tatueringstråden, del 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
V

voltigehoppare

Hittade ingen ny, hoppas det inte är dubbelpostat!

In med fler, fler, fler!

Stormkast får gärna slänga in sina igen för bilderna är borta och jag hann inte se :mad::D
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Will do! ;)

Skambankt.jpg


(Kör återigen med den-var-precis-nygjord-när-kortet-togs-och-armen-är-svälld-och-därav-att-tatueringen-ser-skev-ut"-talet.)
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Tokbra blev det! Precis lagom stor.
Läckert med de svarta tatueringarna mot ditt svarta hår!
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Helt ot, men du har en av de snyggaste ansiktsprofilerna jag sett. :love:
Och tatueringarna är grymma!
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

KL

Postar igen då eftersom tråden blev låst just efter mitt inlägg :)

Nästa vecka har jag tid för tatuering nr 2 och planen är att göra ett litet, litet hjärta på handleden. Mhm, jag vet - sjukt oorginellt! Jag tycker det är fint, men tror ni man ångrar sig om 20 år när man är över 40? :crazy:
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Men oj, tack! :o

+ voltigehoppare
Skönt att höra att fler tycker den blev bra! Var ju lite nojig innan huruvida jag verkligen skulle göra den här eller inte och om den skulle se för "tom" ut, men det blev inte alls så illa som jag befarat. :)
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

tänk såhär vad är anledningen till att du vill ha tatueringen? Om du vet det så kanske det blir enklare att tänka om den anledningen är bra nog om 20 år också
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jag resonerade lite som så att jag lika gärna kanske inte lever så länge att jag hinner ångra mig... antingen för att jag aldrig ångrar mig eller för att jag inte lever så länge.

Och OM jag mot förmodan skulle ångra mig till den grad att det blir en problematik som jag hinner irritera mig på om 40 år... ja då kommer jag nog att ha ett förbannat bra liv och en problemfri tillvaro. För jag kan inte se något annat fall där ett par blommor i nacken och en hästsko på benet kan vara ett irritationsmoment, än om inte i en tillvaro i stort sett helt fri från andra bekymmer :D
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Träffade min tatuerare i dag, nu ska min The Ark-tatuering byggas ut med en blomslinga och en textrad. Ska kolla bilden nästa vecka och sen är det dags veckan efter!
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Puttar tråden*
Jag fick ett ryck igår natt, och började rita. För första gången på 4 år:eek:
Innan dess har jag bara ritat hästar eller människor, aldrig en enda ros eller blomma.
Så ni får inte mobbas om den är lite ful:angel:
Men började med en ros och sen vips 2-3 timmar senare efter att ha slöritat medan jag satt och pratade tele, så fanns detta på mitt block.
En tatuerings idé som legat och grott länge och jag ska göra den!
Så någon gång runt 30 mars-4 april så påbörjas den. Kommer göras i omgångar:D
Foto2036.jpg
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Träffade min tatuerare i dag, nu ska min The Ark-tatuering byggas ut med en blomslinga och en textrad. Ska kolla bilden nästa vecka och sen är det dags veckan efter!

Ooooh!! :banana::bump:

Jag funderar...har fått konstiga allergireaktioner på sistone, har aldrig varit allergisk förut.
Någon nämnde i en av trådarna på Senior att de kan ha kommit av mina tatueringar?
Det jag VET att jag reagerar på är tomat...
Det känns lite långsökt, men kanske inte? Jag har rött i 2 av mina tatueringar, om det gör någon skillnad.

Hoppas det inte är så, för jag vill ha fler!
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Min tatuerare nämnde bara att man kan få allergiskreaktion på själva färgen/bläcket, inget om att det skulle kunna uppbringa nya allergier...

Men, det vore ju inte omöjligt?
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Precis så tänker jag med, och det var ju ändå...hmm...typ ett halvår sedan jag gjorde den senaste, som det inte var något rött i...det känns rätt konstigt om det skulle vara det.

En fundering till, det finns en ny "mimikrylogga" med rött i som jag funderar på, problem:
Mycket rött
Typ 20 st (utöver bandmedlemmar) har den så den blir ju inte unik, om man inte typ tatuerar in deras autografer i den? :p

Eller bara gör själva M:et...ser ut typ, såhär:


174891_185661858138025_5600186_n.jpg

Eller så gör jag ett litet "alderland-hus" på handleden, eller både och :D

92.jpg
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jag röstar på huset, mycket coolare! :D
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Huset är snyggt, men enkelt så det går ju att göra mkt litet och sätta nästan vart som helst :)
Du har aldrig funderat på ett litet hus eller annat mimikry-inspirerat motiv på ringfingret? :P
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Huset är snyggt, men enkelt så det går ju att göra mkt litet och sätta nästan vart som helst :)
Du har aldrig funderat på ett litet hus eller annat mimikry-inspirerat motiv på ringfingret? :P

Funderar på utsidan av handleden :p
Hahahaa det vore rätt skoj att ha en liten mimikrygrej på vänster (är det va? :p) ringfinger :D
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

"If you fight love you're always a loser"


(ses vi nånstans i vår? KB?)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
80
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 482
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 961
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp