Tävlingsseongen 2013

Sv: Tävlingsseongen 2013

Så sant så... Men SÅ mycket träning blir det inte när man rider max 3 mil... Har inte tid att träna mer än så, och så kommer jag inte upp i klasserna heller :angel:

Men visst är det kul att ha något att träna inför, oavsett gren
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Roligt!:bump:

Jag hoppas väl på att Kastor ska finna sig i att ta det lite vackert, men jag får nog nöja mig med att han är någorlunda cool i skallen :angel: . Det är målet för nästa säsong - att han ska bli lite resvan och slappna av på tävling.
Lite frustrerande dock, är att jag inte kommer att kunna starta något alls efter augusti - jag ska skickas ut på praktik och har ingen aning om vart jag hamnar september-december.. Där rök Fjällnora! :cry:

Vad har du och Hampus för mål nästa år? :laugh:
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Målet för Hampus nästa år är att få honom helt lösgjord. Men vi stoppar in tre distansritter också för att få se lite nya vyer. :p

Vi tänkte nog rida PP hela säsongen, kanske om det känns bra att det blir Clear Round på Fjällnora. Men jag hinner helt enkelt inte träna tillräckligt för att rida fem mil. :o
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Jag är riktigt grön vad gäller distans men lär mig så snabbt jag kan!
Jag kommer med ett par halvdumma frågor här.
Vad fasen är FEI?! Och kan man se någonstans vart tävlingarna arrangeras? Jag ser ju tillexempel att "medletidsritten" arrangeras av Hallands distansryttare men kan man hitta adresser/kartor på detta? Eller är det meningen att man ska veta vart de hålls ändå?
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

FEI betyder att det är en internationell tävling.

Om du går in på ridsportsförbundets hemsida - distans - tävling
så hittar du en rittkarta på raden under tävlingsterminen.
// Linda
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Ahaa, hur smidigt som helst. Tack! Rittkartan för 2013 kommer väl antagligen längre fram.
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Oj, nu kom inte min sökning med på länken.
Sök från "Hökensås naturreservat BRANDSTORP" till "Lerdala SKÖVDE" där Billingeritten går.
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

kl..

När tävlingarna har nedåtgående trend med få anmälningar blir det ju så att de försvinner tillslut. Det kostar pengar, tid och energi att arrangera, då måste det gå runt ekonomiskt.
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Hej!

Vi som arrangerar Edsbyritten har valt att inte ha en tävling detta år då det är mycket arbete på få personer i arrangörsstaben. Hoppas vi kan ha en 2014 istället. Ni är varmt välkomna då istället!

MVH Lina
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Jaha! Kan man lösa licens per tävling? Vore ju kanon för min del då jag inte tävlar för fullt men skulle vilja ut å finrida! Vart hittar man info om detta?
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Någon som vet ifall det kommer vara nån tävling i närheten utav Eskilstuna/Kungsör området? alltså södermanland o västmanland. :)
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Blir det ingen Dalslandsritt? Kan inte se den på tävlingsterminen.

Hade vart så roligt att åka på en som är mindr3 än 20 mils avstånd;)
 
Sv: Tävlingsseongen 2013

Vad jag kan se så går dalslandsritten 19 maj, står på tävlingsterminen nu när jag tittade.
 

Liknande trådar

Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 649
Senast: Jeffery
·
Kultur Vilka scenföreställningar har ni sett nyligen, och vad planerar ni att se? Jag trycker att jag hinner se alldeles för lite teater, opera...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 826
Senast: Halfrek
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
8 837
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
460
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp