Tar ni med matvaror när ni reser utomlands?

Ris, lok och tomater finns forvisso overallt, men kvaliteten och smaken ar olika. De flesta gronsaker och frukt smakar olika beroende pa var de vaxer.

Precis! Jag ber t.ex. alltid om att få kanel skickat till mig. Kanelen här smakar väldigt annorlunda. Och kanelbullarna jag bakar smakar inte som de ska. :(
 
Hej!

Jag tar alltid med mig nyponsoppa och knäckebröd.

Det är så otroligt bra mat att ha med om man blir panikhungrig eller magsjuk.

/Lavinia
 
Mina föräldrar tar med kaffe ibland. Min mamma är stordrickare av kaffe och blaskigt äckelkaffe är inte så lockande då.

Annars har de mest tagit med saker hem. Speciella kryddor eller så.

Jag trodde färsk mat aldrig var tillåtet att ta med, att allt behövde vara i bevisligen oöppnade förpackningar
 
Kollar "Så tar man en kokainsmugglare" och en kvinna från Kuwait hade med sig ris, lök, tomater, kryddor m.m. till USA. Sånt finns ju att köpa överallt? Inte behöver man ta med sig sånt? :confused:

Brukar se andra gränsbevakningsprogram och det verkar vara många som tar med sig matvaror på resan.

Jag är allergisk mot mycket så jag har alltid med mig nödmat. Dock i väldigt begränsad mängd eftersom jag i princip alltid reser enbart med handbagage.
 
Enda gången jag övervägt att ta med mig mat utomlands var när jag åkte till Tobago. Då landade vi sent på kvällen (mitt i natten svensk tid) och jag oroade mig för att inte ha te eller något att äta till frukost. Det hade kunnat sluta mycket illa för samtliga inblandade om jag inte kunde få koffein och mat i tid.

Det löste sig Som tur var.
 
Enda gången jag övervägt att ta med mig mat utomlands var när jag åkte till Tobago. Då landade vi sent på kvällen (mitt i natten svensk tid) och jag oroade mig för att inte ha te eller något att äta till frukost. Det hade kunnat sluta mycket illa för samtliga inblandade om jag inte kunde få koffein och mat i tid.

Det löste sig Som tur var.

Nu känns det nästan som att du kanske inte fått koffein och mat i tid. (fonten växer för varje rad). Bäst att alla inblandade håller i sig. :p
 
Jag har flera bekanta som brukar beställa svenska matvaror när man kommer och hälsar på. Det vanligaste brukar vara svenskt bröd (polarbröd, pågenlimpa), zoegas, quornprodukter, tacokrydda, pulvernypon/blåbärsoppa, lakrits och fet grädde.
 
Japp, vi brukar ta med lite mörkt bröd, någon korv (typ salami), salta kex och lite kakor. Nödmat om man bara vill ha något litet snabbt.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 489
Senast: Paddington
·
Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
2 935
Senast: Tuvstarr
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 197
Senast: Karamello30
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 073
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp