Bukefalos 28 år!

Tävlingsterminen 2014

Sv: Tävlingsterminen 2014

Haha, ja du kan ju alltid fråga dem om det är ok att rida ett extra varv! Annars så är det ju ett ypperligt tillfälle att rida CR tycker jag. :angel:

KL

Jag tror att jag kommer skippa Sämsholm i April och köra Karlshamn istället. Det är ju faktiskt ca 30 kontra 10 mil till respektive tävling. Sambon kommer jubla!
Då kommer det se ut såhär istället:
10/5, Karlshamnsritten CR50
31/5, Göingeritten 50T
20/7, Simlångsritten 50T
9/8, Karl-Oskarritten 50T
20/9, Rökullaritten CR50
11/10, Vedemaritten 80T
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Klart ni skall komma till Gotlandsritten! :D
3,5 timma på båten. Hästarna står och sover och äter. Tro mig som gotlänning blir det MÅNGA resor till fastlandet för att tävla. Det går superbra och de moderna fartygen är så stabila och snabba! :)
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Har en häst som inte pallar att stå still när släpet står still, efter 10 min tröttnar han och försöker ta sig ut på egen hand- över bommen. Annars hade jag definitivt övervägt att åka till Gotlandsritten, har bara en dryg timmes resväg till Oskarshamn ;)
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Kl

Nej nu är det väl dags att skriva lite mera flitigt här på distans så att vi får tillbaks vårt forum. Eller vad tycker ni? :)

Står ni fast vid era ursprungsplaner eller har ni ändrat något?
Jag har tänkt om litegrann. Tanken var ju att köra i stort sett bara T50 och sedan avsluta med en T80 "när det känns att vi orkar en slinga till".
Istället ska jag nog anmäla mig till 80 med en gång, när jag får. Ta det väldigt lugnt och avsluta efter 50 km om det känns för mastigt med en slinga till.
Hur har ni gjort när ni debuterar med en högre klass?
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Ungefär såhär:

12/4, Sämsholmsritten CR40
3/5, Karlshamnsritten T50
31/5, Göingeritten T50
20/7, Simlångsritten T80
9/8, Karl-Oskarritten CR46 eller vila
20/9, Rökullaritten T50
11/10, Vedemaritten T80
Kanske byta plats på vedema och rökulla så att det blir 80 på rökulla och 50/CR på vedema.

På så sätt får jag ju två chanser att genomföra en 80 istället.
Målet med året är att få fler mil i benen i låga hastigheter.
 
Senast ändrad:
Sv: Tävlingsterminen 2014

Mina planer har inte förändrats så mycket. Just nu ser det ut såhär: (kopierar din uppställning :P )

12/4, Sämsholmsritten CR40, dock inte på egen häst
3/5, Karlshamnsritten T50
31/5, Göingeritten T80
20/7, Simlångsritten T80
9/8, Karl-Oskarritten T80
20/9, Rökullaritten T80
11/10, Vedemaritten T80

Med reservationer för att plocka bort någon/några ritter om det blir för mycket. Målet är att novis-kvala (vilket vi förhoppningsvis är klara med efter Göinge) och sedan ha en bra rutin på 80 km och förbereda för att debutera på 120 nästa år om hästen är kvar, allt går enligt planen osv.

Inser nog att min travarplutt hade fixat CR på Sämsholm utan problem, men tänker som så att det ger mer erfarenhet för mig att rida andra hästar, och att han är ganska nöjd med att fjanta omkring här hemma i skogen och på dressyrbanan.
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Tycker att din plan ser bra ut! Som sagt kan man ju alltid bryta, och du lär ju känna redan efter Karlshamn och Göinge om det känns lovande eller icke. :)

Kul att få sällskap i T80 på Simslångsritten! :D
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Jag har ställt in allt tävlande denna säsongen, då jag känner att det inte kommer att funka av flera skäl. Jag och gulingen håller oss på hemmaplan och jobbar på att fixa till ridningen igen istället. Så jag lägger slantarna på att flytta till ett boende närmare stallet istället! :p
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Ja men precis! Känns perfekt att checka formen på de två första ritterna.

Yay! Sällskap på simlång OCKSÅ :D fast du och din racerhäst springer nog snabbare än mig och Valle. ;) eller har du planerat vad du ska ha för hastighet ungefär?
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Nej vad tråkigt! Men ja, man kan inte alltid lyckas passa in allt med tävling och träning med allt vad det innebär. Tänk om man hade haft en stadig inkomst utan att jobba så att man kan träna hästar hela dagarna!
DET vore något i hästväg :D
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Planen ligger på
50km på Karlshamn
Känns allt bra blir det 80km på Göinge.
Sen finns Simlångsritten med i planen också.
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Det blir en del ändrade planer för min del eftersom jag har nya arbetsförhållanden. Men T50 på Sämsholm blir det iaf. Om allt känns bra där funderar jag på att debutera T80 på Göinge :) Sen kan jag inte planera längre, men jag ska nog kunna klämma in fler tävlingar längre fram i år.
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Yay! Sällskap på simlång OCKSÅ :D fast du och din racerhäst springer nog snabbare än mig och Valle. ;) eller har du planerat vad du ska ha för hastighet ungefär?

Tja, vi lägger väl oss på en 25-30 km/h någonting! :D

Nej, jag vet faktiskt inte alls. Vi har ju "fri hastighet" efter Göinge om allt går vägen, men kan tippa på runt 16 kanske ändå, om jag får bestämma farten. Häst brukar nämligen tydligen hota om att man inte får sitta kvar längre om man är för slö. Då springer han hellre själv...
Men som sagt, det är bara gissningar!
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Haha! Nä det är väl svårt att säga såhär i förskott.
Jag kan hjälpa till att klistra fast dig med silvertejp!
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Planen ligger på
50km på Karlshamn
Känns allt bra blir det 80km på Göinge.
Sen finns Simlångsritten med i planen också.


Kul! Då rider vi i samma klass.
Jag är människan med den stora varmblodsfuxen :)

Kl*

Tror precis att jag insåg att det bara är 2 v kvar till sämsholm.
Iiihihi vad roligt det ska bli!!
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Spännande med 80-debut! Jag hade också tänkt debutera med 80 denna säsongen. Ska bli spännande!

Visst hade du ett halvblod? Vilken färg? Ska hålla utkik den 12! :D
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Kul att du ska rida T80 på Göinge! Jag med, förhoppningsvis! Det var ju ett par år sen jag sist red 80, så det ska bli jättekul! :) Härlig bana med.
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Spännande med 80-debut! Jag hade också tänkt debutera med 80 denna säsongen. Ska bli spännande!

Visst hade du ett halvblod? Vilken färg? Ska hålla utkik den 12! :D

Japp! Brunt halvblod med långa ben ;)

*undrar om jag eller hästen kommer va tröttast efter 8 mil...*
 
Sv: Tävlingsterminen 2014

Ja, alla säger att det är en fin bana :D. Då kanske man inte är den enda "nybörjaren" där då ;) Tänkte rida första 8-milaren i lugnt tempo, så man kommer runt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 787
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 849
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
13 813
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp