Bukefalos 28 år!

tatueringstråden, del 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Puttar tråden*
Jag fick ett ryck igår natt, och började rita. För första gången på 4 år:eek:
Innan dess har jag bara ritat hästar eller människor, aldrig en enda ros eller blomma.
Så ni får inte mobbas om den är lite ful:angel:
Men började med en ros och sen vips 2-3 timmar senare efter att ha slöritat medan jag satt och pratade tele, så fanns detta på mitt block.
En tatuerings idé som legat och grott länge och jag ska göra den!
Så någon gång runt 30 mars-4 april så påbörjas den. Kommer göras i omgångar:D
Foto2036.jpg

Dösnygg!!!! I löööve it:love:
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Så känner jag också. Det är trots allt inget stötande på något vis, till och med relaterat till mitt nuvarande yrke, så jag kanske oroar mig i onödan?
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

KL

Nu har jag ett litet hjärta på handleden och på tisdag blir det en text! :)

P1040023.jpg


Min syster ska kanske också göra en likadan, vi har pratat om en "syster-tattoo" i flera år nu :)
Och om hon inte gör det och man blir less på bara hjärtat så tänker jag lägga till ett ord under eller på sidan :)
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

jag tatuerade en text pricis där för typ 6 år sen. det nöttes bort ganska bort och idag ser det mest smutsigt ut haha har dock änaå sen nån månad efter jag gjorde den tänkte fylla i den..men ja vi får se ;) tatueringa rpå händer är ju utsatta nöts, solexpnering,smuts osv...
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Haha. Jag scrollade lite fort och ba "mäh, en bild på MIN tatuering?!" :D
Mitt hjärta sitter högre upp. :)
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Den där tog rätt lång tid va? Mina 3 små fåglar gjorda med bambu tog typ 20 min - och de är jättesmå! :p
Himla fin var din iaf! :)
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Ja, de som tatuerar sig "bara för att" och tar något random motiv (kinatecken, tribal i svanken whatever) som inte betyder något utan som bara "ska" vara där...de tror jag man kommer ångra sedan, och det är sådana som kommer ses som omoderna, sådana som "alla" har.

Jag tolkar ditt inlägg lite som att du dissar tatueringar som inte har någon djupare mening än att fungera som en estetisk smaksättare på en person, eftersom det är väl den kategorin tribals och motsvarande faller in i. Förstår inte riktigt hur du kan resonera så. Risken att man ångrar sig där är väl inte större än risken för att man ångrar alla sina varumärkeskopior man tatuerat in på kroppen typ namn på idrottsföreningar eller musikartister/deras loggor.

Personliga kan nog aldrig bli omoderna, och blir de det så tror jag bäraren skiter högaktningsfullt i det och bär den med stolthet ändå, för mig som är tatuerad är det en del av MIG och inte en del av en övergående trend.

Jag tror att för majoriteten av alla som har den där svanktribalen eller kinatecknet så är tatueringen personlig, även om bilden i sig inte är unik, precis som att artistvarumärken inte heller är speciellt unika att gadda sig med.
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

kl

Jag har tatuerat mig 6 gånger. Första gången var i dec 2000 i 20 års present från min mor. Jag fick 40 minuter på mig att välja vilken tatuering jag skulle göra... blev en ros och ett hjärta på höger arm. Ville ha på skuldran men vågade inte och sattsade på armen där jag trodde det gjorde minst ont.
Andra tatueringen gjordes 2002 av en annan tatuerare. falmes, två tärningar och en 8 ball blev inte nöjd alls. Efterkommande tatueringar gjordes av min första tatuerare. Han gjorde 2008 flames över axeln från den misslyckade förra tatueringen. Tredje tatueringen gjordes hösten 2010 två liljor och en feminin döskalle. En månad senare fylldes min då 10 åriga ros i samt namnet Dennis som är min brors namn som dog 2002.
I går gjorde jag en 2 1/2 timmes lång sittning med 17 stjärnor från skuldran och ner mot höften. Gjorde inte det minsta ont och jag är supernöjd.
ps...blev tvungen att boka in en ytterliggare tid i juni. Blir antingen fortsättning på armen med liljorna eller ifyllnad och förbättring av den andra armen med den tatuering som jag inte är nöjd med.

IMG_5784-1_redigerad-1.jpg


IMG_5785_redigerad-1.jpg
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jag tolkar ditt inlägg lite som att du dissar tatueringar som inte har någon djupare mening än att fungera som en estetisk smaksättare på en person, eftersom det är väl den kategorin tribals och motsvarande faller in i.

Fast tribaltatueringar tillhör ju världens äldsta och många har djupare mening än den enbart estetiska utsmyckningen. Men jag förstår din poäng och håller med dig i övrigt.
Förhoppningsvis betyder tatueringen, oavsett vem den sitter på och hur den ser ut, mycket för bäraren.

Sedan det började accepteras med allt mer synlig kroppskonst i arbetslivet så vågade fler tatuera sig, vilket gitvetvis skapade en trend. Jag tror det är bra att tatueringskonsten fick ett sådant uppsving, men tror också att det kommer försvinna lite grann.

En helt "ren" kropp idag, utan vare sig tatueringar, piercings eller andra bodymods är ju faktiskt lite ovanligt och jag kan tänka mig att det kanske också kommer bli en trend.
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Tackar :D Jag hoppas den kommer se awsome ut när den är klar:d Längtar tills man ska påbörja den (kommer göras i minst 2 omgångar)
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

*kl*

Jag är ju tatuerad på handleden! :D

5h gammal på bilden dock. Men bjuder jag på! Får försöka ta en ny bild nu när den är nästan läkt. :)

189389_10150118564859277_729664276_5991616_8087805_n.jpg


Betydelse. Låt oss göra den långa anledningen kort.
Jag har så många gånger låtit andra göra mina val. Jag har saknat självkänsla och sett mig själv som värdelös. Allt pga en taskig bakgrund egentligen.

Och det är inte förens dem senaste åren jag äntligen hittat mig själv och låtit mig blomstrat. Jag kan göra nu mina egna val. Jag är jag. Ingen är som jag. Och jag behöver inte vara någon annan. Jag är som ett konstverk, det finns bara ett original. Ett sällsynt sådant. Ville ha något som påminner mig om det varje dag. För det behövs! Inspirerat av Lars Winnerbäck dessutom!
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jag tror jag såg dig igår! Eller jag såg iaf en The Ark tatuering på KB! Väldigt fin tatuering iaf! har också funderat på en textrad från någon av deras låtar..
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Åh, tack!

Tog drygt en timme att göra den, inklusive ett spöregn som gjorde att hela tatueringssällskapet i panik hivade in alla grejer (och mig) på insidan av "studion" :D
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

wiiie vi har samma text tatuerat :love:

mycket bra textval må jag säga :D fin va den dessutom!
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jag har bestämt mig för vad jag ska göra nu, det första jag får råd och kommer över min hysteriska nålskräck alltså. :p Blir en textrad från den Winnerbäck-låt jag älskar mest, och sen namnet på min första ponny, som en hyllning till honom.
 
Sv: tatueringstråden, del 3!

Vilken låt? :love:
jag tror jag älskar alla människor som älskar Lasse så mycket att man vill tatuera in hans ord :D jag har också en sån tatuering, en textrad ur en LW-låt och så min förra hästs namn, som en hyllning till henne.

Btw, du behöver inte vara rädd, jag tycker bara att det bränns lite när man tatuerar nåt såpass litet och det är ändå en smärta som är värt det. :) Nu vet jag ju att smärta vid tatueringar är individuellt men iaf :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
128
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 572
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 480
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp