Bukefalos 28 år!

Tanzmeister

F

flinetrollet

Jag har ett hlb sto som är efter Tanzmeister. Nu undrar jag om det finns någon mer som har en häst som är släkt med honom, eller som vet någonting om honom. Det är en trakhenare.
 
Sv: Tanzmeister

Tack! Men den adressen har jag redan.
Det skulle vara kul att höra hur andra avkommor är i temperamentet. Mitt sto är jätte mysig att rida, men lite stressad om hon blir lämnad själv i stallet.
 
Sv: Tanzmeister

Det skulle vara kul att höra hur stora Tanzmeister avkommor är. Mitt sto är väldigt litet, fast han är ju ganska stor.
Jag funderar nämligen på att ta ett föl efter henne och nu undrar jag lite eftersom jag inte har bestämt hingst än.
 
Sv: Tanzmeister

Hittade följande avkomme-index på honom (2005) från Trakehner Verband, 41 döttrar testade:
Typ 123
Hhb 138
Extremiteter 88
Skritt 121
Trav 77
Galopp 74
Allmänt intryck 91

FNs index (2005)
Dressyr 128 (92%)
Hoppning 63 (81%)
 
Sv: Tanzmeister

Jag har ett sto e. Tanzmeister - GdL, stor pampig dam på 172 cm! Långlinjerad och välbyggd med jättebra gångarter. Super i skallen, man kan göra vad som helst med henne utan att hon reagerar anmärkningsvärt. Dock gillar hon inte att bli lämnad ensam, men det tror jag beror på att hon innan hon kom till mig aldrig varit speciellt mycket ensam, så det blir bättre och bättre hela tiden :)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
15
· Visningar
1 355
Senast: Freazer
·
  • Omröstning
Kropp & Själ Antag detta. Du får reda på att det i din släkt finns en ärftligsjukdom av allvarlig karaktär markant ökad risk för död, kräver...
2
Svar
26
· Visningar
3 009
Senast: nullo-modo
·
Kultur Miraklet i Gullspång finns på svtplay. Ni som har sett den, vad tycker ni? Har ni några teorier? :nailbiting: Vad är er teori om...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 047
Senast: Rosett
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
609
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp