Bukefalos 28 år!

Tävlingstermin 2009

Sv: Tävlingstermin 2009

Trillade nästan av stolen när jag såg den nya ritten, Har helt enkelt inte råd att missa den när det är så nära. Äntligen så finns det något att se fram emot i mars. :bow:
Har Rönningeritten bara bytt namn eller blir det ny bana också?
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Tezzie82: he he, Bandy har också gått och blivit lite rund, men jag räknar iskallt med att det kommer finnas många långa kalla vinterkvällar till skrittpass framöver... :p Sen har vi ju våra långritter att se fram emot också!
[För information till andra bukefalosar: Tezzie, Idahoo och jag träffades på Billingeritten och har sedan dess hållt kontakten och ridit ihop trots lite avstånd mellan oss! Jättekul! ]

Liten: Jo, Bandy kändes så oerhört fräsch efter 30 PP och hade säkert kunnat gå ut på ännu en sträcka då...! (han var helvild i vet.bes!) Målet för 2009 är även för oss att klara en CR, men har vi väl gjort det så tänker jag att man lika gärna kan starta Tävl.klass, även om man inte går in för att tävla. Sträckan är ju lika lång som CR ofta och vart man än hamnar så är det ju kul att få en "placering" liksom... Men tävla har jag inte tänkt att göra :laugh: Jag har nog inte tänkt att tävla någon distans alls, som jag tänker i dagsläget. Långsiktigt mål för vår del är att någon gång genomföra en 80 km - men just nu känns det ganska långt dit...! :angel:

Punkity: jamän då kollar du läget på Sämsholm, och rider Hökensås eller Billinge i år! Hökensås är Tidaholm och Billinge är Lerdala (utanför Skara). Vet inte vart du bor i VG, men de båda borde vara ganska nära i allafall... :)
Lycka till med hästköpet! Arab? ;)
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Trillade nästan av stolen när jag såg den nya ritten, Har helt enkelt inte råd att missa den när det är så nära. Äntligen så finns det något att se fram emot i mars. :bow:
Har Rönningeritten bara bytt namn eller blir det ny bana också?

Rönningeritten kommer att ha ny bana nästa år, och ligga i Uppsala istället för i Järlåsa som tidigare. Därför bytte vi namn på ritten oxå till Uppsalaritten. :)
 
Sv: Tävlingstermin 2009

För oss blir det debut i distans nästa år! skulle ha startat Fornaboda i år men hästen blev sjuk. Så dessa tävlingar har jag tänkt att delta i:
Ekenäsritten 40 km CR
Björkviksritten (hemmaklubb) 50 km T
Sydnärkeritten 50 km T
Fornabodaritten 50 km T

Jag längtar!!!
 
Sv: Tävlingstermin 2009

KL

Jag funderar lite på varför man har lagt Dacke och Greveritten dagarna efter varandra?
Greve som fick ställa in i år pga få anmälningar, ska konkurrera med Dacke?

Jag tror risken är stor att de som vill rida 50T väljer Dacke, som man vet blir av.
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Jag tycker det är bra att de ligger dagarna efter varandra istället för samma dag - då har man ju möjlighet att starta båda dagarna med olika hästar. (Ja, optimalt hade såklart varit att ha dem mer isär, men om det nu inte går så tycker jag det är bra att det är olika dagar.)
 
Sv: Tävlingstermin 2009

När kommer proppen till midnattsritten ut tro? Så man vet hur mycket pengar man ska lägga undan menar jag :angel: Midnattsritten är ett måste, har redan börjat kolla upp hur vi löser resan på billigaste möjliga sätt ^^
 
Sv: Tävlingstermin 2009

*KL*

:bump:

Jag vill nog rida både Lovisedal och Sydnärke i år igen, men då blir det debut på min lilla Morra :D istället för "snodd" häst... ;)

Längtar....:laugh:
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Den ska precis skickas in för godkännande. Kul att du planerar att komma till oss:). För övrigt så behöver du inte lägga ner några pengar på stallhyra då vi tänker bjuda på boxplatser till alla tävlande. Detta erbjudande ska gälla från torsdagen före tävlingen till torsdagen efter tävlingen, så att de som vill kan stanna några dagra extra (alternativt komma någon dag före) för att semestra och njuta av vackra Härjedalen.
//Irja
 
Sv: Tävlingstermin 2009

OMG
Jag älskar dig :love:

nu måste jag ju köpa en häst som jag kan tävla med! :banana:

kan man anmäla sig redan nu ifall boxplatserna skulle ta slut?

:p
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Det är luugnt. Vi har 43 boxar på tävlingsplatsen.. Klart du måste skaffa en häst att tävla med här uppe:).
//Irja
 
Sv: Tävlingstermin 2009

43 är inte så många som du tror... kolla bara på fornaboda, över 90 tävlande!

jag reserverar en plats så fort jag kan det :rofl:
 
Sv: Tävlingstermin 2009

*kl*

JAA!!! Fornaboda blir nästa år! Toppen (bor ju i Lindesberg, he he :D) och trvlig tävling var det ju sist jag red. I år var jag funktionär, men hoppas kunna rida nästa år.
 
Sv: Tävlingstermin 2009

*kl*

Wheee! Om jag har kvar hästen jag rider nu så kommer jag nog också till Härjedalen och Midnattsritten! *längtar redan* :bump:
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Ni har inga hagar att erbjuda i stället för box? Min totto är dammallergiker och jag ser helst att hon går ute om hon får så har ni en extra boxplats med :)
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Tyvärr dåligt med hagar, däremot finns plats om man har med stolp och tråd. Då kan man bygga sig en liten hage:idea:.
//Irja
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Ajdå, det var lite synd. Jag får komma på en lösning på det :) Kanske kan hitta en stalldräng som tar tjejan på promenader hela dagarna, haha. Det hade varit smidigt :idea: Det ska bli jättekul i alla fall! :)
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Vill du komma så ordnar vi det, vi är flera i klubben som kan låna ut stallplatser i andra stallar om det skulle kännas bättre, och där vi har hagar. Visserligen blir det lite längre ifrån då // Maggan
 

Liknande trådar

Avel Nu är årets betäckningssiffror ute på SWB:s hemsida...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 870
Senast: Freazer
·
T
Hästmänniskan De senaste veckorna har jag kartlagt vilka av Sveriges ridföreningar som använder sig av krypterad dataöverföring (TLS, även känt som...
Svar
14
· Visningar
1 757
Senast: Stereo
·
Kläder & Bli fin Finns det fortfarande något intresse för en sminktråd? Jag sökte upp den gamla och kände att näe, här behövs en nystart. Såg mina gamla...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 751
Senast: Septicemia
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 139
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Gräs i näshålan?
  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp