det! :love:

/Lady_S
 
Bollnäs arrangerar inte fälttävlanstävlingar, så jag skulle gissa att din närmsta tävling antingen är Hofors eller Leksand.

Men åh, det är värt det! :love:

/Lady_S

Ja du ser, jag är ouppdaterad också... Minns år 2000 då hade vi tre fälttävlan i Mittsvenskas distrikt, det var tider det! Men jag fortsätter avla fram fälttävlanshästar så får vi se hur framtiden blir!
 
Ja du ser, jag är ouppdaterad också... Minns år 2000 då hade vi tre fälttävlan i Mittsvenskas distrikt, det var tider det! Men jag fortsätter avla fram fälttävlanshästar så får vi se hur framtiden blir!
Det minns inte jag, jag var för upptagen med banhoppning då. Men det hade varit riktigt kul om vi kunde komma dit igen! :)

/Lady_S
 
Igår var jag på Pay&cross inomhus. Hoppade 90 och det var lite blandat med terränghinder och bomhinder. Gick jättebra förutom att vi rev sista hindret. Men vi var pigga och glada och jag höll inte på att fixa och lägga honom "rätt" på hindrena så känslan var jättebra! Fick inte med film- eller bildbevis tyvärr...

Jag har varit lite sugen på Flyinges stilterräng, men nu vet jag inte riktigt om det går ihop sig med tid och energi. Vi får se :D
 
Jag jobbar den helgen det är Flyinge. Attans, hade varit bra start på säsongen annars. Vi är anmälda till Tågarp nu. :banana:
 
Vad kul! Var är den pay&crossen?
Jag har anmält mig till en dressyrtävling, LB och LA nu i februari. Sen har jag ögonen på en P&J och en P&C på hemmaklubben också, men jag kanske inte orkar alla tre grejerna och då skippar jag nog P&J... Vår svaga sida är banhoppningen så jag hade en plan att hoppa jättemånga P&J nu i vinter för att vänja mig vid att rida ordentligt i tävlingssammangang och inte bli så förlamande nervös. Har hoppat en :D Men den var felfri så det räknas kanske? :D
Nä, någon P&C blev det inte den helgen.. Och vid nästa som de har är jag bortrest. Ser ut som om med terrängen får jag ge mig till tåls tills "de riktiga" träningarna börjar.
Hopptränade igår, gick super och känns bra inför tävling nästa helg, 5/3. Startar 100 + 110 då.
Därefter är det 3 dressyrtävlingar, tre helger i rad med start den 2/4. DET är jag nervös för, har knappt startat en dressyrtävling i hela mitt liv :O
LÄNGTAR efter säsong nu!
(jag håller till vid Arlanda)
 
(jag håller till vid Arlanda)
Hej Farao! Det gör jag med. Var någonstans? Jag står på Sigridsholm, precis under östra inflygningen till bana 2. :)
Själv är jag också anmäld till dressyrtävling 2/4 men tror inte det blir av för min del; jag åkte av för en månad sen och knät är fortfarande inte helt. Men min tränare kan få rida hästen om hon behöver för att vi ska få ihop ett lag. :)
 
För mig blir det en sen säsongsstart, inte som förra året då jag började tävla ft redan i mars. Blir nog Styringes ft 22-23 april. Sen Hermanstorps stilterräng 1 maj plus Össjö helgen efter ligger hyfsat nära mig oxå. Pga ekonomin får jag hålla mig runtomkring ett (bra) tag! Vi ska rida någon eller några omgångar i Div1 dressyren plus att det blir någon hopptävling på hemmaplan.
 
Tror att tävlingssäsongen är någorlunda spikad nu :)
3/5, Hoppning 100 +110 cm, Stäket
2/4, dressyr LA:1, Bromma
9/4, dressyr div II, LB:3 + LA:3,
17/4, dressyr div II, LA:3
sen ev någon hopptävling
20/5 H90, Botkyrka
ev 27/5, dressyr final div II, LA:4, Fågelbro
2/6 H100 Strömsholm
EV 1/7 H90, Baståsen
29/7 H100 RRKK
12/8 H100 Stora Wäsby
2/9 H100 Botkyrka
9/9 H100 Stockholm FRK

Får väl se hur det blir i slutändan, men detta är iaf planen :)
Är det inte maj snart??!:p
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 487
Senast: settis
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: zarmino
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 561
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: Krummi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar 4st
  • Mat till kräsen liten valp
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp