Bukefalos 28 år!

Tävlingstermin 2009

Sv: Tävlingstermin 2009

Vilken bra tävlingstermin!! Och extra glad blir jag av att se Björkviks som arrangör igen i april!!!
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Äntligen! Nu ska vi bara få reda på när Distansgalan blir också...
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Ahh, nu väntas många timmars stirrande och planerande;)

Vet någon när unghäst VM i compiegne kommer att vara nästa år?
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Bra termin vet jag inte riktigt om jag håller med om. Lägga ett SM ca 20 dagar innan ett VM. Betyder att de bästa hästarna inte ställer upp på SM. Det anser jag nog är dålig planering.

Men kan annars hålla med om att det fanns många längre klasser och 2 160 KM det är bra.

Unghäst VM lär gå runt 20-22 / 8 (det gick fredagen den 22/8) iår och brukar ligga runt den tiden.
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Yihoooo! :D
Ser ut att bli minst tre tävlingar för egen del - fast jag skulle önskat någon mer i närområdet (Västra Götaland) på hösten... men å andra sidan kanske man ska vara nöjd med de som är :grin:

Lite "besviken" på att inte Bergs HK kör någon av sina ritter också... Deras "Karolinerritten" är ju liksom den ritten som jag verkligen vill rida. Nåväl. Får hoppas de tar nya tag till 2010 istället. :idea:
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Vilken vitaminkick man får av att studera tävlingsterminen för nästa säsong.
Precis vad jag behövde i höstmörkret. :)
Nu är det bara att hålla tummarna för att ngn vill arrangera Distansgalan, så är hösten och vintern lätt att ta sig igenom;)
 
Sv: Tävlingstermin 2009

men jaaa :bump: *we all do the happydance*
många PP-klasser 20 och 30km i början av säsongen, härligt härligt, då kanske vi kan våga oss på att rida nån CR 40km i år också, guuud vad underbart! *extas, jag?? :angel:*eller kanske till och med CR 50km på Rimboritten (Lovisedalsritten & Rimboritten är så pass nära oss, så de har jag redan bestämt mig för att rida om allt går vägen :D).. mm..*drömmer mig bort lite*
Skulle vara underbart; rida Lovisedal i april och sen Rimboritten CR 50km i Juli.. kanske nån liten mer emellan.. beror på när mor tar semester :devil:Hallansritten vore också spännande...
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Kul att den är ute. Här ska drömmas.

Får se vad det blir. Björkvik blir det nog till att börja med i vilket fall som helst.


/Linnea
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Midnattsritten kanske skulle vara nått?;)
 
Sv: Tävlingstermin 2009

måste bara fråga (aldrig hört talas om den innan); går den på natten? :laugh:
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Bra termin vet jag inte riktigt om jag håller med om. Lägga ett SM ca 20 dagar innan ett VM. Betyder att de bästa hästarna inte ställer upp på SM. Det anser jag nog är dålig planering.

Dålig planering vet jag inte om man kan kalla det.
Nödvändigt är väl bättre ord. Dacke kunde inte arrangera nån annan helg, óch jag tror inte VM-arrangören vill byta datum.
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Visst går den på natten :) Vi tänker bjuda på något utöver det vanliga, startar på kvällen och så får ni uppleva en sagolik natt med förhoppningsvis både en häftig solnedgång och strax därefter en soluppgång. Det blir ju aldrig "riktigt" mörkt häruppe då. Så håll tummarna för bra väder nu :laugh: // Maggan
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Hejsan

Hittar jag bara en häst att tävla på så är midnattsritten självklar kan jag säga!!! Ska dra med så många som möjligt härifrån...

Lina
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Oh vad kul med tävlingsterminen!
Jag saknar min favoritritt Rökulla - blir den inte av 2009?
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Nu syftade jag på billingeritten där YR-SM går, om de lyckades flytta ett EM 14 dagar med kort varsel borde vi kunna flytta ett SM?
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Rökulla har blivit inställd 2 år i rad så klubben ser ingen framtid för ritten tyvärr :cry:
 
Sv: Tävlingstermin 2009

midnattsritten är inbokad i min tävlingstermin om jag köper en häst som jag kan tävla nästa säsong :laugh:

det verkar dock vara tunt med hästar som passar mina krav, men jag kollar runt! :p
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Sorry, hade inte koll på vad du menade...

Fast det är inte roligt att som arrangör bli av med en tävling på kort varsel, när man blandat in sponsorer och annat.

Diskutionen har funnits, men summa kardemumma blev att det inte fanns nåt alternativ.
 

Liknande trådar

Avel Nu är årets betäckningssiffror ute på SWB:s hemsida...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 865
Senast: Freazer
·
T
Hästmänniskan De senaste veckorna har jag kartlagt vilka av Sveriges ridföreningar som använder sig av krypterad dataöverföring (TLS, även känt som...
Svar
14
· Visningar
1 753
Senast: Stereo
·
Kläder & Bli fin Finns det fortfarande något intresse för en sminktråd? Jag sökte upp den gamla och kände att näe, här behövs en nystart. Såg mina gamla...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 738
Senast: Septicemia
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 124
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp