Takhöjd och allmänna mått

opus

Trådstartare
Är det någon som är kunnig när det gäller mått på takhöjd mm när det gäller stall??????

Vi har läst på nätet och i broschyrer, men det är rörigt.

Kan någon hjälpa oss???
 
Sv: Takhöjd och allmänna mått

Tror att takhöjden minst ska vara 1,5 gånger största hästens mankhöjd, dock minst 2.2 m. Har för mej att man ska mäta från lägsta punkten men vet inte riktigt hur det räknas med bjälkar och så, vissa "byggsatsboxar" har ju en balk över dörren som är bra mycket lägre.

Har ett jättebra häfte om stallbygge som heter " Djurvänlig inhysning av hästar" där alla mått och diverse tips finns. Tror att det finns att ladda ner någonstans ifrån.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 627
Senast: Linda_A
·
Hästvård Hallå! Finns nån omvandlare på nätet som räknar ut vikten på hästen, om man har hästens mått? Eller nån som har ett viktmåttband och kan...
Svar
1
· Visningar
457
Senast: sweep
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
812
Senast: Rosett
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
456
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • När fan slutar jag ramla av?
  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp