Tävlingsterminen 2014

Habina

Trådstartare
Saknar en sådan här tråd, så då startar jag en! ;)

Om jag läst rätt så blir det inga norrländska ritter i år, förutom Wången som går alldeles för tidigt för mig och Gävle som blir på tok för långt att rida.

Jag som hade sett fram emot att äntligen få rida i Sveg. :(

Några tankar kring tävlingsterminen från distansfolket?
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

HURRA - den har kommit! Nu ska här planeras noga.. *läser*

Spontant är jag besviken över att Lovisedalsritten flyttats, men det har jag vetat om ett tag nu. Det innebär att säsongen blir kortare än jag tänkt (tanken var att jag äntligen skulle få till en ordentlig säsong, och som det ser ut har jag inte möjlighet att tävla fr.o.m. september pga utbildningen). Och att flera av de ritter jag velat rida ligger för nära varandra för att jag ska kunna (pga TR) rida de jag tänkt. Och bara två ritter i juli, när jag har lov. Men! :(
Jag får det till att jag bör kunna rida tre ritter nästa säsong.
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Jag saknar Greveritten, hade hoppats på att den skulle återvända även om jag förstår att det är önsketänkande. För mig är det absolut bästa ritten av de jag ridit, inte bara för att det är närmst, utan för att bansträckning och underlag passar oss perfekt, och så är det en naturupplevelse också, om man nu har tid att njuta av naturen..

Eftersom min häst rehabtränar för närvarande är det för vår del ganska bra att dels Vedema inte ligger i april, och att Göinge ligger i slutet av maj, men samtidigt så blir det kanske bara två ritter nästa år, om några.
För vår del var det perfekt i år att "checka formen" på Vedema o tre veckor senare rida 80 på Göinge. Jag tror inte jag kommer våga rida 80 km igen om det är långt mellan tävlingarna, känns jättesvårt att veta var man står rent formmässigt.

Först ska vi återuppbygga muskler och kondition, sen får vi se om vi ger oss ut på distansbanan nästa år, men det är ju svårt att inte bli sugen.
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Jag saknar Hökensås och Isaberg =(

Tänkte försöka rida Sämsholm om det inte krockar med chaufför/medhjälpares egna tävlingar
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

AHA! Jag hade fått för mig att det var 14 dagar mellan starter som gällde, men det är 13. Det innebär att det finns 4 ritter som passar mig och hästen när det gäller klasser och ort. Varav 3 borde vara möjliga för oss att starta; Rimbo, Romfars och Uppland. Får se hur det blir, målet för säsongen är att kunna rida en bra CR och vara godkända.
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Hej
Med Gävle menar du säkert Torsåkersritten, den kortaste klassen vi har är provapå klass 2 mil, kortare finns inte.
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Haha, skrev fel. :p Menade förstås för långt att köra, jag har 32 mil till Gävle. :(
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Åhå, är Torsåker i Gävletrakten? Det är ju lämpligt *kollar datumet* Sedärja! Nu börjar det likna något. Har bara 8mil till Gävle :d
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Simlångsritten?
Känns som det är få ritter, kanske inte alla är med ännu?
Saknar även Dalslandsritten kul med en om är hyfsat nära
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Vid första anblicken blev jag lite besviken. Men nu när vi får Karlshamnsritten 10 Maj i Blekinge också, så har man lite fler valalternativ iallafall. Hade önskat att de hade haft en 80-klass där, men man kan ju inte få allt! :)

Det här är ritterna jag har möjlighet att åka på i år, inte så illa ändå!

12/4, Sämsholmsritten
10/5, Karlshamnsritten
31/5, Göingeritten
20/7, Simlångsritten
9/8, Karl-Oskarritten
20/9, Rökullaritten
11/10, Vedemaritten

Tanken är, om allt klickar med nya hästen och beroende på vad ägaren vill, är att rida en eller två T50, sen T80 resten, ev en långsam T120 i sept.
Travarälsklingen ska få gå ett par PP kanske om jag kan lura med antingen medryttare eller pojkvän på det. :angel:
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Det här är ritterna jag har möjlighet att åka på i år, inte så illa ändå!

12/4, Sämsholmsritten
10/5, Karlshamnsritten
31/5, Göingeritten
20/7, Simlångsritten
9/8, Karl-Oskarritten
20/9, Rökullaritten
11/10, Vedemaritten

Samma för mig! Finns massor att välja på i år tycker jag :)
Själv börjar jag med CR40 på Sämsholm för att känna av formen. Sen lär det bli några T50 och om allt känns bra, avsluta med en låångsam T80 på Vedema.
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

kl

Funderade lite på Gotlandsritten med, hade varit så häftigt att åka dit, men det blir aldeles för lång tid ståendes på båten tyvärr.
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Är ju bara 4 tim, de flesta hästar äter och sover då. Jag hade åkt om det inte va en vecka innan Sämsholm.
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Sök på "Karlshamnsritten" på Facebook! Eftersom Vedema ligger så sent i år så tyckte de att det passade bra med en Blekinge-ritt.
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Ja, men totalt blir det nästan 7 timmar i transport för vår del och då känns det bättre med knappa 3 h till Sämsholm, trots att man övernattar.

Men någon gång kanske man kan slå två flugor i en smäll och ta med sig två hästar, rida en CR och sen rida på hovleden. Det skulle vara något!
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Ser att det finns 7 tävlingar inom en radie på 20 mil så i år ska jag göra debut på "Den Lille Jävlen" om han inte blir såld. Och debut i T80 för mig och Peppsi ska vi väl lyckas med i år :) Blev ju bara 2 tävlingar förra året av 4 inplanerade, kom lite flytt o bröllop ivägen ;)

Planen är följande:

12 april Sämsholmritten T50
10 Maj Karlshamnsritten T80
31 Maj Göingeritten T50 ev. T80
20 Juli Simlångsritten T80
9 Augusti Karl-Oskarritten CL50 med MrX
20 September Rökullaritten T80
11 oktober Vedemaritten T50 eller CL40

Det perfekta hade varit att hitta en ryttare till så man kan ta med bägge kusarna på ett par tävlingar :)

Kanske inte åker på alla tävlingar men dom flesta hoppas jag. OM allt klaffar så kanske, kanske man vågar starta en 120 2015! Hade varit kul :D
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Skulle vara fint att rida på Gotland och jag har bara 85 km till färjeläget men peppsi skulle demolera hela transporten om han skulle stå där själv i 3 timmar, han som bara fixar att stå still 10 minuter när man har parkerat :wtf:
Man får ju inte ge lugnande innan tävling ;) Kanske hade funkat med sällskap men jag är osäker...
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Ser att det finns 7 tävlingar inom en radie på 20 mil så i år ska jag göra debut på "Den Lille Jävlen" om han inte blir såld. Och debut i T80 för mig och Peppsi ska vi väl lyckas med i år :) Blev ju bara 2 tävlingar förra året av 4 inplanerade, kom lite flytt o bröllop ivägen ;)

Planen är följande:

12 april Sämsholmritten T50
10 Maj Karlshamnsritten T80
31 Maj Göingeritten T50 ev. T80
20 Juli Simlångsritten T80
9 Augusti Karl-Oskarritten CL50 med MrX
20 September Rökullaritten T80
11 oktober Vedemaritten T50 eller CL40

Det perfekta hade varit att hitta en ryttare till så man kan ta med bägge kusarna på ett par tävlingar :)

Kanske inte åker på alla tävlingar men dom flesta hoppas jag. OM allt klaffar så kanske, kanske man vågar starta en 120 2015! Hade varit kul :D

Har för mig att Karlshamnsritten har 30PP, 50CR och 50T så 80T blir nog lite svårt på just den ritten :p
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 499
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
13 593
Senast: Pilot
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp