Tävlingar 2017

Räknas det om man fuskar?
Min lilla häst har en stund kvar till tävlingsredo så i år har jag åkt två gånger till Irland bara för de underbara terrängstarterna! Iof nytt rekord för mig då jag hunnit med 5 starter i år :D

Funderar på hur jag ska kunna muta jobbet så jag får ledigt för mera resor och hunter trails!
 
Räknas det om man fuskar?
Min lilla häst har en stund kvar till tävlingsredo så i år har jag åkt två gånger till Irland bara för de underbara terrängstarterna! Iof nytt rekord för mig då jag hunnit med 5 starter i år :D

Funderar på hur jag ska kunna muta jobbet så jag får ledigt för mera resor och hunter trails!
Irland är bara bäst när det kommer till terrängridning!
 
Varför gör tävlingsarrangörerna så många avdelningar? Kolla nu Gärds denna helg med tre avdelningar i H90 med ca 15 startande i varje. Varför gör man så istället för att ha 45 startande i en klass? Eller ha två klasser? Förklara gärna för en newbie.
 
Varför gör tävlingsarrangörerna så många avdelningar? Kolla nu Gärds denna helg med tre avdelningar i H90 med ca 15 startande i varje. Varför gör man så istället för att ha 45 startande i en klass? Eller ha två klasser? Förklara gärna för en newbie.

Tidsoptimering. För att tajma dressyren så alla banor blir klara typ samma tid så att terrängen kan börja tidigare :)
 
ahaaa.. det är ju bra men då tävlar jag ju bara mot en tredjedel av de startande. Större chans till rosett iofs..
 
Gärds blev rätt stressigt för oss i 90 klass på detta viset. Jag red min dressyr 0930 och terrängen kl 1130. Innebar att åka över dagen hade varit totalt uteslutet. Sen var det ju rätt lugnt för alla på framhoppningen o det är ju bra men å andra sidan hade de terrängframhoppning precis bredvid hoppframhoppning och för Bosses del var det ju fullständig katastrof. Han blev ju helt stressad av att inte veta vilket han skulle in på. Finns för o nackdelar med allt men denna typ av fälttävlan är sådär kan jag tycka. Tranemo har ju kört den varianten på senare år och jag gillar inte stressen.
 
@Novali01 Jag gillar att vi var hemma (som i hemma i vårt hus, efter att ha fixat stallet) kl 16.00. Istället för kl 22.30-23 som det brukar vara... Var också så jag lyckades få med mig min sambo som hästskötare.
Men nåt år vet jag att jag sprang runt på terrängbanan med en halväten hamburgare (lunchen) i handen och kände att jag inte hade tid att gå hela banan, lite jobbigt stressigt då.
 
Eftersom jag startade denna tråd får jag även fritt använda den till att gnälla! Eller hur? ;)

Jag har skadat ryggen så alla träningar och tävlingar som innebär mer än lite stillsamt tempo är inställda :( Hela maj till att börja med och sen får vi se. :( Jag som skulle tävla massa H90 i år, grrrrr :(
Lyckligtvis har jag duktiga kompisar så hästen får iallafall hoppa med vikarier i sadeln. Så det är bara en av oss som dör av tråkighet och det är ju bra. Men bläääääämvad jag tycker synd om mig själv alltså!!!

Försöker se det från den ljusa sidan, har iallafall inte ridförbud.
 
I gärds förra året fick jag och Chefen gå 2-3 banor samtidigt på morgonen och sen fick vi inte förtur på hoppbanan så det blev kaos med dressyr och hopprundor. Hade nog typ 4-5 hästar var, så ja det var väl lite mindre kul..
 
I gärds förra året fick jag och Chefen gå 2-3 banor samtidigt på morgonen och sen fick vi inte förtur på hoppbanan så det blev kaos med dressyr och hopprundor. Hade nog typ 4-5 hästar var, så ja det var väl lite mindre kul..

Ja och? Ni kunde åkt dit dagen innan, ni som har så jävla nära :devil:
 
Gärds blev rätt stressigt för oss i 90 klass på detta viset. Jag red min dressyr 0930 och terrängen kl 1130. Innebar att åka över dagen hade varit totalt uteslutet. Sen var det ju rätt lugnt för alla på framhoppningen o det är ju bra men å andra sidan hade de terrängframhoppning precis bredvid hoppframhoppning och för Bosses del var det ju fullständig katastrof. Han blev ju helt stressad av att inte veta vilket han skulle in på. Finns för o nackdelar med allt men denna typ av fälttävlan är sådär kan jag tycka. Tranemo har ju kört den varianten på senare år och jag gillar inte stressen.

Fast du startade väl bland dom sista i dressyren så givetvis blir det stressigt då. När började dressyren? kl 8? Jag tycker det är perfekt att typ inte ens behöva lasta in emellan utan bara sadla om...
 
Eftersom jag startade denna tråd får jag även fritt använda den till att gnälla! Eller hur? ;)

Jag har skadat ryggen så alla träningar och tävlingar som innebär mer än lite stillsamt tempo är inställda :( Hela maj till att börja med och sen får vi se. :( Jag som skulle tävla massa H90 i år, grrrrr :(
Lyckligtvis har jag duktiga kompisar så hästen får iallafall hoppa med vikarier i sadeln. Så det är bara en av oss som dör av tråkighet och det är ju bra. Men bläääääämvad jag tycker synd om mig själv alltså!!!

Försöker se det från den ljusa sidan, har iallafall inte ridförbud.

Välkommen i klubben , jag har bara kunnat rida dressyr de senaste månaderna pga ryggen.. eller egentligen är det bäckenlederna som gör mest ont.. och fy fan vad ont det gör! Idag stod jag i fältsits en längre period i galopp och fy fan.. jag tror jag skulle dö så jävla ont. Men idag har jag fått starka smärtstillande inflammationshämmande tabletter så nu hoppas jag fasen med att det ska bli bra!
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 503
Senast: settis
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 376
Senast: zarmino
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 605
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Krummi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp