Bukefalos 28 år!

Tävlingstermin 2009

Sv: Tävlingstermin 2009

Liten: Jo, Bandy kändes så oerhört fräsch efter 30 PP och hade säkert kunnat gå ut på ännu en sträcka då...! (han var helvild i vet.bes!) Målet för 2009 är även för oss att klara en CR, men har vi väl gjort det så tänker jag att man lika gärna kan starta Tävl.klass, även om man inte går in för att tävla. Sträckan är ju lika lång som CR ofta och vart man än hamnar så är det ju kul att få en "placering" liksom... Men tävla har jag inte tänkt att göra :laugh: Jag har nog inte tänkt att tävla någon distans alls, som jag tänker i dagsläget. Långsiktigt mål för vår del är att någon gång genomföra en 80 km - men just nu känns det ganska långt dit...! :angel:

ni är modiga ialla fall :laugh:
det kommer att gå super!
 
Sv: Tävlingstermin 2009

*knapp*
midnattsritt, låter helt underbart. Tråkigt att det är alledes för långt från mig:(
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Jag vill också ha en box! Midnattsritten ska jag garanterat rida om jag så ska stjäla en häst dit! ;) Nä men jag har nog en trevlig distanshäst till nästa år jag. Hurra!
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Nyfiken som jag är vill jag veta om du ska ta ut Noora eller har du någon annan på g?
Längtar tills jag får se Vitnos ute på banorna! den hästen får gärna stå i mitt stall...du vill inte bya med någon av mina;)
 
Sv: Tävlingstermin 2009

hehe nää jag har en annan turbojet på gång ;) Noora är nyligen opererad efter en senskada och lär inte vara igång till våren så pass att hon kan tävla. Men Vitnos fyller tre till våren, bara dubbelt så lång tid kvar så är hon också en fullfjädrad distansare! Om du är riktigt snäll kanske du får låna henne nån gång ;) :p haha
 
Sv: Tävlingstermin 2009

spännande! får hålla utkik så jag ser vad det är för pålle;)
Ohhh, det lär jag inte säga nej till. Det är så jobbigt att vänta på dem, har också en som fyller 3 till våren. vill ut och tävla honom nu
 
Sv: Tävlingstermin 2009

vet någon när hökensåsritten börjar:banana::banana:
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Ja, klart du ska komma:). Tror faktiskt att det kommer att bli en härlig upplevelse att rida i den ljusa sommarnatten.
//Irja
 
Sv: Tävlingstermin 2009

Vilken rolig ide med en midnattsritt, hoppas verkligen kunna rida min första CR då. Jag önskar mig en varm och skön sommarnatt, tänk vad häftigt
 
Sv: Tävlingstermin 2009

jag bara måste ju åka på midnattsritten, trots att det är långt.. vi blir nog ett helt gäng från östergötland :)
 
Midnattsritten

Det är verkligen roligt att läsa allt positivt kring Midnattsritten.

Ni kommer att vara oerhört välkomna till oss här uppe i Härjedalen och hoppas verkligen att ni får njuta av en härlig natt, tävling och samtidigt få en härlig semester på köpet.

:laugh::banana:
 
Sv: Tävlingstermin 2009

**knapplån**

Tänkte bara fråga, hur länge bör man låta hästen vila mellan varje ritt?

Förstår att det är individuellt och att det beror på hur långt hästen har gått.

Men förutsätt att hästen går mellan 2 och 5 mil i lugnt tempo, antingen PP eller CR, eller möjligtvis 50T men då riden som en CR, inte riden för att tävlas i alltså.

Skulle det räcka med 25 dagar mellan två ritter då? Om hästen ena gången går låt oss säga en PP på 20 km och sedan går 50 km?

Bara undrar, för om jag nu någonsin hittar någon lämplig polle (går ju si å sådär med det haha) så hade jag tänkt försöka starta både Fjällnoraritten och Lovisedalsritten, eftersom jag inte bor allt för långt ifrån, dock ligger de ju lite väl tätt inpå. Men om jag nu får tag på någon lagom till årsskiftet som redan är i bra kondis och då börjar distansträna den med mååånga timmar i skritt och lite trav osv., då borde det väl funka med de distanserna jag tänkt, om man rider i väldigt lugnt tempo och håller koll på att hästen inte tycker det blir för jobbigt?

Eller är jag helt ute och cyklar, e ju en hoppmupp som aldrig pysslat med distans över huvud taget, men skulle gärna testa, verkar så sjukt kul! :idea:
 
Sv: Tävlingstermin 2009

det tycker jag absout du kan göra om hästen bara är tränad för det!

25 dagar är inte så lite emellan, det är svårt att få det till 30 dagar mellan varje ritt så 25 skulle jag absolut nöja mig med när man inte har planerat att rida fort!
 
Sv: Tävlingstermin 2009

:oo vi blir så tävlingssugna när vi ser sesongen, i år skall våran son zonny får debutera sin första clear rond på global handsome på sämsholmsritten är det tänkt. ochså roligt att se att björkviksritten är tillbaka, lutar nog att vi åker dit,härligt arr se så många tävlingar.
anne:bump:
 
Sv: Tävlingstermin 2009

KL

Jag funderar lite på varför man har lagt Dacke och Greveritten dagarna efter varandra?
Greve som fick ställa in i år pga få anmälningar, ska konkurrera med Dacke?

Jag tror risken är stor att de som vill rida 50T väljer Dacke, som man vet blir av.

Problemet för oss har varit att vi bytt från våren till hösten och fått mindre antal ryttare. Många har hästarna länge på sommarbete här nere i skåne så alla är nog inte igång till i september, inkl oss själva!

FPL
 
Sv: Tävlingstermin 2009 - Ny fråga

Här kommer ytterligare en fråga från en novis.

Om man skulle vilja skicka ut vår tävling till vår grannländer. Hur kommer vi enklast i kontakt med Danmark, Norge och Finland?:idea:
 
Sv: Tävlingstermin 2009

*kl*

här hemma har vi faktiskt redan ridit midnattsritt :banana: för en vecka sen, vi stack ut kl 23 och var tillbaka 00.30, det måste räknas! Underbart var det, bara skritt men nästan fullmåne och stjärnklart så att vi såg bra. som blå skymning :love:
rekomenderas att göra!
 
Sv: Tävlingstermin 2009

*kl*

här hemma har vi faktiskt redan ridit midnattsritt :banana: för en vecka sen, vi stack ut kl 23 och var tillbaka 00.30, det måste räknas! Underbart var det, bara skritt men nästan fullmåne och stjärnklart så att vi såg bra. som blå skymning :love:
rekomenderas att göra!

Jag hoppas du tänker göra om det den 11 juli ;)
 

Liknande trådar

Avel Nu är årets betäckningssiffror ute på SWB:s hemsida...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 865
Senast: Freazer
·
T
Hästmänniskan De senaste veckorna har jag kartlagt vilka av Sveriges ridföreningar som använder sig av krypterad dataöverföring (TLS, även känt som...
Svar
14
· Visningar
1 753
Senast: Stereo
·
Kläder & Bli fin Finns det fortfarande något intresse för en sminktråd? Jag sökte upp den gamla och kände att näe, här behövs en nystart. Såg mina gamla...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 738
Senast: Septicemia
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 124
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp