Bukefalos 28 år!

Tävlingsgrenar?

Sv: Tävlingsgrenar?

jo de missade ja! vad är de för nått?basket vet ja men till häst?! hur går de till?

mvh Sandra
 
Sv: Tävlingsgrenar?

Det finns tävlingar i att plöja med häst också. DM och SM iallafall.
 
Sv: Tävlingsgrenar?

jag har varit med på små-tävlingar, skitroliga där man rider typ nå mil, sen så är det små "tävlingar" utmed vägen, tex kasta boll i ett bollplank, rida fram till den FARLIGA gubben, gå på en farlig "vattenmatta" Tipsrunda osv, sen får man poäng på det.

Hästrallyt är också något jag länge velat göra.. Måste komma till skott och fara på det tror jag. Både körning och ridning, min mormor brukar köra och hon har alltid kul. avslutas med en maskerad, Nordisen har tex. varit Hönan Agda! :p
 
Sv: Tävlingsgrenar?

Sweet skrev:
Men man bör ha en ganska liten häst om man ska rida gymkhana va? Typ ponnystorlek? Mina hästar är ju lite större...


de flesta gymkhana hästar är stora
 
Sv: Tävlingsgrenar?

bollen__ skrev:
jag har varit med på små-tävlingar, skitroliga där man rider typ nå mil, sen så är det små "tävlingar" utmed vägen, tex kasta boll i ett bollplank, rida fram till den FARLIGA gubben, gå på en farlig "vattenmatta" Tipsrunda osv, sen får man poäng på det.
Det låter ju jättekul! Vart hittar man sådana tävlingar och är de publikvänliga?:banana:
 
Sv: Tävlingsgrenar?

medley skrev:
de flesta gymkhana hästar är stora

Nej det beror på vad du menar med stora...Det MÅSTE vara ponnier under 148cm /mkh för att få starta tävlingar enligt Ridsportförbundets TR. De flesta ligger mellan c-d. Däremot har ryttaren ingen åldersgräns dvs du får rida ponny så länge du vill bara du följer längd och vikt regler. Visst kan du träna på en stor häst, men barnorna är byggda och uppmätta efter ponnier, dessutom är det ingen fördel om du skall göra ett upphopp i fart....
Vill du veta mer kan ni ju gå in på Sveriges hemsida för gymkhana- Mounted games.
www.gymkhana.nu

:D
 
Sv: Tävlingsgrenar?

vad är det för vikt o längd gränser för b-ponny?

/nyfiken :p
 
Sv: Tävlingsgrenar?

Alltså, bruksridning, gymkhana, "hurry-Scurry" är de inte tpy samma sak allihopa? :) Bara undrar.. /janne
 
Sv: Tävlingsgrenar?

Gymkhana..:D det tävlar jag i..:D Min lilla pålle tycker det är jätte kul:D springa fort å allt..:D jag tycker oxå det är väldigt kul:D ni borde testa de.:D:)
 
Sv: Tävlingsgrenar?

Oj, sorry datan fick damp. Inte meningen att skicka så många.
 
Sv: Tävlingsgrenar?

Working Equitation ! Det ska ni kolla in! Läcker sport där det mesta ingår, såsom dressyr,hopp, western, tourne m.m. Man rider på tid och ofta lite soft musik i bakgrunden. (höns kan också förekomma som ett "hinder ". Meningen med sporten är ju att visa sin hästs säkerhet och kompetens! Kolla in hemsidorna working equitation ( kommer inte ihåg exakt) Fors gård har också länkar.På Aftonbladets ridsports sida har Eva Eternell skrivit en del om sporten! M.V.H Sus
 
Sv: Tävlingsgrenar?

Sweet skrev:
Vad finns det för roligt man kan tävla med till häst förutom de vanliga grenarna inom hoppning, dressyr, fälttävlan, western, distans, körning, galopp och trav?

Kan ni inte skriva vad ni tävlar i för "udda" hästsport och gärna länka till en sida där man kan få mer info om sporten!

Tack på förhand! :bow:
om du är ponnyryttare så rekommenderar jag gymkhana varmt! det är en underbart fartfylld och rolig sport som verkligen utmanar både ponny och ryttare att tänka i andra banor kring sin ridning och är dessutom en aktiv lagsport. delad glädje är dubbel glädje! :)
 

Liknande trådar

Tjatter Så till nästa års OS i Paris är det då klart att breakdance blir en gren O_o Jag som redan tycker att bedömningssporter inte bör vara...
Svar
17
· Visningar
888
Senast: tanten
·
  • Artikel
Radannons Vi gör en serie för UR med kortfilmer på 9-10 minuter där vi möter idrottande barn/ungdomar från 9-10 år upp till 15-16 år - kids som...
Svar
0
· Visningar
854
Senast: Filmare UR
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 530
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 414
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp