Bukefalos 28 år!

Tävlingstermin 2009

Sv: Tävlingstermin 2009

Visst går den på natten :) Vi tänker bjuda på något utöver det vanliga, startar på kvällen och så får ni uppleva en sagolik natt med förhoppningsvis både en häftig solnedgång och strax därefter en soluppgång. Det blir ju aldrig "riktigt" mörkt häruppe då. Så håll tummarna för bra väder nu :laugh: // Maggan

låter så underbart..aldrig gjort nåt liknande. men den ligger ju precis inpå Rimboritten :cry: känns inte shysst mot Honey riktigt..
tyvärr lär vi missa Billingen också, om vi startar Rimbo. Fast kanske att det kan funka ändå, beror ju på hur Honey mår efter Rimbo..
Just nu ser det ut såhär för oss:
April - Lovisedal PP 20km
Juli - Rimbo CR 50km (debut i CR, om det blir så..)
September - Fornaboda PP 30km
Oktober - Halland PP 30km

Om allt går som det ska under vintern och våren, så att vi är i kondis för 50km i Juli. Annars byts troligen Rimbo ut mot någon annan ritt, alt att vi kör en CR på Fordaboda istället (och tar det lugnt i sommar). Vi får se hur mor har semester också :p
I Juni tävlar vi förmodigen ingenting pga långritt (i början på Juni brukar det visst vara, förra året var vi med. 3-4 dagar :bump:) som jag hoppas blir av nästa år också.

Har hört att Fornaboda och Halland är ganska tuffa banor, stämmer det?
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Kul att den är ute. Här ska drömmas.

Får se vad det blir. Björkvik blir det nog till att börja med i vilket fall som helst.


/Linnea

Vad kul att du planerar för nästa säsong! Jag som trodde du skulle sluta....Du kanske bara vill byta häst?
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Kan inte svar på hur Hallandsritten är då jag inte ridit den, men den verkade tuff i år i alla fall... med vädret och allt.

Men Fornaboda red jag i år... 50 km tävling och jag vet inte om den var tuff eller ej... ungefär som andra ritter. Mycket beror ju på hur man själv och hästen känner sig just den dagen, är man glad och allt funkar upplevs ju inte ritten lika tuff som om man mår skit och det regnar hela ritten.
Men jag kan verkligen rekomendera Fornaboda, det är en av mina favoriter nu, härlig tävlingsplats, bra arrangerad (superveterinärer var det i år, och även funktionärerna) och fina ridvägar.
Vet inte om du fick så mycket svar på om Fornaboda var tuff eller ej men....
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Allmän fråga:

Jag är inte det minsta insatt i distansvärlden men skulle tycka det var roligt att prova på... Ska jag då kika i spalterna märkta PP (inbillar mig att det står för prova på) och CR (som jag misstänker är Clearround)? Lär ju säkerligen åka och kika på lite tävlingar innan jag bokar in nån själv, men kul att veta :)
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Och en sak till, brukar det vara blandade klasser, dvs både Lokal och Regional på samma dag? Hum, ser ut som en konstig mening, men ni förstår säkert
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Allmän fråga:

Jag är inte det minsta insatt i distansvärlden men skulle tycka det var roligt att prova på... Ska jag då kika i spalterna märkta PP (inbillar mig att det står för prova på) och CR (som jag misstänker är Clearround)? Lär ju säkerligen åka och kika på lite tävlingar innan jag bokar in nån själv, men kul att veta :)

Det stämmer alldeles utmärkt. PP är ProvaPå, och ClearRound är CR. :)
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Nu ligger tävlingsterminen för 2009 ute på ridsports hemsida:

http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_320/ImageVaultHandler.aspx

Hejsan!

Jag undrar två saker:

1: Kan man få utskriften med större text? Någon som i så fall vet hur jag ska göra? Har försökt att kopiera till Word, Exell och Paint men inte lyckats. I annat fall får jag väl köpa ett förstoringsglas. Och ja, jag vill ha det på papper inte sitta framför datorn.

2: Hur vet jag var i landet tävlingen går? Ex så finns ju Berg på 7 olika platser. Till hundtävlingar så brukar jag använda mig av telenummer för att se vart tävlingen går, i distanstävlingskalendern verkar det ju bara vara mobilnummer.

Inte menat som gnäll, men jag är bara en liiiten gnutta frustrerad över datorns makalösa begränsningar ;)
 
Sv: Tävlingstermin 2009

2: Hur vet jag var i landet tävlingen går? Ex så finns ju Berg på 7 olika platser. Till hundtävlingar så brukar jag använda mig av telenummer för att se vart tävlingen går, i distanstävlingskalendern verkar det ju bara vara mobilnummer.

Inte menat som gnäll, men jag är bara en liiiten gnutta frustrerad över datorns makalösa begränsningar ;)

Funderade på samma sak som du. Jag googlade klubbarna som står som arrangörer när det inte gick att lista ut på annat sätt. På hemsidorna står det oftast var de håller hus någonstans. :)
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Dels kan man ju fråga här på buke, eller ringa mobilnumret och fråga kontaktpersonen.
 
Sv: Tävlingstermin 2009

har du lust och ork att beskriva banan?
mycket asfalt, skog, klättring, grusvägar?

madame skulle uppskatta en bana med mestadels skog utan stigar, om det finns någonstanns i vårt avlånga land :D
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Kan verkligen rekommendera att åka och titta på en tävling innan du anmäler dig till en... Inte för att man inte klarar av att starta utan att ha sett en, men man kan samla massor av information genom att göra "studiebesök". Så gjorde jag själv förra året faktiskt :)

Dessutom är distansfolket ett mycket trevligt sällskap, så det är bara att prata och fråga folk så får du svar på dina funderingar! (i allafall min erfarenhet).

Är jättekul att rida distans! Har bara hunnit med en 30 PP själv än så länge, men planerar Sämsholm 30 PP i april, därefter törs jag prova 50 CR på Hökensås och sedan klurar jag på vart det ska bli ytterligare en ritt innan jag avslutar säsongen med 50 T på Billingeritten. Fast nästa år går såklart ut på att genomföra ritterna - inte att tävla, även om jag siktar på att starta en tävlingsklass...

Gör du studiebesök på Sämsholm (till exempel) så tycker jag du ska leta reda på en grå skimmelvalack med rött träns, som sällskapar med en fux i grönt träns - det är jag och min sambo - då är det bara att kliva fram och undra om du har några funderingar (så kan jag svara så gott jag kan, nybörjare som jag är...!) :D
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Jag får väl ta med mig min häst Midnight till Midnattsritten då... hihi
 
Sv: Tävlingstermin 2009

hejsan, jag tänker lite i samma banor som du :D
jag skulle nog vilja starta en i juni eller juli oxå... får se vad som ligger bäst till.
nu ska jag ta tag i träningen igen efter mitt oplanerade uppehåll på tre veckor :crazy:
kan ju säga att det syns på hans mage att han har fått vila för mycket :rofl:
det får bli en del långa skritturer nu de närmsta veckorna.
vi får ju lägga in ett antal av våra långritter oxå :D
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Vi i Rönningens prövar på en helt ny ritt redan i Mars, Fjällnoraritten. Den går ett par mil öster om Uppsala. Vi hoppas på ett bra startfält/ Karin
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Vi i Rönningens prövar på en helt ny ritt redan i Mars, Fjällnoraritten. Den går ett par mil öster om Uppsala. Vi hoppas på ett bra startfält/ Karin

Tack då fick jag svar på var den går...jag tänkte om det var i Nora:laugh:?
Men då vet jag. Jag hoppas kunna komma på den!!
Var ska Uppsalaritten gå då? Blir det i stan? Vet att ni klurat på att ha en ritt kring studenternas...
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Jag har längtat efter att få planera...äntligen!

Jag är ny inom distans och kommer starta nästa år om inte det händer något igen. Kanske syns på banorna framöver.:p

//Frida
 
Sv: Tävlingstermin 2009

åh så du och Bandy kör return på Billingeritten? :laugh: Hade gärna ridit där igen, men det blir ju bara 3 veckor efter Rimbo :(
Jag och Honey "fegar" lite; vårt mål är först att komma i kondis, och sen att i Juli starta en CR 50km..hehe, inte så modig att jag tar tävlingsklass nästa säsong :angel:
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Ja, det är ju helt klart den som är närmast (ok, typ det enda jag vet var det ligger :Angel:)

Nu såhär i lite drömmars tid (ska snart köpa min första alldeles egna häst) så hade det ju egentligen varit roligt att starta där och hinna kolla någon annanstans innan. Men vi får se :) Titta ska jag i alla fall göra i år, sen får vi se om det blir någon ridning.
 

Liknande trådar

Avel Nu är årets betäckningssiffror ute på SWB:s hemsida...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 865
Senast: Freazer
·
T
Hästmänniskan De senaste veckorna har jag kartlagt vilka av Sveriges ridföreningar som använder sig av krypterad dataöverföring (TLS, även känt som...
Svar
14
· Visningar
1 753
Senast: Stereo
·
Kläder & Bli fin Finns det fortfarande något intresse för en sminktråd? Jag sökte upp den gamla och kände att näe, här behövs en nystart. Såg mina gamla...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 738
Senast: Septicemia
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 124
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp